Diskuze

Britský výrobce chce na nebe vrátit vzducholodě. Kvůli nižším emisím

Zatímco kontinentální Evropa sází při omezování emisí z letectví hlavně na vlaky, britská firma navrhuje, aby na krátké vzdálenosti lidi dopravovaly místo letadel vzducholodě. Společnost Hybrid Air Vehicles ve středu představila detaily připravované moderní vzducholodi pro stovku pasažérů, která má mít o 90 procent nižší uhlíkovou stopu než letadlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

... a po osmihodinovem latu na Brusel pristanou nedaleko Varsavy.

0 0
možnosti
LC

Jo, takových už tady bylo :-) Třeba kousek od Berlína je ještě krásný obrovský hangár, kde se nově měly stavět takové obří nákladní vzducholodi. Kde je jim konec, teď si tam lidé užívají Tropical Islands, nebo-li pravděpodobně největší akvapark pod střechou :-) Obávám se, že tohle je jeden z mnoha dalších projektů, který jen má vytáhnout z naivních investorů peníze. Pár let se o tom bude mluvit, budou se objevovat krásné 3D vizualizace a pak to potichu utichne, jako vždy :-) Tohle bohužel je pro seriózní dopravu nepoužitelné, na rozdíl od letadel mnohem více závislé na počasí.

0 0
možnosti
Foto

M68a10r73t97i48n 20L18ö60w

30. 5. 2021 10:18

Helium je na zemi dost vzacne. Tusim se ziskavs jen na nekolika mistech ns svete z vrtu kde se koncentrovalo. Po uvolneni fo atmosfery mizi do vesmiru. Fakt chceme dostopne zasoby vyplacat na tohle? Jsko by nestacily poutove balonky. Vodik je lepsi a ne zas tak riskantni.

0 0
možnosti
MN

U nás v jednom výzkumáku si dělají hélium sami ze vzduchu. Pravda, že na to padne spousta elektriky.

0 0
možnosti
JV

Já bych to ještě vylepšil. Cestující dostanou padák, aby vzducholoď nemusela přistávat, protože zvýšený chod motorů při manévru vypouští více CO2 a nemusel by být v chodu motor na klasická paliva. Pouze elektromotor během letu. U každého sedadla s pasažérem by byly šlapátka s dynamem a cestující by museli vyrábět elektřinu potřebnou k letu. Bio pohon. Akorát, kde vzít tolik Hélia. Tady se pořád vymýšlí, co jednou vymyšleno bylo a nefungovalo to. Jak vzducholodě, tak i elektroauta. Dokud někdo nevymyslí zdroj energie, výkonnou baterii, která nebude při své výrobě a likvidaci sama o sobě zátěž pro životní prostředí, nebude potřeba do ní dodávat energii, která se někde musí prostě někde vyrobit (na což ekoteroristé rádi zapomínají) a se ztrátovostí ji do baterie dostat, tak je to k ničemu. Problém není ve výrobě elektroauta jako takového, nebo vzducholodi. Problém je výroba a uskladnění energie pro pohon. A pouze s větrníky, či soláry, to fungovat prostě nikdy nebude. Je to jako čůrání proti větru. Na současné baterii - akumulátoru, který je pouze jakýsi ztrátový mini sklad elektřiny, nevidím absolutně nic ekologického. Sice vlastní jízdou nevypouštím sajrajt, ale tento sajrat o to víc vypouští těžba lithia, zpracování, výroba a likvidace baterií, výroba elektřiny a kdo ví co k tomu ještě všechno patří.

1 0
možnosti
Foto

Na co helium? Bude přebytek vodíku z ekologických zdrojů, a ten je podstatně lacinější. A navíc má lepší nosnost.;-D

1 0
možnosti
KM

Všichni řeší emise ale výroba vzducholoďe + helia asi nebude úplně eco-friendly...

4 0
možnosti
Foto

Já je neřeším. Asi proto nejsem všichni:-)

A taky se skoro vždycky zapomíná na emise, vznikající při výrobě elektřiny, pro baterie, a při výrobě samotnejch baterií.

2 0
možnosti

A helium se bude brát kde? Ono ho moc není a pokud by se začalo spotřebovávat ve velkém, brzy dojde.

5 0
možnosti
PM

No, tak to bude nahrazeno vodíkem... To už z historie také zname ;)

2 0
možnosti
TZ

Když bude více foukat, vyloží vás jinde, než jste si zaplatili.

2 0
možnosti
LS

Vzducholodě mají jednu velkou výhodu, a to tu, že kvůli omezenému vztlaku není možné zaplnit kabinu cestujícími jako v klasické ekonomické třídě. Takže i tam bude mít cestující prostoru stejně jako v byznys třídě v letadle.

Pěkně to bylo vidět na Hindenburgu, který byl velmi prostorný, s promenádami. Prázdný prostor nic neváží, ale výrazně zvýší komfort.

6 0
možnosti
MK

Prázdný prostor sice nic neváží ale zvětšuje odpor vzduchu. Což při protivětru může být trochu problém.

2 0
možnosti
PM

Není to ta vzducholod, jak už byl i dokument o jejím vyvoji, že bude super pro přenos nákladů, kde nezáleží na rychlosti, ale dostupnosti a nosnosti? Což dávalo smysl.... Ale stále neletela. A těžko říci zda vývoj ne o nezájem zákazníků.

Tak to zkusíme pres uhlikovou stopu na EU? :D

1 0
možnosti
AP

Ta byla, pokud si dobře vzpomínám, francouzská.

0 0
možnosti
JV

J85o95s74e39f 98V28a34l79a

29. 5. 2021 18:07

pravidelny provoz vzducholodi ( o vikendech, tzn. vyhlidkove lety nad Bodamskym jezerem) maji ve Friedrichshafenu uz roky - je tam i sidlo, pristav, muzeum a vyroba spolecnosti Zeppelin.

Rekl bych, ze ti maji nejvetsi zkusenosti na svete

2 0
možnosti