Diskuze

TŘI DNY VE VLAKU: Soutěží se rychlíky mezi Plzní a Mostem. Vedou GW Train

Pět dopravců má zájem provozovat rychlíky mezi Plzní a Mostem. Z pohledu dopravců nepříliš atraktivní soutěž však může být zásadní pro další vývoj české železnice. Proti soutěžení vystupují především České dráhy. Nejvýhodnější nabídku podala GW Train Regio. RegioJet byl ze soutěže vyřazen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

To je hezké, že kraj/ministerstvo "ušetří", ale opakuji, ušetří zákazník? Řeší ti někdo?  Jsou podmínky veřejné? Jsou nabídky veřejné?

Jestli půjdeme anglickou cestou cen a tarifů, přesedám do auta.

0 0
možnosti
MZ

Ono se jedná i o mezistátní jízdenky. Chyba je v tom, že není stanoveno, že dopravce musí akceptovat  jízdenky akceptované dosavadním dopravcem ČD ... tzn. mezistátní jízdenky a např. jízdenky InterRail ...případně jít ještě dál, že musí být akceptovány jízdenky bez tzv. lomení jízdného, podobně jako to funguje ve Švýcarsku ...

0 0
možnosti
LP

Vyfocený vlak není vůbec vhodný na delší trasy. To je snad omyl, v tom bych vůbec nechtěl jet více km. Rychlík si představuji v jiném komfortu, jídelní vůz...

0 0
možnosti
JJ

J16i22ř18í 70J32o61z26a

9. 9. 2015 14:31

Jidelni vuz nejezdi na trati Plzen - Zatec - Chomutov - Most ani dnes..a cestovani je fakt dlouhe: 157 km za 2 hodiny a 50 minut je docela masakr...

0 0
možnosti
MP

Nevlastní náhodou ČD i nádraží? Možná v té ceně co ČD nabízí jsou započteny náklady na úklid, provoz a údržbu nádražních budov. A když soutěž vyhraje někdo jiný budou muset ČD platit stejně. Jen jim možná ten nový vítěz pár korun za použití nádraží poskytne, ale určitě to nebude skutečná poměrná část všech nákladů.

0 0
možnosti
OJ

vlastní - chybou při dělení ČD na ČD a SŽDC - a už roky se připravuje jejich prodej na SŽDC.

je otázka, kolik služeb na dotyčných nádražích ještě zůstává - ze šesti mezi Plzní a Žatcem je prodej jízdenek pouze ve třech, takže zbylá tři stejně už asi slouží jen jako přístřešek pro čekající cestující, pokud vůbec, a ČD se o ně moc nestarají.

jistě, soukromník nádraží nebude potřebovat vůbec, opravdu jen jako ten přístřešek... právě proto ale mají patřit SŽDC a ten je má pronajímat příslušnému dopravci nebo dopravcům.

0 0
možnosti
JK

Já jsem hlavně zvědavý jak to bude s uznaváním jízdenek, když v části trasy to jede souběžně s vlaky ČD. Nebo si cestující můžou INkarty spláchnout rovnou do záchodu ?

2 0
možnosti
VH

Pokud to nebylo v podmínkách soutěže, tak je to nejspíše jasné Rv

0 0
možnosti
JD

Černá Díra opět nezklamala. Dokud se jí prodlužovaly smlouvy bez soutěží, dokud vyhrávala stejnou trať o stovky procent podstřelenou cenou (17Kč/km;-D) všechno bylo v pořádku. Ačkoliv všude rozhlašují jak jsou za liberalizace železnice, kdykoliv se jí cítí ohrožení, začnou vyvádět přesně jako Jančura;-D

ČD možná ani nejde o to spor vyhrát, ale celou soutěž zablokovat, u UOHS to bude ležet dva roky, mezitím se může všechno změnit a v tomto mezidobí bude nadále jezdit "modří"

1 1
možnosti
OJ

proč by proboha měl soukromý dopravce uznávat režijky konkurence (ČD) nebo svého dodavatele (SŽDC)? 8-o ty ČD už opravdu neví, na co by se vymluvily Rv

1 5
možnosti
TJ

O tom je právě ta stížnost. ČD musí ty "režijky" SŽDC a spol uznávat ze zákona, kdežto soukromí dopravci nemusí. Takže je jasné, kdo je v soutěži znevýhodněn tím, že musí část cestujících vozit ze zákona de fakto zadarmo. Buď na soutěžené trase budou uznávat tyto doklady všichni zúčastnění, nebo neopak nebudou povinny je vozit ČD tak, aby byly soutěžní podmínky pro všechny stejné.

7 0
možnosti

A44l81a80n 22Ř94e90p89k95a

8. 9. 2015 14:37

No jestli GW Train Regio nabízel na rychlík vlak z obrázku, tak potěš koště teda :-P;-D A kde že ten Regiojet udělal chybu, že byl vyřazen? Já myslel, že to má Jančura dokonale ošéfované když pořád po těch soutěžích tak volá;-)

Ale hlavně bez uznávání současných jízdenek ČD jakožto většinového dopravce, žádné soutěže! Včetně jejich e-verzí i bez nutnosti tisku.

2 0
možnosti
RK

Za nejreálnější považuju cenu Regiojetu, za 139 Kč/km se dá provozovat kvalitní rychlík s moderními vozidly v daných podmínkách. Pokud by z toho nedotoval provar dálkovky, jako na Slovensku.

Věřím, že za nabídnutou cenu by kvalitu udržely i ČD, které považuji za nejlepšího evropského nízkonákladového dopravce.

Ostatní nabídky jsou dumping mimo realitu, za vítěznou cenu se dá reálně jezdit s bagetou dle vhodně zvolené ilustrační fotky.

Ano, za dumping tam v minulosti jezdily i ČD, ale za trochu jiné situace. Dnes by, věřím, do toho nešly. Je to vidět i z jejich nabídky.

4 0
možnosti
OJ

pokud tam GW Regio pošle něco jako je na obrázku, tak je chybou ministerstva, že něco takového umožnilo. v tom případě ale nechápu, proč ČD požadovaly tolik peněz.

1 0
možnosti
ML

Takhle se představuji vzhled rychlíku v roce 2015:-P

7 0
možnosti