Ryanair expanzi z Irska vysvětluje jako reakci na zrušení tamější odletové taxy ve výši tří eur. Podle mluvčí Letiště Praha Evy Krejčí zatím firma potvrdila svůj zájem pouze telefonicky, detailnější jednání budou ještě pokračovat.
V rezervačním systému aerolinek dosud nová linka není. Ryanair však nedosáhne na pobídky, které dostávají dopravci v Praze při zavádění linky do nové destinace: mezi Prahou a Dublinem už létá Aer Lingus.
Ryanair odešel z Prahy v říjnu roku 2010, jako důvod tehdy uváděl příliš vysoké letištní poplatky. V Česku působí Ryanair už v Brně a od letošního podzimu spojil také Ostravu s Londýnem. V Praze je dosud největším nízkonákladovým dopravcem bezkonkurenčně easyJet.
Po středečním oznámení o zrušení linek do Mnichova a Minsku přišly s novými dvěma spojeními i České aerolinie. Ty se po roce a půl vrací znovu do Bratislavy, kde přitom český dopravce otevřel základnu, investoval do reklamy a po pár měsících slovenskou metropoli zcela opustil.
Od 11. prosince spojení začnou létat z Prahy do Bratislavy a navíc spustí i vnitrostátní linku z Bratislavy do Košic. Podle mluvčího firmy Daniela Šabíka nabídne linka podstatně lepší přípoje v Praze pro cestující z a do Bratislavy než dříve. V zimě bude létat linka dvakrát denně tři dny v týdnu (pondělí, středa, pátek), od jara pak každý všední den a neděli.
Ceny zpáteční letenky v letadle ATR bude začínat na 1 990 korunách.