Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Dráhy slibují zisky

Černá díra, železnice, která rok co rok pohltí miliardy ze státní kasy, je minulostí. Alespoň podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného. Jak to železnice udělá? Jednoduše. Stane se akciovou společností, převede dluhy na stát a připraví podnikatelský záměr s nulovým hospodářským výsledkem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jenda

27. 12. 2002 22:17
Díky, legrace není nikdy dost!
Nu, jako vtip to není špatné a ten účetní přesun, ten je vysloveně legrační. Hlavně prosím nezačněte racionalizovat a zeštíhlovat. Kam by všichni ti neschopní šli?
0 0
možnosti

Hardy

19. 12. 2002 12:07
Šlendrián
Dráhy jsou SUPER neschopná organizace, co se týče nákupu nových vozů.Když už se najsou prachy, tak se koupí tak, že vůz je z "neznámých" důvodů zcela nepoužitelný pro vlastní jízdu a dráhy (KUPEC!!!) nic nereklamují a vůz(vozy) někde odstaví s tím, že se "nezadařilo" a možná se "zadaří" příště (viz. řada Hbbillnss).Jenže žádné příště nebude, nikdy...Že za tento bordel není nikdo odpovědný, viník není dohledán, neexistuje, to snad nemá cenu ani zmiňovat...Lze jen doufat, že příštích vynaložených X-miliard na nákup "potřebných nových vozů ČD" někdy padne na úrodnou půdu...
0 0
možnosti

Stréc

19. 12. 2002 11:44
K zamyšlení
České dráhy jsou klasickým příkladem státního podniku. A ty se řídí heslem z cizího krev neteče. On se vždy najde nějaký "Špidla", který za ně dluhy uhradí. Ale proč stát dává "moje peníze" na úhrady do svých podniků, které dlouhodobě a opakovaně neumí hospodařit? Není na čase okamžitě vyměnit celé vedení ČD a současně se zamyslet i nad změnami ve vládě a parlamentu? Vždyť to celé zavání korupcí. Dalším problémem jsou zaměstnanecké jízdy. Já jako zákazník ČD zaplatím jízdenku. Tím jsem si koupil i jakési výhody, že nechci být "obtěžován" personálem ČD číi jejich rodinými příslušníky. Toto je přežitek z doby již minulé. Tato zásada platí v civilizovaném světě obecně. U nás je to vidět třeba v hotelech, kde zaměstnanci musí používat vedlejší vchod a nesmí jít, ani jako klienti do hotelové restaurace a pod. Zrušení volných jízdenek pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky by bylo pro mnoho zaměstnanců ČD sice tvrdé, ale správné.
PS: Neví náhodou někdo, co se stalo z degradovaným panem výpravčím (jméno jsem zapomněl), který loni upozornil na úbytek cestujících ve vlacích. To je člověk s logickým myšlením. Všichni tak zvaní odborníci ho odsoudili a rok se s rokem sešel a situace je jiná. Omluvil se mu někdo?  
   
0 0
možnosti

Olda

19. 12. 2002 12:15
Re: K zamyšlení
1) jasne, zrusit zamestnanecky vyhody, at dostanou maximalne mesicni jizdenku do 2.tridy ze stanice A (bydliste) do stanice B (kde pracuji), ale ne celositovou jizdenku i pro sve deti. 2) Urcite mluvis o Jindrichu Berounskem, byvalem prednostovi zst. Jablonec nad Nisou. Pokud vim, tehda ho z prednosty degradovali na vypravciho, vyhybkare ci neco takoveho a tak to zrejme je dodnes. Myslis, ze nekdo z CD by mohl byt schopen se mu omluvit nebo ho dokonce rehabilitovat? V to fakt nedoufam
0 0
možnosti

Tomáš

19. 12. 2002 11:28
Dopravni infrastruktura
Dopravní infrastruktura je "ztrátová" všude a je jedno zda se jedná o železnici, silnice, vodní cesty, vzdušný prostor. Provozování osobní dopravy je ztrátové nejen na železnici, ale i na silnici. Provozovatelé linkové autobusové dopravy dostávají rovněž dotace, a to i na přeplněné autobusy Praha - Krkonoše, například. Ve srovnání s dráhou mají výhodu v tom, že peníze se přidělují více organizacím v menších částkách, takže nikdo nevidí jednu velkou sumu, jako při dotování drah. Navíc, stavba a údržba silnic a dálnic stojí rovněž neuvěřitelné peníze, které jdou po částech na Ředitelství silnic a dálnic, dále na okresy a kraje a tudy na jednotlivé firmy, mnoho peněz vynaloží také obce. Ostatně dálnice do Ostravy za 125 mld hovoří za vše.
0 0
možnosti

