Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Správce kolejí zdražil ceny za užívání tratí, lokálky bojují o přežití

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) od ledna několikanásobně navýšila cenu za používání tratí bez pravidelného provozu. Pro spolky nadšenců, které oblíbené lokálky provozují, je zvýšení cen likvidační. Hrozí proto, že se turisté letos projedou vlaky naposledy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

naruzichapodnebesy

23. 5. 2012 6:05
Nu tak trošku kulím oči...

SŽDC dostal od státu při svém vzniku koleje zdarma, stejně jak ČD dostaly od státu zdarma vlaky a myslím že i nádraží.

Znamená to, že se nyní pokoušejí za 1,5 melounu prodat kilometr kolejí případným zájemcům? Něco, co dostali zdarma? Nebylo by tedy správnější, když koleje nevytížených tratí nechtějí, kdyby je státu vrátili zdarma a stát je pak prodal ve veřejné dražbě?

Nebo stát na někoho převede zdarma cosi v dobré víře, že ten se o to bude starat - a on to obratem buchne za těžký peníz a výnos z prodeje rozdrobí mezi své?

No páni, proč mně nedal stát něco zdarma? Všichni by koukali, jakým fofrem by se to zpeněžilo... ;-) Rv

0 0
možnosti
MP

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

20. 5. 2012 13:51
stoprocentní dopravní dostupnost je komunistický přežitek!

teď tu máme demokracii, sami jsme si zvolili tak proč se hodně z vás čilí?! vidíte pouze negativa, ale že jsou banánů a toaletního papíru plné regály, to vidět asi nechcete!

0 0
možnosti

vransen

20. 5. 2012 14:27
Re: stoprocentní dopravní dostupnost je komunistický přežitek!

Tak stoprocentní obslužnost nebyla ani za komoušů. Navíc většina lidí stejně přešla na individuální dopravu. Ojetiny se dají sehnat za pár desítek tisíc a udělají mnohem větší službu, než třicet let stará Karosa, která byla v časech komunistů narvaná k prasknutí.

0 0
možnosti

vransen

20. 5. 2012 13:16
Rentabilita motorové trakce

Vzhledem k tomu, že se tady objevují příspěvky ohledně rentability železnice a autobusu bych si dovolil podotknout, že motorová trakce na lokálních tratích za dvacet let už vůbec nemusí existovat, protože přijde nový typ pohonu. Proto považuji nákup autobusů s menší životností (ale i řádově nižší cenou) za rozumější alternativu. Ty vlečky by se prostě měly zakonzervovat do doby, než budou rentabilní a než se ajznbóni naučí vyrábět a provozovat regionálky za konkurenční cenu.

0 0
možnosti
1

109e

20. 5. 2012 17:18
Re: Rentabilita motorové trakce

Dovolím si upozornit, že do každého vozidla lze operativně namontovat jinou pohonnou jednotku.

0 0
možnosti
F

Fuse

20. 5. 2012 11:04
národní železniční síť jako byznys

To je těžké, když se dostanou do řídících funcí veřejně prospěšných institucí bigotní pravičáci. SŽDC spravuje a má spravovat železniční síť jako celek a dbát na její udržování, ne ořezávání. A jestli někdo tvrdí, že vrazil 12,5 mega do roční údržby dráhy na Moldavu, pak by to měl osobně v terénu doložit. Nucenou vycházkou po železničním svršku v klepetech!

2 0
možnosti
A

Alka-pone

19. 5. 2012 9:17
No jasně

A za chvíli bude fungovat jen trať Praha - Ostrava. To je nám tady v příhraničí platný jak mrtvýmu zimník.

2 0
možnosti

vransen

19. 5. 2012 10:10
Re: No jasně

Nevím, jakou trať máte na mysli, ale autobus by to asi taky zvládl, ne? Problém železnice je asi v tom, že pro malé kapacity je absolutně nerentabilní. Pokud si vezmete, že jedna lokálka Stadler stojí 50 mil. Kč, tak tohle se nemůže nikdy zaplatit.

0 0
možnosti
PN

pavel.n

18. 5. 2012 19:56
Zlatý komunisti ..........

říkejte si co chcete , ale komunisti dělali třeba dopravu po železnici pro lidi - nikdo neparazitoval na ostatních a dělalo se za skutečné náklady ..............tady prostě pár lidí zbohatne a ostatní ať jdou do pryč................;-O;-O

2 0
možnosti
L

Leinad

18. 5. 2012 23:50
Re: Zlatý komunisti ..........

Podobná cena na osobokm kdekoli neodpovídá faktu, že vymetat motoráčkem menší obce je daleko dražší, než rozjet rychlík v jednom okresním městě a brzdit až v dalším. A když je rychlík přeplněný a motoráček veze pár lidí, je rozdíl na osobokm větší.

Je otázkou, zda je správné, aby byl drahý chleba a levné buchty u státního pekaře, a zároveň by byl monopol na chleba.

1 0
možnosti
JP

JPNB

18. 5. 2012 18:36
Proč pan novinář lže?

Ke zvýšení poplatku dojde/došlo pouze na tratích,kde ní objednána ZDO v rozsahu min 5 dní v týdnu,nikoliv na všech.

0 0
možnosti
PK

zadluzenicz

18. 5. 2012 14:16
pronajmout nechtěné tratě za korunu na kilometr/rok

Mohlo to bez dotací jezdit každý den, tak ředitel SŽDC zasáhla a vše zničil. Gratuluji, typický český úředník.

Řešením by byl pronájem nechtěných tratí za symbolickou korunu a náklady na údržbu s podmínkou, že na nich bude provozována doprava.

2 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

18. 5. 2012 13:00
privatizovat SŽDC

a SŽDC pak ať klidně privatizuje tratě, o které nemá zájem, ať si je udržuje někdo jiný. A stát ať privátní SŽDC pak platí za přesně definovanou a kontrolovanou státní zakázku - třeba snížení ceny za provoz osobní přepravy. Takhle je v tom strašnej guláš a nehospodárnost.

0 0
možnosti
RJ

turista-

18. 5. 2012 13:28
Re: privatizovat SŽDC

Podobný krok v GB dopadl špatně. Soukromník kašlal na údržbu, jen inkasoval prachy od dopravců, a koleje se musely zase znárodnít.

0 0
možnosti
JN

legadema

18. 5. 2012 11:15
a co na to antimonopolní úřad???

H

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Je krásný, drahý a luxusní. Australskému bytu snů chybí už jen majitel

11. května 2024

Pro superluxusní byt v mrakodrapu One Barangaroo v hodnotě devadesáti milionů australských dolarů...

Prazdroj obrátil Proud. Experimentální značku nalepil na ležák pro mladé

11. května 2024

V roce 2020 spustil Plzeňský Prazdroj ve svém areálu nový experimentální minipivovar Proud zaměřený...

Průvodce lže v jednom kuse. V Tokiu vymysleli túru po neexistujících místech

11. května 2024  13:55

V Asakuse, historické čtvrti Tokia, nabízejí „Uso no Cua“ neboli „Prohlídku lží“. Sestává z...

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!