Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jančurova černá díra. Taxíky mu prodělaly 71 milionů, plně je ovládl

Vstup Radima Jančury do byznysu s taxíky se zatím neukazuje jako příliš zisková investice. Každá koruna tržeb mu vygenerovala ztrátu 69 haléřů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

Na koho svůj neúspěch bude házet nyní? ČD z toho těžko může obvinit, regionální dopravce také ne... Jsem zvědav, na který hrobeček půjde pan velkopodnikatel brečet nyní.

0 0
možnosti
ED

Takové čapí hnízdo naruby?

0 0
možnosti
SP

S22e37i37d35l 30P23e63t12r

23. 3. 2016 18:07

Obávám se, že pan Sůra ani většina jeho čtenářů nepochopili to pravé "kouzlo taxikaření" páně Jančury ..:-)

- přelévání zisků z firem, kde nelze pokrátit hotovostní příjmy tam, kde si je lze bez problému ( a daní) vybrat a zároveň snížit základ DZPO na těch ziskových ..

- s tím souvisí náklady. Těžko kdo v takovém konglomerátu je schopen rozklíčovat , které náklady jsou výhradně té či oné firmy a tudíž docela slušný prostor na jejich transfery tam, kde jsou z daňového hlediska potřeba ..

Nevymyslel to chlapec špatně.:-) Teď jen aby reálná ztráta taxíků nepřevýšila náklady za normálně odvedené daně. Kupeckým počítáním však vychází, že patrně ne.

No a pak samozřejmě jestli tenhle systém ustojí před berňáky - co léta prochází burešovi nemusí Jančurovi ...:-)

0 2
možnosti
DD

Je vidět že podle sebe soudím tebe

0 0
možnosti
JK

Se nedivím.

Běžná taxikář není zaměstnaný a platí se mu jenom desátek s to co odjezdí. Navíc asi neplatí výpalné za dobré fleky na stání, všimné hoteliérům, že zavolají přímo je. Nemá tlačenku na letiště...

1 0
možnosti
ŠB

Mám za to, že problém Jančury a jeho taxi nebyl primárně o tom, jestli byli řidiči zaměstnanci nebo OSVČ. On, jakkoli se tváří různě, stejně ty náklady (odvody, pojistné) minimalizoval, co to šlo. Řidič u něj měl na zaměstnanecký poměr jenom část "odměny", cca 12tis. hrubého, z čehož moc nezplatí ani on, ani zaměstnavatel. Zbytek jel Jančura na dohodu o provedení práce (čištění vozu), ze které žádné odvody neplatí, sociální a zdravotní se neodvádí a sráží se jenon daň z příjmů. Jeho problém byl v kombinaci řady nešťastných kroků a když, tak problém zaměstnanec x OSVČ byl jenom jedním z nich. Jednak nabral neuvěřitelně drahé vozy na operativní leasing a podstatnou část flotily měl po většinu času nevyužitou, protože chyběli řidiči. Jeho plány na začátku, že nechce bývalé taxikáře, samozřejmě narazily na to, že ono tolik lidí zase jezdit nechtělo a nebylo kde brát. Nabral mimopražské, nasliboval hory doly, ale ti to nevytrhli. Postupně začal brát i bývalé taxikáře, musel. Nicméně řidičů bylo pořád málo, dojezdové časy příšerné, stačila jedna větší akce (napr. v Opeře) a vůz už jste si ani neobjednali. Řidičům zakazoval "přejezdy", takže ti často stáli nesmyslně na místech, kde šance chytit rito byla minimální, nebo při vyslání na místo zase jeli dlouho, protože na objednávku čekali bůhví kde. Přitom projet se tam, kde na ně mohl leckdo mávnout, nemohli. K tomu přičtěte, že kvůli velikosti byl plátce DPH, takže část z koncové ceny musel odvádět státu (což se při těch hosp. výsledících stejně zřejmě nedělo). A jak postupně přitvrzoval vůči svým řidičům, šlo to od deseti k pěti, protože najednou si už málo z nich vyjelo svoje bonusy (když udělali tržbu nad 50tis.), najednou nebylo tolik zakázek a už to jelo. Teď z toho v podstatě udělá standardní dispečink, nic víc. Prostě velké oči na začátku, jak dá pražskou taxi scénu do kupy, ale nevyšlo to.....

