S novým závodem míří Ford do východních provincií kolem bohatých čínských obchodních center.
Analytici ale upozorňují, že s podobným záměrem měl Ford přijít mnohem dříve. General Motors a VW už totiž v současnosti kontrolují zhruba polovinu trhu.
"Přišli velmi pozdě a to jim konkurenční souboj s GM a Volkswagenem výrazně ztížilo," uvedla analytička společnosti Resources Asia Angela Gu.
"Na druhou stranu, nová továrna není jen blíž ke klíčovým odbytištím, nabídka pracovních sil je tam také výborná," dodala.
Ford, který musel v loňských statistikách přepustit druhé místo mezi největšími automobilkami světa japonské Toyotě, zatím neupřesnil, jaké modely by se v novém podniku měly vyrábět.
Prodeje aut v Číně v roce 2002 poprvé prolomily hranici milionu vozů a loni přesáhly dokonce dvoumilionovou mez.
Asi třetinu prodejů ovládl Volkswagen, GM je na druhém místě s necelými deseti procenty. Údaje za Ford nejsou k dispozici.