Diskuze
Zabezpečovací systém občas ztrácí vlaky, ty pak musí nouzově brzdit
Děkujeme za pochopení.
P72a47v51e40l 20B38r11n16a
A neni problem trochu v AŽD ? Nebo to v ČR děla někdo jiny ?
P11a84v55e58l 12R25o54h62á54č92e24k
V článku chybí dost podstatná informace o tom, že ETCS je nutné používat až při rychlostech nad 160 km/hod, kdy už strojvedoucí nedokáže včas bezpečně rozeznat návěstní znaky na návěstidlech.
Všechny železniční správy v civilizovaných zemích zásadně postupují tak, že pokud vybavují systémem ETCS trať se stávajícím zabezpečovacím zařízením (což je v drtivé většině případů), ponechávají v provozu stávající návěstidla i vlakový zabezpečovač. Případný výpadek přenosu ETCS tedy nepředstavuje výrazný problém, protože vlak pouze sníží rychlost pod 160 nebo 100 km/hod, podle toho, co ještě funguje. Aktuálně např. ÖBB dovybavují ETCS/L2 40 let stará, prakticky nesmrtelná, reléová stavědla, SBB provozují ETCS/L1 na ultraspolehlivých reléových stavědlech ze 60. let. Na takových tratích mohou bez problémů do 160 km/h jezdit i vozidla nevybavená ETCS, poněvadž bezpečnost zajišťují stavědla, nikoli ETCS.
Piškuntálci ze SŽ však v posledních 20 letech většinu funkčních reléovek zlikvidovali a zcela zbytečně je nahradili elektronikou bez jakéhokoli standardizovaného rozhraní - to jen aby bylo jasno, proč nezbývají peníze na zabezpečení tratí D3. A teď chtějí v rámci budování jejich SŽ-TCS všechna nově postavená návěstidla zrušit, respektive je degradovat na nějaké nouzové žluto-modré trpaslíky, právě pro případy výpadků provozně nedostatečně vyzkoušeného zařízení od AŽD. Takže naprosto funkční zab. zař. se bude v krátké době předělávat již podruhé (v těch lepších případech), a penízky do spřátelených firmiček jenom tečou. Nehledě na to, že na takto uměle vykastrovaných tratích budou moci jezdit POUZE vozidla, vybavená příslušnou krabičkou, kterou jim za spřátelenou cenu prodá firma AŽD. A pokud ty krabičky fungovat nebudou, což, jak je vidět, není žádná výjimka, tak holt české VRT šinkanseny pofrčí rychlostí 40, možná i 60 km/hod.
V případě výstavby ETCS a bájných VRT v ČR jde pouze o to, jak vytáhnout z eráru co nejvíc peněz, s bezpečností ani racionalizací to nemá nic společného.
M14i79c71h41a81l 12Š44t20ě78p46a64n98o90v29s95k94ý
Ve vašem příspěvku mi chybí jedna velmi podstatná informace (a úmyslně nebudu komentovat kvalitu, cenu a postup zavádění ETCS). U nás nikdy žádný zabezpečovač neexistoval. To je na tom to nejdůležitější.
T13o76m53á44š 27T48a29t78í90č49e38k
No to je radost. Testy dopadly s úspěšností 97,3 procent, což znamená, že ve 2,7 procentech vlak zabrzdil, když neměl. Dá se z toho vyvodit, že taky ve 2,7 procentech případů nezabrzdí, když to bude nutné?
P21a91v89e67l 21R38o80h96á92č11e16k
U elektronických zabezpečovacích zařízení nejsou používána relé s asymetrických projevem poruch, takže nejspíš ano. Ostatně, to slavné AŽD-TCS se vyvíjí "teprve" nejméně 10-15 let, tak snad byste nechtěl, tratě jsou jím (aspoň podle zlatých cedulí na budovách) vybaveny snad někdy od roku 2012, tak snad byste nechtěl, aby to v roce 2024 fungovalo.
U jakýchkoli zařízení, vyvíjených firmou AŽD a provozovaných českou Správou železnic, je nutno počítat naprosto se vším, zejména pokud na ně dohlíží spřátelený český Drážní úřad. Mezi poslední (a dosud nevysvětlené) výstřelky této organizace patří například provoz a pád lanovky na Ještěd bez funkční automatické záchranné brzdy či "nepozorované" podkopání železničního mostu v centru Brna v ochranném pásmu dráhy.
R69o37b75e28r31t 68M45á85s63l39o
"Jednoprocentní hranici považují za přijatelnou v sousedním Německu."
Auto, které by mi každou stou jízdu bezdůvodně zabrzdilo bych fakt nechtěl. Chápu, že tohle je jenom vlak, tam se s nějakým zpožděním a diskomfortem počítá, ale i tak mi to přijde celkem dost.
T16o30m51á85š 11T57a96t65í59č91e49k
S diskomfortem se u vlaků nepočítá už z principu, je to nejpohodlnější dopravní prostředek, ani se zpožděním. Leda tak v nějakých zaostalých zemích. Jinak - člověk nemusí vzhlížet k Číně, stačí se podívat do Švýcarska.
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
Plynu v Evropě vládne Equinor. Jednu závislost jsme vyměnili za jinou, sílí hlasy
Klíčovým dodavatelem plynu pro evropské odběratele se stala norská společnost Equinor, v pozici...
Nizozemští pronajímatelé zvyšovali nájmy neoprávněně, miliardy nejspíš vrátí
Pronajímatelé nemovitostí v Nizozemsku možná budou muset vrátit nájemníkům celkem až 6,4 miliardy...
Cena kakaa konečně klesá. Klíčoví pěstitelé i obchodníci očekávají deště
Futures kontrakty na kakao zaznamenaly největší pokles cen za poslední týden. Při pondělním...
Doosan investuje v Česku další tři miliardy, chce vyrobit turbínu pro Dukovany
Jihokorejská společnost Doosan Enerbility přesouvá do Plzně klíčová know-how v oblasti výroby...