8 0
možnosti
Foto

primárně byl problém v tom, že řidič taxíku jako zaměstnanec se všemi těmi odvody nikdy nemůže konkurovat taxikáři osvéčku, kterej zaplatí co musí a zbytek si nechá, tak to prostě je a dnes už to ví i pan Vančura, proto se snaží drahých zaměstnanců zbavit, otázka je, jak se k celé věci postaví stát, protože ten bude logicky tratit a tak zřejmě bude celá věc prošetřována, jestli při přerodu zaměstnanců na osvéčka nebude porušen zákon

0 0
možnosti
VM

Změna ze zaměstnance na ŽV není o daních, jak se tu mnozí snaží matně argumentovat, ale je to o motivaci těchto lidí ... Je jiná věc být řidičem linkového autobusu, kde neovlivním počet lidí a jiná v oboru, kde jsem přímo i obchodníkem a prodejcem ....

0 0
možnosti
Foto

změna zaměstnance na osvéčko je nejen o daních, ale hlavně o pojištění, proto je nezákonná, zatímco osvéčko zaplatí z nabytého milionu pár korun, tak zaměstnanec zaplatí téměř polovinu, abyste to pochopil, tak vám to jednoduše vysvětlím, když zaplatíte taxikáři zaměstnanci 1000 korun, tak z této tisícovky půjde státu tak 200 korun prostřednictvím odvodů daní, ať hrazených tím nebo oním, pokud vás ale poveze řidič osvéčko, tak se prostřednictvím přímých daní a odvodů státu dostane jen třeba 40 korun, na jedné tisícovce tržby je stát chudší o 160 korun, proto je tenhle systém zakázaný

0 0
možnosti
RB

Titulek hodný finančního negramota. Je snad jasné, že pokud se jedná o rozjezd firmy, kdy musel mj. nakoupit auta, tak bude ve ztrátě, jinak by to byl kouzelník...

0 1
možnosti
PN

P88e10t92r 78N27o86v15ý

23. 3. 2016 10:51

Nevím, jestli auta nakoupil, nebo jsou v pronájmu.

Ale pokud auta nakoupil, tak ta se v účetnictví do nákladů rozpouští pomocí účetních odpisů. Do nákladů tedy nejde celá jejich pořizovací cena.

0 0
možnosti
KN

Tady se ukazuje, jak nas stat dela vsechno proto, aby co nejvic ztizil firmam zamestnavani lidi.

16 1
možnosti

Tak já myslím, že tento Jančurův princip přesně odpovídá definici Švarc systému. Osoba vykonávající činnost prostřednictvím pracovních pomůcek zaměstnavatele, výhradně pro něj a nikolv pro další subjekty za úplatu. (Taxík nepatří řidiči, neposkytuje svou službu pro více taxislužeb nebo dodavatelů ...). Že by měl někdo výjimku ? ...

4 1
možnosti
MM

Hodně Taxi funguje stejně... Taxi na operativní leasing a jezdí s jedním dispečinkem...

0 0
možnosti
PN

P75e40t46r 28N26o82v59ý

23. 3. 2016 9:18

Vlaky (české) ve ztrátě, taxíky ve ztrátě ..

1 1
možnosti
VH

a o cem byla vase nekonstruktivni, kratkozraka kritika? vy zijete na vlne start upu, za rok za dva prodat za miliony, ale ne kazdy kseft dokaze vydelavat hned od zacatku, proste ted je v minusu, casem bude na nule a potom v plusu, kazdopadne pozvedl komfort cestovani a dotuje to z letenek, autobusu nebo uveru, to je normalni.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice

26. dubna 2024  12:17

Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!