Definitivní verzi smlouvy plánuje GM podepsat do konce roku po dokončení hloubkového auditu v Daewoo. Podle dohody GM získá dvě ze tří korejských továren Daewoo, stejně jako 22 zahraničních poboček, včetně výrobních podniků v Egyptě a Vietnamu.
Největší továrna zkrachovalého koncernu v Bupyongu západně od Soulu, není součástí transakce. Ekonomové ji totiž označují za neefektivní. Přesto zůstane zatím nadále v provozu a bude nové firmě dodávat motory a další díly. General Motors do budoucna její nákup nevylučují.
Rovněž některé další zahraniční výrobní podniky včetně pobočky v Polsku či české Daewoo Avia zůstávají mimo dohodu s GM.
V první částí akvizice vznikne nová společnost, která Daewoo převezme. Do této nové firmy investuje GM 400 milionů dolarů a za to v ní získá 67 procenta akcií. Věřitelé Daewoo poskytnou 197 milionů dolarů a ovládnou 33 procent. Nová společnost následně vydá akcie v hodnotě 1,2 miliardy dolarů na uspokojení věřitelů a přebere dluhy ze zahraničních podniků Daewoo. Ty dosahují asi 320 milionů dolarů.
Nová společnost vzniklá na troskách Daewoo má dosahovat ročních tržeb pěti miliard dolarů. Roční produkce Daewoo v současnosti dosahuje dvou milionů vozů. Firma tak může i přes svou předluženost nabídnout GM základnu na jinak uzavřeném jihokorejském trhu a odrazový můstek dále do Číny, která je pro další růst amerických automobilek klíčová.
Problémy Daewoo mají kořeny v letech mohutné expanze v osmdesátých letech a na počátku let devadesátých. Tehdy si společnost bezstarostně půjčovala na obří expanzi a důsledky asijské finanční krize v letech 1997-98 ji přivedly na pokraj finančního krachu. V bankrotu skončila minulý rok s dluhy ve výši sedmnáct miliard dolarů.