O změně cenové politiky informovaly Hospodářské noviny. List popisuje případy rozzlobených zákazníků, kteří odcházejí ke konkurenci. Jeden z nich každoročně v obchodě nakupoval počítače za desítky tisíc, ale po změně ceníku se rozhodl přejít jinam.
Poplatek se týká podnikatelů, kteří mají na e-shopu „uloženou“ firemní platební kartu. Ostatní se dozví o poplatku až při placení. Využít je možné i osobní platební kartu, která ale nemusí být spárována s firemním účetnictvím.
Důvodem zavedení poplatku jsou podle finančního ředitele Alzy Jiřího Ponrta vysoké poplatky, které vyžadují u firemních zákazníků kartové asociace, jako je například Visa nebo MasterCard, a vydavatelům platebních karet, což jsou většinou banky. Poplatky přesahují i dvě procenta.
„Chceme, aby se tomuto tématu kartové asociace a vydavatelé platebních karet aktivně věnovali a nastavili stejné podmínky jako při využití běžných karet, proto jsme se pro tento na první pohled nepopulární krok rozhodli,“ řekl Ponrt listu.
O poplatek se rozdělí banka s karetní asociací, přičemž banka dostane mnohem větší částku. Poplatky účtují firemním zákazníkům především menší e-shopy, které s podnikateli a firmami nemají časté transakce. Alza.cz je ovšem lídrem trhu s obratem téměř 30 miliard Kč. Výkonný ředitel Sdružení pro bankovní karty Roman Kotlán zapochyboval o tom, že by tento krok přiměl konkurenci k většímu tlaku na regulaci poplatků.