Diskuze
Rusko chce prodloužit Transsibiřskou magistrálu až do Vídně
Děkujeme za pochopení.
J87i32r84k22a 16D26v12o20ř25á20k
Tak kdy se konečně zrealizuje ten pověstný express Čimický háj - Šangháj?
J46i47r18k15a 70D55v81o60ř16á36k
Pro široký rozchod popisované tratě mluví tenhle starší článek. Možná je to jen další krok v dohodách o tomtéž:
http://www.railnews.cz/aktuality.php?id=30&p=sirokorozchodna-trat-z-kosic-do-vidne-do-roku-2016
L18u43b59o57š 49U67l93r31i10c29h
Pre Slovensko to nie je dobrá správa. V Čiernej nad Tisou nebude potrebné toľko zamestnancov, keď sa prekládková stanica presunie do Rakúska.
J47i61r38k22a 38D59v17o36ř78á87k
Kolik zaměstnanců je potřeba na to překládání, a kolik jich uživí nová trať, tedy jestli to bude nová trať?
M81a56r85t47i35n 28G85r29o61c26h63o14l
A není to málo Antone Pavloviči?
J12i63r25k54a 72D36v71o47ř32á79k
Je a není. Jsou další pokusy o expanzi. Předlužené Řecko prodává svoji železnici a také svůj přístav v Soluni. Vážným zájemcem o koupi je Rusko.
J20i94r72k84a 18D95v75o21ř48á54k
Hmm, mrkněte se do článku, jestli 3x levnější je zámořské lodní doprava, nebo doprava po kanálu včetně výdajů na provoz toho kanálu - a ekologické zátěže (např. olej ve vodě).
A pak se zamyslete, jestli tím kanálem budou proplouvat zámořské lodě, nebo jestli se stejně nevyhnete překládání kontejnerů na jiný dopravní prostředek - zde tedy na říční loď místo vlaku. Vážně to bude tak výhodné?
J53i60r56k21a 32D30v81o73ř68á82k
(To je reakce na Hanuše Horáka 7.7. 21:42)
J43o58s73e95f 83V86o79s64i41c64k12y
Zajimalo by mne, zdali si jiz Rusaci poradili s temi jednodussimi prekazkami pri cestovani v Rusku. Vyresili jiz ty dlouhe nekolikahodinove fronty a tlacenice na nadrazich pri nakupu jizdenek ?? Vyresili jiz tu zoufale pomalou rychlost (60km/h) na hlavnich tratich ?
J46i90r74k50a 19D89v52o50ř77á18k
Co to má společného s nákladní mezinárodní dopravou?
M31i83r19o63s96l60a14v 51B64á57r20t36a
To se divím, že to Rusové nechtějí prodloužit do svého nejzápadnějšího města - do Karlových Varů.
J38i38r36k44a 98D90v34o67ř89á50k
No oni to nemají zapotřebí. Rychlík Moskva - Karlovy Vary je celkem známý a karlovarské letiště tuhle vykázalo zisk přes osm melounů... Proč asi...
L62u51c24i65a46n 81P20a91p31a28z14i56a21n
A nemohla by končit v Praze, to by byla paráda!
J73i63r41k86a 35D75v22o75ř17á90k
Kdepak, nemohla. Jsme enkláva železniční zaostalosti, kterou je lépe objet. Chápete, jsme "malá země" a "to by se nevyplatilo" a takovéhle ty kecy.
Š19t61e45f24a74n 89F60r26i19č28a
Ruských 1520 mm má oproti evropskému rozchodu 1435 mm obrovský kapacitní význam. Vozy pojmou objemově i hmotnostně až 3 x více zboží (nákladu), než vozy na tzv. normálním rozchodu. Při překládce v Čierné nad Tisou se typicky překládalo (například azbest, pytlovaný cement a pod.) z jednoho ruského do tří vozů ČSD. Proto výstavba širších rozchodů hlouběji do Evropy může mít na hlavních tazích smysl. Ještě zajímavější by mohl být španělský rozchod 1674 mm.
J80i30r67k49a 40D23v32o40ř72á36k
Řekl bych, že dnes už by to nebyl trojnásobek, pokud by se z Čierne pri Čope jelo po koridorových parametrech. Není to zdaleka jen o rozchodu, máme tu také únosnost tratí a průjezdný průřez, který se teď na koridorech zvětšuje. V Rusku také je jednodušší jezdit s šestinápravovými vozy. A například v USA vozí normálně dva kontejnery na sobě, protože jim to průřezem projede. Zaslechl jsem také, že se Rusové chystejí zvýšit váhu na nápravu z 22,5 tun na 25 tun, to může být v blízké budoucnosti také významné. Zatímco u nás má v ideálním případě čtyřnápravový vagón 90 tun, u nich by po těch investicích mohl mít šestinápravový 150 tun.
J91a32n 81H26l61e79d67í14k
Stalin plánoval zřídit si kancelář v Paříži, proto měla chrabrá vojska Varšavské smlouvy za 6 dnů dosáhnout průlivu La Manche. Takže nic nového, v roce 1948-54 pomocí armády, 2015-20 za pomoci 5.kolon KS v evrops zemích, za peníze získané za ropu, plyn. Praha -- zastávka na znamení, Karlsbad -- zastávka stálá
A97n91t76o74n55í60n 15Z14e10l66e44n11ý
Ten Stalin který zemřel dva roky před podpisem Varšavské smlouvy?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...