- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
SŽDC dostal od státu při svém vzniku koleje zdarma, stejně jak ČD dostaly od státu zdarma vlaky a myslím že i nádraží.
Znamená to, že se nyní pokoušejí za 1,5 melounu prodat kilometr kolejí případným zájemcům? Něco, co dostali zdarma? Nebylo by tedy správnější, když koleje nevytížených tratí nechtějí, kdyby je státu vrátili zdarma a stát je pak prodal ve veřejné dražbě?
Nebo stát na někoho převede zdarma cosi v dobré víře, že ten se o to bude starat - a on to obratem buchne za těžký peníz a výnos z prodeje rozdrobí mezi své?
No páni, proč mně nedal stát něco zdarma? Všichni by koukali, jakým fofrem by se to zpeněžilo...
teď tu máme demokracii, sami jsme si zvolili tak proč se hodně z vás čilí?! vidíte pouze negativa, ale že jsou banánů a toaletního papíru plné regály, to vidět asi nechcete!
Tak stoprocentní obslužnost nebyla ani za komoušů. Navíc většina lidí stejně přešla na individuální dopravu. Ojetiny se dají sehnat za pár desítek tisíc a udělají mnohem větší službu, než třicet let stará Karosa, která byla v časech komunistů narvaná k prasknutí.
Vzhledem k tomu, že se tady objevují příspěvky ohledně rentability železnice a autobusu bych si dovolil podotknout, že motorová trakce na lokálních tratích za dvacet let už vůbec nemusí existovat, protože přijde nový typ pohonu. Proto považuji nákup autobusů s menší životností (ale i řádově nižší cenou) za rozumější alternativu. Ty vlečky by se prostě měly zakonzervovat do doby, než budou rentabilní a než se ajznbóni naučí vyrábět a provozovat regionálky za konkurenční cenu.
Dovolím si upozornit, že do každého vozidla lze operativně namontovat jinou pohonnou jednotku.
To je těžké, když se dostanou do řídících funcí veřejně prospěšných institucí bigotní pravičáci. SŽDC spravuje a má spravovat železniční síť jako celek a dbát na její udržování, ne ořezávání. A jestli někdo tvrdí, že vrazil 12,5 mega do roční údržby dráhy na Moldavu, pak by to měl osobně v terénu doložit. Nucenou vycházkou po železničním svršku v klepetech!
A za chvíli bude fungovat jen trať Praha - Ostrava. To je nám tady v příhraničí platný jak mrtvýmu zimník.
Nevím, jakou trať máte na mysli, ale autobus by to asi taky zvládl, ne? Problém železnice je asi v tom, že pro malé kapacity je absolutně nerentabilní. Pokud si vezmete, že jedna lokálka Stadler stojí 50 mil. Kč, tak tohle se nemůže nikdy zaplatit.
říkejte si co chcete , ale komunisti dělali třeba dopravu po železnici pro lidi - nikdo neparazitoval na ostatních a dělalo se za skutečné náklady ..............tady prostě pár lidí zbohatne a ostatní ať jdou do pryč................
Podobná cena na osobokm kdekoli neodpovídá faktu, že vymetat motoráčkem menší obce je daleko dražší, než rozjet rychlík v jednom okresním městě a brzdit až v dalším. A když je rychlík přeplněný a motoráček veze pár lidí, je rozdíl na osobokm větší.
Je otázkou, zda je správné, aby byl drahý chleba a levné buchty u státního pekaře, a zároveň by byl monopol na chleba.
Ke zvýšení poplatku dojde/došlo pouze na tratích,kde ní objednána ZDO v rozsahu min 5 dní v týdnu,nikoliv na všech.
Mohlo to bez dotací jezdit každý den, tak ředitel SŽDC zasáhla a vše zničil. Gratuluji, typický český úředník.
Řešením by byl pronájem nechtěných tratí za symbolickou korunu a náklady na údržbu s podmínkou, že na nich bude provozována doprava.
a SŽDC pak ať klidně privatizuje tratě, o které nemá zájem, ať si je udržuje někdo jiný. A stát ať privátní SŽDC pak platí za přesně definovanou a kontrolovanou státní zakázku - třeba snížení ceny za provoz osobní přepravy. Takhle je v tom strašnej guláš a nehospodárnost.
Podobný krok v GB dopadl špatně. Soukromník kašlal na údržbu, jen inkasoval prachy od dopravců, a koleje se musely zase znárodnít.