Diskuze
Podrazily ČD ceny do Ostravy? Češi nechají rozhodnout raději Brusel
Děkujeme za pochopení.
V74í38t 66M37r41h82a39l
Celý soukromý dopravci by měli raději mlčet, zejména pan Jančura, který nemá o dráze ani tušení. Víme, jak to vypadalo, když celý ,,slavný" Regiojet začínal. A i dnes to stojí za zdrávas.
Na tratích by měl mít přednost pouze národní dopravce, nikdo jiný.
L85u23b66o76š 16H76a66r69a97s53t40e10j
Já nechápu, jak se tento případ řeší. ČD jezdily za cca 1000 kč z Ostravy do Prahy, bez Místenek.Vlaky byly narvané, že člověk stál většinu doby na jedné noze a to ještě ne na té svojí, a ČD vykazovali na lince ztrátu. Poté začnou jezdit soukromý dopravci a ČD jezdí za 250 kč a tvrdí, že nejsou ve ztrátě. Nechápu, že to neřeší finanční úřad. Jak dokázali tak razantně snížit náklady ze dne na den?
Je z toho naprosto evidentní, že buď teď jezdí do ztráty a dotují to. Což nesmí, a za to je žalují. Nebo předtím manipulovali účetnictvím, za účelem vyšších státních dotací, což by se pravděpodobně dalo kvalifikovat i jako trestný čin.
Proč nikomu není divné, že náklady ČD na lince zůstaly, příjmy klesly a zisk se zvýšil. To je matika co funguje jen ve státních firmách.
Tento spor by neměli řešit soukromý dopravci, ale stát. Nicméně ten kontroluje živnostníky, jestli si do nákladů nedali o dva hřebíky víc.
R11a28d84e57k 45J29a43n19a90t13a
To se ani nedivím, že to nechápete. 1000 Kč totiž nestála ani nejdražší jízdenka do 1. třídy Pendolína. Pro celkové tržby a tudíž ekonomiku provozu je nejdůležitější nejběžnější cena, a ta byla cca 320 Kč (jízdné s inkartou 25%). A inkartu mělu v podstatě všichni cestující, protože stála 600 Kč na tři roky, tj. zaplatila se po pár jízdách. Nezapomeňte taky na skupinovou slevu. Ta byla výraznější než dnes. Stačilo, aby jeli dva lidi, a už měli slevu 25%. Čtyři lidi už měli slevu 37,5%. Existovala i jízdenka ČDNET pro 5 lidí za 900 Kč. To je na jednoho 180 Kč, špička nešpička!
A jak píšu níže, i ekonomický model linky se komercionalizací změnil. Zatímco dříve musely na povinné slevy pro děti, student a důchodce vydělat plně platící cestující, dnes na děti a studenty stát doplácí extra a zákonem nařízená sleva důchodcům byla zrušena zcela. Rovněž komercionalizace provozu ČD umožňila zrušit některé málo vytížené okrajové spoje (třeba v 4h ráno z Prahy, to nejezdí ani metro). Předtím tyto vlaky byly součástí objednávky a musely jezdit, i když byly skoro prázdné.
Š24t79ě17p41á14n 76K62o69p85ř12i73v12a
Z clanku nelze, bohuzel, vydedukovat vlastni predmet sporu, ono povestne jadro pudla. Diky diskusi a predevsim prispevkum pana Nivnickeho jsem se v problematice zorientoval a timto mu jednak dekuji a jednak davam za pravdu.
J96a18n 91J17e87m32e49l43k65a
Tak EU tlačí liberalizaci, takže.. Ale nevím, jestli má smysl řešit kdo šel první na 290 když to Jančura dotlačil po x letech na 150 s kreditovou jízdenkou(zdarma) mimo špičku (což je velké procento za 7 dní v týdnu.) Leo šel na 99 a pod.
