Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády

Vlaky i autobusy začnou od neděle jezdit podle nových jízdních řádů. Pravidelná změna přinese cestujícím v některých oblastech změny k lepšímu, jinde se naopak spojení zhorší. Za cestování si pasažéři také leckde připlatí. Využívat mohou řadu nových zastávek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....

1 0
možnosti
VH

Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.

1 0
možnosti
AF

S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.

2 0
možnosti
MN

Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.

2 0
možnosti
LE

L56e70o26š 49E26x77n50e36r

12. 12. 2014 13:32

Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? 8-o8-o8-o To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo... :-/

0 1
možnosti
JK

J14a51n 40K77o53v69á63ř

12. 12. 2014 13:44

Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup

1 0
možnosti
MXQ

To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.

3 8
možnosti
PM

Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.

7 1
možnosti
JT

J63o37s37e28f 88T58r69ö31g12l

12. 12. 2014 9:54

Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.

Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.

Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.

8 0
možnosti

M64a44r44t81i93n 22Š73p52á79d

12. 12. 2014 10:03

Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede. ;-)

3 0
možnosti
BG

Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?

3 1
možnosti

Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.

3 1
možnosti

Taky mi přijde škoda, že se v článku nezmínilo výrazné zlepšení grafikonu v úseku Plzeň - Cheb. Takhle to akorát vypadá (jak uvádí pan Kamler), že z východu se lidi do Plzně vlakem prakticky nestanou...

0 0
možnosti

(nová zastávka Podbaba) "Ta nahradí i současné zastavování v Bubenči." ... trochu mimo. V Bubenči se (bohužel) dojezdilo 28. srpna. Den nato vznikla nová zastávka Praha-Podbaba, takže v provozu je už víc než čtvrt roku. Na Podbabě se mění dvě věci, to je pravda, nicméně text v článku je nesmyslný.

2 0
možnosti
PM

Nehledě k tomu, že nejde o náhradu. Každá z obou zastávek by měla svůj význam a svůj okruh cestujících.

0 0
možnosti

Tak když se v Praze na hlaváku postavila ta spousta obchodů s nepotřebným harampádím, tak tam ty cestující potřebujeme na tu hodinku zdržet, kdo jiný by v těch obchodech nakupoval, kdyby si každý jen přijel, přesedl na peroně do protějšího vlaku a zas hned odjel:)

4 1
možnosti

Přesně tak. Chybí čekárna, restaurace (Trefená husa je šílená), ale hlavně že je tam padesát obchodů. A WC za dvacku. Na potřeby cestujících se myslí míň než dřív a míň, než by se mělo.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Nedoplatky na daních v Česku vzrostly na 110 miliard. Nejvíce se dluží ČSSZ

11. května 2024  7:23

Objem daňových nedoplatků loni vzrostl meziročně o 3,7 miliardy na 110,4 miliardy korun. Je to...

Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu

11. května 2024

Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...

Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí

11. května 2024

Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!