(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tadeáš Havlík, Metro.cz

Tendry za miliardy. Železničáři modernizují trať u Černošic

  • 20
Správce železnic schválil parametry výběrových řízení pro šestici velkých železničních dopravních staveb. Mezi zakázkami za zhruba 13 miliard korun je kromě jiného dostavba jednoho z posledních chybějících úseků koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi, nebo rekonstrukce trati z pražského Smíchova do Černošic.

Kromě zmiňovaného úseku na jihozápadě Prahy, který má podle odhadu projektantů vyjít na 3,6 miliardy korun a zhruba čtyřmiliardové zakázky na modernizaci trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora, počítá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) s vypsáním zakázek rovněž na modernizaci tratí z Bíliny do Oldřichova u Duchcova, z Valašského Meziříčí do Hustopečí nad Bečvou, z Lysé nad Labem do Čelákovic a přestavbou železniční stanice Pačejov na Klatovsku.

Plánované železniční stavby

  • Modernizace tratí Veselí n. L. - Tábor (2. část); Veselí n. L. - Doubí u Tábora; Soběslav – Doubí (2.etapa): 4 miliardy Kč
  • Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem - Čelákovice (mimo žel. stanic): 1,5 miliardy Kč
  • Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina: 1,8 miliardy Kč
  • Výstavba nástupišť na železniční stanici Pačejov: 1,1 miliardy Kč
  • Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice (mimo žel. stanic): 3,6 miliardy Kč
  • Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí-Hustopeče nad Bečvou: 1,6 miliardy Kč

„Ve všech případech jde o stavby s náklady, které přesahují jednu miliardu korun,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Polovina z uvedených projektů se však už nyní potýká se zpožděním proti původnímu harmonogramu. Jak v případě optimalizace trati Smíchov Černošice, tak stavby u Soběslavi a Duchcova se už v letošním roce mělo začít stavět.

Přípravu novostavby koridorové trati mezi Veselím nad Lužnicí a Doubím, která z velké většiny vede v nové stopě komplikovaly výkupy pozemků. „Šlo zejména o pozemky, převážně zemědělské, které byly a jsou dotčené nejen stavbou dráhy, ale i přeložkami komunikací v návaznosti na již realizovanou stavbu dálnice D3,“uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Optimalizaci trati ze Smíchova do Černošic pak zpozdilo přepracovávání původního projektu na plánovanou změnu napájecího systému ze stejnosměrného na střídavý.