L69e18a 56B53r18a91d22á48č29o60v82á
RJ i LE prostě jen dělají v rámci možností vše, co jim zákonný rámec dovolí, aby si udrželi postavení na trhu a zisky. Pokud zákonný rámec překorčí, měl by zasáhnout stát. Stejně tak by stát měl být schopen rozhodnout v případě sporu a to v době kratší, než všem těm vlakům upadnou kolečka. Pokud tu máme tržní prostředí a ČD se prostě přizpůsobili konkurenci, měl to stát smést se stolu. Oni by RJ a LE stejně řvali dál, ale těmahle průtahama až do Brusele dává stát najevo, že vyhrává ten kdo víc ječí a brečí.
M97a85r69t74i72n 89K17r38u67t37ý
Vy prostě jenom vůbec nechápete, o co jde. To je celé.
K36r97y66š86t49o53f 22L54a85n51í69k
Jako plan to byl dobry, podseknout ceny, pretahnout cestujici a skoupit od CD razem nepotrebne soupravy a pak ty ceny zase "upravit". Kdyz to nevyslo, hleda kde se zahojit a nase penize protahnute jako pokuta za dumping pres CD to spravi.
M53a51r77t98i31n 31K41o25n42e42č15n97ý
Jenomže Jančura jezdí za svý, kdežto ČD berou od státu dotace, kterými zřejmě dotují i ceny na trase PHA-OVA...
J84a42n 20V88a65l67a48l98í92k
Co lžete na té trati jezdí i ČD na komerční riziko
K42a18r22e49l 28Ř31e51h25á65č62e60k
Může mi někdo vysvětlit smysl tohoto zákona. Pro příklad (je to stejné jako spor ČD a regiojet) Budu mít jedinou pekárnu ve městě. Náklady na rohlík budu mít 1,5 Kč. Budu ho prodávat za 2 Kč. Ve městě si otevře pekárnu někdo jiný a bude mít náklady na jeden rohlík také 1,5 Kč. Bude mít ale například i pekárnu jinde a z té bude dotovat tuto pekárnu a rohlík bude prodávat za 1 Kč. Já, jelikož jsem dominant nebudu smět ale na tu korunu zlevnit. Výsledkem bude, že samozřejmě všichni začnou chodit do té druhé pekárny a já po týdnu zkrachuji. Není to celé na hlavu? Je přece logické, že raději také na nějaký čas zlevním ty rohlíky, abych si udržel zákazníky.
R73o81m56a87n 87S28t31o79n39e53k
mate to špatně, vy který mate jednu pekárnou zlevnit můžete to co má dvě pekárny nemůže jít z cenou pod vás
O19d64s59t81r14a22n67ě66n85ý 38U73ž69i20v42a64t58e12l
R10a89d98e75k 78H54o14d20a60ň
Počítám že bude následovat hned další soudy, ve snaze dokázat že po pěti letech by mělo být roky rozhodnuto. Na druhou stranu, v ČR to v zásadě nemá šanci moc uspět, protože Nejvyšší správní soud spokojeně rozhodl, že cokoli pod cca 8 let je naprosto přiměřená délka řízení, a nemáme si co stěžovat.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Elektrifikace flotil zásilkových firem v USA vázne. Výrobci aut nemají baterie
Zásilkové služby ve Spojených státech se obávají nedostatku elektroaut, které potřebují k nahrazení...
Vídeňští restauratéři se bouří proti rozvozu jídel, připadají si vykořisťovaní
Na vídeňské gastroscéně to vře. Provozovatelé tradičních restaurací se bouří proti expanzi...
Luxusní šperk skoro zadarmo. Cartier omylem prodával náušnice se slevou 99 procent
Šperky se slevou 99,9 procenta. Za tolik koupil mexický lékař náušnice v luxusním francouzském...
Průmysl stagnuje, některých surovin bude nedostatek, varuje ruská organizace
Průmyslová výroba a investice v Rusku stagnují, zhoršuje se vývoz zboží a ziskovost většiny...