Diskuze

Německé dráhy jsou v krizi. Na vině je nedostatek investic, tvrdí odbory

Sněhové srážky v minulých dnech zasáhly i Německo a jejich následky bolestivě pociťuje i tamní železniční síť. Husté sněžení během uplynulého víkendu a pondělka zastavilo většinu vlakových spojů v zemi. Dopravci cestujícím doporučovali, aby své plánované cesty úplně zrušili. Nyní se hledá viník. Podle mnohých za tím stojí dlouhodobě nedostatečné investice do železniční infrastruktury.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Autor nerozlišuje dopravce = DB AG (Fenverkehr a Regionalverkehr) investující miliardy DM / € do nákupů nových vozidel (flotila ICE několika typů a generací, modernizace ICE 1), elektrické jednotky pro příměstskou dopravu (typově množina 42x) pořizovaných v řádu "stovek" vozidel, dále jiné (regionální) dopravce působící na území spolkových zemí - opět masivně nakupující nová vozidla a ojetiny staré cca 20 odprodávají třeba do Česka (v minulosti i Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko) a DB Netz = správce infrastruktury. Kdyby se v Česku investovalo do infrastruktury tolik, co v Německu, tak bychom si "medili" .... Dále investice do nových nádražních komplexů - Berlín, Stuttgart, vysokorychlostní tratě ... Za 30 let "podvojná" modernizace trati Berlín - Hamburg, elektrizace trati, reaktivace řady tratí se zastaveným provozem ...

Železnice v Německu není je DB ... ale řada regionálních dopravců potýkajících se s nedostatkem personálu ... Platy na železnici nejsou nijak oslňující - o nějakém trojnásobku toho, co berou zaměstnanci českých dopravců si mohou zaměstnanci německých železničních dopravců jen zdát ... Vlaky nevyjedou třeba proto, že není strojvedoucí - absence průvodčího, pokud je vůbec plánován se neřeší, vlak jede bez něj. Dveře ovládá strojvedoucí, informační systém taky ...

0 0
možnosti
TS

DB maji problem za kazdeho pocasi. V rijnu jsem si to zazil na vlastn kuzi. Teploty kolem 20°C, slunecno. 7 hodin cesta, 3 prestupy a 4 hodiny zpozdeni. Zpozdeni mely vsechny!!!! vlaky a v Mannheimu jsem na tabuli videl, ze i dalsi vlaky ze vsech smeru mely minimalne 45 minut zpozdeni.

Ze by vyjimecna situace?

Nevim, i od ostatnich Nemcu jsem slysel stejne zpusenosti a momentalne maji DB velmi spatnou povest.

0 0
možnosti
MP

Soudruzi odboráři si holt musí vybrat. Buď bude firma investovat nebo bude vyplácet nadstandardní mzdy. Obojí dohromady jaksi nejde.

0 1
možnosti
MZ

Nadstandardní mzdy se na německé železnici neplatí ....

0 0
možnosti
MR

Desive je pomysleni, ze jestli jsou nemecke drahy v krizi kvuli nedostatku investic, co potom drahy u nas...?

1 0
možnosti
KN

Ilegální ekonomičtí migranti stáli Německo jen v posledních 10 letech 450 miliard EUR. Hodně stovek miliard staly zelené nesmysly a dederáci. Ty peníze pak chybí jinde. Na rozpadající německé infrastruktuře a prakticky neexistující armádě je to velmi znát.

1 0
možnosti
MR

Nejvice stalo nemecko sjednoceni, od te doby to s nimi jde pomalu z kopce a ranu mu zasadilo odstaveni JE.

Ohledne armady, to se neni co divit, nemecko ji temer po II sv. nemelo a bundeswehr je tu znovu teprve nedavno, navic to se tyka cele Evropy, ta je cela tolik socialni, ze na armadu se nedavaly ani 2% hdp. Ty 2% je absolutni minimum, ktere USA po Evrope chteji, nebot neni uplne stastne si zit v socialnim state a spolehat se, ze obranu zajisti nekdo jiny...

1 0
možnosti
TM

Tak 30 miliard Euro, to je jen nepatrný zlomek toho co Německo vydalo a ještě vydá na ilegální migranty. Že se železnice rozpadá, že armáda je v horším stavu jak v květnu '45, že váznou investice do mnoha dalších oblastí? Nevadí, hlavně, že stále vesele vítáme každého ilegala, kterého neposleme domu ani kdyby to byl vrah dětí, a Green Deal je nove náboženství.

0 0
možnosti
BK

Dalsi oblast ve ktere jsme se Nemecku dokazali uspesne priblizit.

0 0
možnosti
TS

Tohle je oblast, ktere se Nemecko priblizilo k nam. Dokonce DB prekonavaji CD.

0 0
možnosti
IL

I67v88o 96L43y64č18k74a

5. 12. 2023 16:59

Roste cena jízdenek? Nepsala média, že německé dráhy začaly prodávat slevněné jízdenky?

0 0
možnosti
MH

Nyní bude všechno v krizi, kromě zbrojovek.

0 0
možnosti
JK

Docela paradox, vezmeme-li v potaz, že ty vlaky se jmenují "ICE" .

Domnívám se, že Švýcaři jezdí za každého počasí, proto bych to probral s nimi. Možná by to chtělo méně E. Uhnije .

1 4
možnosti
KN

Jenže ty největší zelené nesmysly naimplamtovali do EU Němci.

2 0
možnosti