Diskuze
Nevypovídejte, radí podle inspektora strojvedoucím po nehodě odbory
Děkujeme za pochopení.
M15i14l63a24n 61M58a97s88l14u21k
Pořád se to bude svádět na ježdění u více dopravců? Jsem strojvedoucí a v okolí znám jen jediného člověka co jezdí pro dva dopravce. Nikdo z novinářů už nenapíše, že strojvedoucí jde do práce i na 30 hodin. S přerušením 6 hodin na nocležně ( než se najíte, vysprchujete a než se dostanete do postele tak vám zbývá na spánek reálně méně). Noční směna co končí v 11 dopoledne. A mohl bych toho napsat ještě více... Ale budeme že strojvedoucích dělat blbce co si místo práce hrajou na mobilu že? Vždyť je to jednodušší než si přiznat, že problém je úplně v něčem jiném.
Z52d16e12n63e47k 90V86r95b94a
Přesně. A nejlepší je bodový systém ala Ťok. To pak člověk neví, jestli to myslí vážně, nebo si jenom dělá prdel.
M72a13r15t44i36n 58K67u63č27e93r53a
No nedávno jsem četl článek kde v jakém povolání chybí lidi.
Tenhle obor tam byl také.
Takže zřejmě berou každého.
Oni sice maji předepsané zkoušky , ale ne dostatecnou praxi.
Podle těch nehod z posledních týdnů jsou to všechno chyby strojvůdců.
Dráha bude muset vrazit peníze do kvalitniho zabezpečení, které prostě vlaku nepovolí jet když nemá atd.
Otazkou je zda na to má.
J51i70ř47í 60E79r82b16e12n
Pravda je kdesi uprostřed. Pokud vím, tak všechny ty mimořádné události z poslední doby mají na svědomí zkušení strojvůdci s mnohaletou praxí - takže mazáci, žádná vyjukaná ucha.
K64a69m89i23l 66Ž42i84ž50k88a
Měli by mít kartu mašinfíry jako řidiči digitální karty. Pak by se vidělo kolik toho najezdí brigádně.
V88l56a20d20i67m65í36r 11J97e29ř87á12b89e43k
Další blábol. To se jenom ukazuje jinam, aby se neukazovalo na skutečný problém.
L71a20d66i91s81l67a50v 83S63a83u84e41r
V každém kamionu a dálkové autobusu je dnes čipová karta na řidiče do tachografu, kterou vydává úřad. Je skutečně takový problém přesně toto zavést pro strojvůdce a tím se rázně vyřeší problém zda nejdou z práce do práce případně jestli je zaměstnavatel nepřetěžuje.
Z34d81e88n48e11k 51V17r78b74a
Problém je v tom, že ono to nepřetěžování je dost dvojsečná a hlavně obtížně prokazatelná věc. Docela dobře to bylo vidět na D1, kdy řidiči kamiónů z obavy před represí prostě zaparkovali a čerpali "odpočinek". Jenže dálnici jeden kamión nezablokuje, dráhu ovšem ano. Když strojvedoucí "zamkne" vlak a odmítne jet dál pokaždé, když překročí čas nastane doslova katastrofa a reálně může trvat i mnoho hodin, než se "zamknutý" vlak podaří dostat někam, kde nebude překážet. Druhý problém je v tom, že odpočinek strojvedoucích má mnohdy do odpočinku hodně daleko - Někteří státní dopravci (nebudu jmenovat ;-) ) například za odpočinek považují situaci, kdy strojvedoucí "spí" na "zablešené" cimře 300km od domova s dalšími 10ti lidmi, kteří odchází a přichází a ještě je kontroluje "správcová", co musí v 6 ráno udělat soupis nocležníků a iniciativně zjistit a zapsat kdy kdo a odkud přijel a kdy a kam pojede až se "vyspí". O tom, že za odpočinek se považuje i mnohahodinová jízda strojvedoucího (samozřejmě jako cestujícího ve vlaku) do místa začátku směny, nebo odpočinek na opuštěném nádraží na způsob bezdomovce nemluvě. Nějaká čipová karta tohle vůbec nevyřeší. Dnes může strojvedoucí jet 12 hodin někam do prdelákova na Slovensko, tam přespat na nádraží "na bezďáka", odjet běžnou linkou zpět třeba do Děčína a pak jet znova dalších 12 hodin a světe div se, je to OK.
J69a83n 43K82r14u20p58k80a
Tuhle práci dnes již dělá leckdo. A ještě si přivydělává řízením metra či tramvaje. Vše je věcí ohodnocení kdysi této společensky velmi prestižní práce.
Z62d28e98n73e36k 28V13r10b50a
Tak to prrr. Leckdo těžko. A v tom je ten problém - dráha má poměrně velmi přísné zdravotní požadavky, obrovskou odpovědnost, kdy za jakýkoliv incident i s nulovou škodou Vám hrozí i roky v kriminále. A za to všechno jste jen děvečka pro všechno s mizerným platem. Dříve řídili tramvaje brigádnicky i studenti. Dnes na to musíte mít tolik bumážek, že to opravdu jako brigádu může dělat jen ten strojvůdce, co už polovinu těch bumážek má. Ostatně co chcete od státu, kde musíte mít zdravotní prohlídku i na to, že smíte sedět v práci 8 hodin na kancelářské židli. Nebude dlouho trvat a děvčata budou muset mít papír, že smějí otěhotnět...
Z12b81y47n14ě91k 36B35í36l40ý
Nevypovídat je základ u čehokoliv kdykoliv. Cokoliv řeknete bude použito proti vám, cokoliv co by se dalo použít pro vás by stejně bylo bráno jako svědectví z druhé ruky. Takže být sticha, nechat orgán konat , nic nepodepisovat, nejlépe vše nahrávat. Pokud se náhodou dostanete do problému, váš právník vám za takový postup bude ruce líbat :)
J53a22n 59K27o45m94r21s67k11a
Tak hlavně, že strojvedoucí mají čas sdílet příspěvky z kabiny vlaku do Twitter.
Zakázat jim soukromé mobily a přitvrdit v kontrole práce a disciplíny.
Každý se ohání právy, ale zapomíná na povinnosti.
J36i33ř18í 77E57r91b12e11n
Co je špatného na tom, když si dá do kabiny pevnou kameru a po skončení jízdy vybere pár pěkných záběrů ke sdílení?
Nebo fakt věříte tomu, že t na web datlují za jízdy?
J64a84r66o97s63l84a48v 59N48o34v40á69k
At jim nedělí směny. To je jako by soustruznikovi někdo odecital cas prace kdy soustruh jede na strojni posuv. Prece take nic nedela.
J77a57k17u56b 72R65e45i30t44e82r
Základní pravidlo pro všechny: nevypovídejte hned a bez konzultace s právníkem nebo osobou znalou.
Alternativně nevypovídejte nikdy :-)
J14i61n68d27ř76i75c41h 34Š34k55o12p90e70k
Pokud mají odbory problém s tím, že desítky m od kolejí rostou stromy, ať tyto plochy vykoupí za tržní cenu od majitelů a mohou si tam udržovat bezlesí.
V49l68a42d89i36m21í66r 95J69e79ř96á32b77e25k
To má ze zákona na starosti SŽDC. Je zajímavé, že u ČEZu s tím problém nemají.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!