"Její majitel nás informoval, že končí s jejich provozováním a chce se věnovat jiné podnikatelské činnosti," uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení drah.
Podle Pavla Urblíka, který má stále s drahami platnou smlouvu na pronájem vagonů, však nemusí být konec jídelních vozů ještě definitivní. "Část lidí, kteří jídelní vozy obsluhují, by byla ochotná uzavřít s drahami smlouvu přímo, už bez mé účasti. Nyní čekáme na to, jak se České dráhy k tomuto návrhu postaví," sdělil redaktorovi MF DNES Pavel Urblík.
Dráhy ale preferují dohodu s firmou, která by zastřešovala služby více posádek. "Požadujeme jednu smlouvu s partnerem, který dlouhodobě zajistí celý několikadenní oběh vozů," řekl Šťáhlavský.
Pokud tak dráhy dohodu s jednotlivci odmítnou, došlo by zřejmě k návratu jídelních vozů na vybrané rychlíky nejdříve od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci.
Dráhy by navíc musely najít nového provozovatele. Jídelní a lůžkové vozy, které jsou druhou českou společností vozící jídelní vozy, o převzetí Urblíkových tras neuvažují.
Jako hlavní důvod, proč končí s pojízdnými hospodami, uvádí Urblík únavu z podnikání. "Zpočátku to děláte s nadšením, pak z toho ale začnete být opotřebovaný, je to spousta starostí a rozhodně nemůžete čekat žádné zázračné výnosy," popisuje Urblík.
Čtěte ve čtvrteční MF DNES
Více o konci jídelních vozů Urblík čtěte ve čtvrtečním vydání MF DNES