Provozovatel pojízdných restaurací už je z podnikání unavený. Rozhodl se proto skončit.

Provozovatel pojízdných restaurací už je z podnikání unavený. Rozhodl se proto skončit. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Z některých rychlíků zmizely jídelní vozy

  • 40
Cestující v téměř třiceti expresech a rychlících Českých drah si v nich během parného léta nebudou moci zakoupit jakékoliv občerstvení. Ze spojů mířících z Prahy do Zlína, Hradce Králové, Vsetína či Luhačovic totiž před několika dny zmizely jídelní vozy, které provozovala společnost Urblík.

"Její majitel nás informoval, že končí s jejich provozováním a chce se věnovat jiné podnikatelské činnosti," uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení drah.

Podle Pavla Urblíka, který má stále s drahami platnou smlouvu na pronájem vagonů, však nemusí být konec jídelních vozů ještě definitivní. "Část lidí, kteří jídelní vozy obsluhují, by byla ochotná uzavřít s drahami smlouvu přímo, už bez mé účasti. Nyní čekáme na to, jak se České dráhy k tomuto návrhu postaví," sdělil redaktorovi MF DNES Pavel Urblík.

Dráhy ale preferují dohodu s firmou, která by zastřešovala služby více posádek. "Požadujeme jednu smlouvu s partnerem, který dlouhodobě zajistí celý několikadenní oběh vozů," řekl Šťáhlavský.

Pokud tak dráhy dohodu s jednotlivci odmítnou, došlo by zřejmě k návratu jídelních vozů na vybrané rychlíky nejdříve od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci.

Dráhy by navíc musely najít nového provozovatele. Jídelní a lůžkové vozy, které jsou druhou českou společností vozící jídelní vozy, o převzetí Urblíkových tras neuvažují.

Jako hlavní důvod, proč končí s pojízdnými hospodami, uvádí Urblík únavu z podnikání. "Zpočátku to děláte s nadšením, pak z toho ale začnete být opotřebovaný, je to spousta starostí a rozhodně nemůžete čekat žádné zázračné výnosy," popisuje Urblík.

Čtěte ve čtvrteční MF DNES

Více o konci jídelních vozů Urblík čtěte ve čtvrtečním vydání MF DNES

.