Diskuze

Za první půlrok vyjely na tratě vlaky za více než miliardu korun

České dráhy se snaží o zlepšení kvality vlaků. Od ledna začalo na českých tratích jezdit patnáct souprav Regionov, tři nové vlaky CityElefant a čtyři řídicí vozy pro motorové rychlíky. Celkem dráhy za tyto novinky zaplatily 1,1 miliardy korun. Za letošní rok chtějí investovat celkem 3,6 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

markus6

10. 7. 2008 16:03
vagony prvni tridy..

..jsou ve vsech vlacich,ve kterych jezdim uplne prazdne...tudiz--->> zbytecne..

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

10. 7. 2008 7:37
Modernizace za každou cenu

My si tak rádi sypeme popel na hlavu. I v Evropě ještě jezdí pravidelně lokomotivy starší než 40 let (dokonce s dvoudobými motory!). U nás když to není Taurus, tak se stydíme, jak jsme nemožní. Je to sice hezké, že budeme mít moderní vlaky s klimatizací, ale viděli jste někdy jet tábor vlakem? Čtyři dospělí dokáží oknem vyložit všechnu bagáž do dvou minut. V nových vagónech bez otevíracích oken je to tak na čtvrt hodiny lítání. Takoví si musí příště objednat autobus a železnice si nevychová další generaci zákazníků.

0 0
možnosti

Franta Lopata

10. 7. 2008 0:11
Hmmm

kolik z toho je nadsazena cena za uplatky a kolik je skutecna cena ?

0 0
možnosti

Lojza

10. 7. 2008 0:38
Re: Hmmm

Bohužel to je +- reálná cena. Je třeba ale vzít v potaz, že třeba oproti autobusu se počítá s životností +-30 let (kdy cca v polovině životního cyklu se provede modernizace interiéru)...

0 0
možnosti

a8n

9. 7. 2008 23:28
Zas to psal expert

>Tyto vlaky jsou nejrozšířenějšími vozy v České republice, jezdí v každém kraji. Dvouvozová souprava stojí 21 milionů, třívozová 37 milionů. Celkem jich mají České dráhy už 61.

To říkejte tisícům lidí, kteří jezdí v 500 vozech 810, 600 vozech 010 a klonech, stovkách vozů různých řad klasické stavby....

0 0
možnosti

a8n

9. 7. 2008 23:32
Re: Zas to psal expert

Jo a řidičáků 954 má být celkem 19, asi jste si prohodili cenu a počet.

>Přibývají nové vlaky dostatečně rychle?

Pokud myslíte spoje tak jo, pokud myslíte vozy tak ne.

0 0
možnosti

karl

9. 7. 2008 21:37
lol

ČD - Černá Díra

0 0
možnosti
RT

Radek

9. 7. 2008 19:42
ICE za české ceny

Tak jak koukám, všichni by nejraději jezdili ICE nebo nejlepšími vlaky bůhví odkud, ale za české ceny. Uvědomte si, že ceny v dopravě jsou třeba v Německu mnohem vyšší a proto si mohou dovolit i lepší vlaky. A železnice se jinak dotuje všude na světě, ale někteří to evidentně ještě nepochopili a naivně si myslí, že to půjde bez dotací. Ne bohužel nepůjde, možná až bude ropa za 300-400 dolarů, tak elektrifikované tratě budou levnější a možná to bude na nule, možná se i něco vydělá.

0 0
možnosti

Knedl

9. 7. 2008 20:45
Re: ICE za české ceny

Á pán je expert:-)

Který vládě radíš?

0 0
možnosti
IO

Daňový soumar

9. 7. 2008 18:07
Mobilní latríny

za miliardu, pro firmu, který bych nesvěřil přepravit ani zdechlýho čokla...

A ty opice, co cvakají lístky, mají taky nový?

0 0
možnosti
BÓZP

Bohatý,vzdělaný ódeesák z Prahy

9. 7. 2008 16:26
Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

0 0
možnosti

Darik

9. 7. 2008 16:34
Re: Největší šou bude, až ČD začnou nakupovat za těch 12 mld.

Dovolim si jeste jednou reagovat - nebojte, nezacnou! ... 12 mld. jim staci tak na kryti provozni ztraty cca na 3 roky :o)

...... potom se bude muset vymyslet zase neco, jak tam soupnout par miliardicek! 

0 0
možnosti

choze

9. 7. 2008 16:20
sto let za opicema

Dokud se nebude modernizovat i regionální tratě a elektrifikovat, tak to budou vyhozené peníze. Ty motoráky regionova jsou tragédie. Hlučný je to jako prase, každou chvíli tam smrdí něco jako by jste brousil železo a v létě je v nich nedýchatelno. Takové vlaky nepatří do 21. století. Jinak ty nové panťáky jsou celkem OK.

0 0
možnosti

vcxyds

9. 7. 2008 16:30
Re: sto let za opicema

elektrifikovat regionální tratě jenom kvůli smradu? to asi neprojde...a taky proč?  v británii se prohánějí aerodynamické dieselové soupravy... a že nad sebou nemají dráty jim opravdu "nevadí"....;-)

0 0
možnosti

Darik

9. 7. 2008 14:51
Hmmmmmm

Je to hezke, ze CD nakupuji nove dopravni prostredky, nicmene je to jak placnuti do vody.

Na jednu stranu reci o tom jak je zeleznicni doprava otevrena konkurenci, na druhou maximalni snahy (ve spolupraci s ministerstvem dopravy), jak ztizit konkurenci vstup. Dale "skryta dotace" ve vysi 12 mld. Kc (1200,- na kazdeho obyvatele CR), kvuli ktere jsou predstavitele CR zvani do Bruselu k vysvetleni. ...... no a snad na konec - trzby CD v osobni i nakladni doprava (i kdyz je Cargo oddeleno) dosahuji v podstate pouze vyse jen mzdovych nakladu !!!!!!!

0 0
možnosti