Diskuze
Toyota, Shell a spol. věří vodíku, investují do něj stamiliardy
Děkujeme za pochopení.
J55a72n 90N56o56v32á33k
Nevytváří žádné Co2? Od kdy? Pořád je nejlevnější výroba vodíku z fosilních paliv.
L75a17d88i18s48l87a46v 78K50a49l11o58u25s
Pokud se nenajde způsob, jak navázat vodík v nějakou sloučeninu a těsně před použitím vodík získat zpět(skladování), tak to bude těžko realizovatelné. Bohužel lidé doposud nejsou schopni pořádně utěsnit vodu, plyn, ani pohonné hmoty, natož vodík, který má jeden z nejmenších atomů vůbec. Ráno natankujete, večer tam budete mít půlku, aniž by jste ujeli jeden metr. Spíš bych věřil novým typům baterií, které jsou schopny akumulovat hodně energie, a jsou lehčí .I z hlediska bezpečnosti bych se přikláněl spíš k té baterii.
I15m27r84i96c79h 27S49u16c36h74a91r33s89k67ý
Chtěl bych vidět dnes elektromobily v provozu ?
Buď tam mají zimu a nebo zajede akorát tak 20 km a dojdou baterie.
I62m55r75i63c38h 70S47u42c56h26a59r85s26k52ý
Vodíku fandím
horší to bude s bezpečností
P52a45v59e58l 50S71e49d55l15á59k
Vodíková energetika a elektro-mobilitta celkem dává smysl, podporu si zalouží. Jestliže u bateriové elektro-mobility je hlavním problémem ekologie (těžba surovin, odbourání odpadů), u vodíkových článků vyvstává otázka ekonomická a bezpečnostní.
M75i15r82e68k 79G23a26j24e97r
A vy byste tedy financne ze sveho podporoval vodikovou energetiku? Proc?
M78a26r94e73k 46S29a54j25d72a
Hlavni problem elektriny je, ze se blbe skladuje (baterie jsou proste "nouzovka", to se neda okecat). Pokud se podari nejaky prulom v tom procesu premeny elektriny (z vetru, slunce, prilivu) na vodikove palivove clanky, tak to, ze na to budou jezdit i auta uz bude jenom nepatrny bonus
M69i68r47e93k 10G96a63j90e25r
Vodik se take blbe skladuje a hlavne prilis draze vyrabi, pokud to neni ze zemniho plynu.
M42i82c27h27a17l 50Ř25e86z33n87í77č62e43k
Dříve jsem si myslel, že pohon na vodík bude super, nebudeme závislí na ropě. Z vody se ho vyrobí hodně a téměř za min.cenu. Jenže prdlajs, vodík se bude kupovat už hotový a cena bude hodně podobná jako u benzínu. Jediný rozdíl bude, že přestaneme být závislý na ropě. Takže, až budou auta na vodík a spotřeba vodíku stoupne, určitě pak klesne cena ropy a auta na benzín budou jezdit možná i levněji. Obávám se, že ekologické nařízení do té doby možná ty benzínové a dieselové motory zakáží nebo na ně přilepí ekologickou daň, aby se to lidem nevyplatilo. Takže pro lidi se nic moc nezmění.
V44a87c47l36a57v 70V23a39v95r55a
OK po Tesle se stane modlou vodíkově naladěné Toyoty.
iDnes určitě nezaznamenal že na spalování VODÍKU jezdila před mnoha lety necelá stovka Ford Escortů. Dávno před nimi v roce 2006 vyráběl Ford jiný ale 10ti válec o obsahu 6750 ccm, motor.
To byly na přímé spalování ke kterému nedojde. Budou to palivové články jež mají američtí výrobci dávno vymakané a mnoho let před Toytou či dokonce před evropskými značkami. Kdyby ropa tak prudce nezlevnila, dávno by se na ně jezdilo.
Všechno je o penězích a od vývoje se upustilo. Kdo by financoval něco co je dražší než benzín?
Článkům na iDnesu se věřit nedalo nikdy a tendence je čím dál horší. Aneb po zbožňování Tesly, přicházejí snad jen po roce další modly. A s těmi stamiliardami bych neházel.
M97a83r41t79i60n 19Š53ť58a58s95t65n47ý
V článku chybí jedna docela podstatná informace, a sice z čeho se ten vodík dnes běžně vyrábí:
"There are four main sources for the commercial production of hydrogen: natural gas, oil, coal, and electrolysis; which account for 48%, 30% 18% and 4% of the world’s hydrogen production respectively." (https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production)
Čili drtivá většina je z fosilních paliv a proto je docela logické, že velcí hráči v petroprůmyslu podporují vodík :-).
T19o36m68á13š 16M62o69r16a29v12č13í86k
To je samozřejmé. Shell podporuje vodík, ČEZ elektroautomobily :)
J71i49ř31í 14H13u15m28l
Jo to by bylo prima aspoň by jsme se zbavili závislosti na Arabech a Rusácích
T11o72m72á44š 26L13i17s85k26a
je vidět že tomu rozumíte. Prozradíte nám kde se bere hen ten vodík?
M13i22c63h43a39l 18T66o57m76i18n74s51k25ý
Baterie v autě (která je vystavena teplotám -35 až +150C není to samé jako baterie u mobilu v kapse, nebo někde laboratoři.
Tam chceme aby chemické reakce probíhaly v rozpětí až 200C
a nic nedegradovalo.
M97i68c95h79a54l 18T20o86m49i54n53s76k64ý
zkuste vzít mobil a pěkně ho v obalu někde v chorvatsku na pláži nechat celý den.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Soud vyhlásil nad firmou Kovosvit MAS moratorium. Má závazky přes miliardu
Českobudějovický krajský soud v pátek v insolvenčním řízení se strojírenskou společností Kovosvit...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
USA a eurozóně se nedaří překonat inflační trápení. Snížení sazeb je v ohrožení
Rok 2024 se měl mimo jiné nést v postupném snižování úrokových sazeb v eurozóně i Spojených státech...