Olda

19. 12. 2002 11:41
Re: Dopravni infrastruktura
Jenze zatimco autobusovym dopravcum staci dotace na pokryti ztrat, CD jsou i s dotaci v desetimistnym minusu. Btw. je jasne ze v silnicni doprave se davaji dotace na mistni spoje (typicky z okresniho mesta do okolnich vesnic) tzn. zakladni dopravni obsluznost, nejsem si ale prilis jisty, ze se davaji prispevky na dalkove linky (vcetne Praha - Krkonose), ty uz totiz netvori zakladni dopravni obsluznost a dopravce v podstate nic nenuti je provozovat. Je taky pravda, ze ruzne autobusacke spolecnosti maji oproti vlakum vyhodu v tom, ze se nemusi starat o stavbu a udrzbu silnic (maximalne zaplati dalnicni znamku). Jsem docela zvedav, jak to delici se CD vyresi se zamestnanci - ktere si nechaji a kteri zustanou u spravy cesty. Pokud jim odkazou vsechny ty vyhybkare, vypravci, pokladni a buh vi co jeste a sami si nechaji par strojvedoucich a pruvodcich, treba vazne nebudou ve ztrate... (poznamka k zamestnancum: jezdim do Prahy z jisteho mensiho nadrazi na "regionalne vyznamne" trati, stavi tam i par rychliku, ovsem obrat toho nadrazi je asi tak 2 cestujici na jeden vlak, vyjma primaku do Prahy v nedeli vecer. Na tom nadrazicku jsou ovsem typicky minimalne 3 zamestnanci: pokladni, vyhybkar a pruvodci. Podle me by vsechnu tu tamni "cinnost" zvladnul jeden a jeste by mu zbyla spousta casu na kafe)
0 0
možnosti

Andrea

19. 12. 2002 10:52
Uroven
Kdyz jsem jela se zahranicnimi prately 1. tridou z Prahy do Plzne, tak se smali, ze je to dobry vtip a zcela vazne mysleli, ze je to trida 3. Uroven cestovani je zde tak otresna, ze nechapu, jak muze byt tato organizace vubec ve ztrate, kdyz nikam neinvestuje (nebo dava penize tam, kde to neni videt - to je asi ten problem). Souhlasim, prezamestnanost je urcite jednim z problemu.
0 0
možnosti

ppetr

19. 12. 2002 10:34
dušek
ze by ten Klaus mel pravdu a na drahach se bralo za par let uz 30 000kc
0 0
možnosti

puppy

19. 12. 2002 10:30
jezdím vlaky rád, ale co je moc, to je moc.
0 0
možnosti

Jooky

19. 12. 2002 10:21
Vtip dne
Precetl jsem si prvnich par vet clanku a popadl me zachvat smichu. To se muz stat opravdu jen v CR a v Kocourkove.
Pokud budou ve vedeni CD sedet stejni lide tak zmena na a.s. urcite nepomuze! :-(
PS. Myslim ze za komancu se tomu rikalo "Pjerestrojka" a ve vtipech "Prekabatenie" a ted bych to nazval "Over CD jacket" :-)
PSS. Napadlo me ze bych se udelal akciovkou a take sve dluhy bych mohl prevest do konsolidacni banky :-)
 
 
0 0
možnosti

Honza

19. 12. 2002 10:20
Banda zlodějů
ČD jsou legalizovanou zlodějskou bandou okrádající kohokoliv v tomto státě. Inu, ryba smrdí od hlavy.
0 0
možnosti

ppetr

19. 12. 2002 9:54
dušek
dusku co ty na to.nerikej mi,ze nesedis u inetu a nesledujes to na inetu.tak se k tem nazorum taky vyjadri anebo ma vetsina lidi NAPROSTOU PRAVDU VE VSEM CO TU TVRDI????
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Stát zapojí taxíky do veřejné dopravy. Poptávkový systém má ušetřit náklady

9. května 2024

Premium Zelená lucerna s nápisem linka by měla do budoucna odlišovat nepravidelnou dopravu ve veřejném...

Omezit zemědělské dotace bude možné i za špatné pracovní podmínky

9. května 2024

Ke stávajícím podmínkám, za kterých je možné dosáhnout na zemědělské dotace, se přidá další. Od...

USA tlačí na prodej TikToku, jinak ho zakážou. Nejsme agenti Číny, hájí se firma

8. května 2024

Zákonodárci mnoha zemí vyjádřili obavy, že TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, může...

V Česku nenašla vhodného investora, tak si staví lázně v Emirátech

8. května 2024

Česká podnikatelka Helena Neumannová expanduje se svým byznysem založeným na pěstování levandule do...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!