Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Česko platí Polákům za jejich trať miliony, koleje ale dál chátrají

Uplynul další rok, ale na chátrající železniční trati přes polské Glucholazy se nic nezměnilo. Přestože česká strana za její používání pro vlaky spojující Olomoucký a Moravskoslezský kraj platí miliony korun, koleje dál chátrají a spěšné vlaky tudy musí jezdit téměř krokem. Podle Českých drah se tak brzy může stav dostat na hranici bezpečnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

Je to ostuda především české strany, protože je nečinná a nekonná! Proč smlouva nebyla vypovězana, modifikována? Proč česká strana, která je zainteresována, dělá politiku mrtvého brouka? Je mi stydno, jak se lehce vytvoří protipolské nálady, ač Poláci dodržují mezinárodní smlouvu, kterou jsme podepsali v tak mizerné pozici. Přesto ani po revoluci jsme natolik líným národem, že jsme smlouvu nevypověděli za účelem nové dohody. Proč mlčíme, když je smlouva nesmyslná? Kde je ministerstvo zahraničí, kde je ministerstvo dopravy, proč řešíme Irák, Afganistán, Sýrii a zájmy skutečně naše nechávají naši reprezentanti mimo svůj asi velmi náročný program? Proč není smlouva upravena tak, že po těchto kolejích mohou jezdit i polské vlaky, že bude trať propojena i poskou železniční sítí a české vlaky budou rády zde jezdit, ale pokud budou poplatky sníženy na jeden zlotý za rok, s tím, že si koleje budou opečovávat Češi? Proč pan ministr zahraniční Polska mlčí a vykládá nám o výborných polských potravinách ač zde máme velké problémy? A ty máme i jinde, u Hrádku nad Nisou, proč není zřízena v Polsku zastávka při tranzitu do Žitavy (SRN)? A proč i tam jsou koleje tak dezolátní? A proč není spojení ze Zhořelce do Frýdlantu? A proč je tak mizerné spojení mezi Trutnovem a Kamennou Horou? Proč nádraží v Lubavce vypadá hůř jak na konci války? Proč je ticho po pěšině? To jsou samé euroregiony, projekty, projektové financová, eurofondy, ale české straně je to šumák, co na tom, že naše pohraničí tím trpí. Stejně se tam posílá česká chudina z velkých měst, tak to asi v Praze nikoho nezajímá. Proč se  o tom nejedná na vládní úrovni?

4 1
možnosti
KS

Trochu agresivní ale z mého pohledu jako Slezana to lze podepsat... Hlavně v tom smyslu, že v Praze na nějakých ministerstvech tetno problém nikoho netrápí, a stejně tak asi na krajském úřadu v Ostravě či Olomouci.

1 0
možnosti
JP

já nevím jak rychle chodí pan redaktor, ale podle mě 30-40km/h není krokem;-D

4 0
možnosti
SB

Kdybyste měl ustálená slovní spojení brát doslova, tak by to asi moc dobré nebylo.

Nikdo nedokáže hodit dva kilometry žádným předmětem, ale přesto je běžné říci, že vesnice A je od vesnice B "co by kamenem dohodil".

I v případě, že protivná dcera protivné matky se jmenuje Alena, Stanislava nebo třeba Dagmar, říkáme "jaká matka, taková Katka".

I v případě, že určitý konflikt nastane při činnosti, která nemá se zemědělstvím nic společného, říkáme, že narazila kosa na kámen.

Ostatně přečtěte si román Saturnin od Zdeňka Jirotky. Doktor Vlach tam na to téma má dost dlouhou úvahu.

0 0
možnosti

A51l59a21n 87Ř43e34p52k48a

2. 9. 2013 17:33

To vážně se ten kousek trati s pozemkem pod ní nedá odkoupit za nějakou rozumnou částku? K čemu pak máme MD a jiné úřady, když to dosud nevyřešili? Snad za to Poláci nechtějí případně nějakou astronomickou částku, bo to jim musí být jasné, že by ji stejně nedostali.

3 0
možnosti
OU

A87l79a43n 23Ř73e75p48k24a

2. 9. 2013 17:34

Spíš buďme rádi, že ty koleje dosud nevytrhali hnědočeši ;-D

2 1
možnosti
JE

Za ty peníze, které jsme polákům nasypali od roku 1947 by měl tunel mezi Janovem a Zlatými horami  portál ze zlatých kvádrů. Jediné co se změnilo za těch 66 let je to, že návěstidla se neosvětlují petrolejem a závory se nezavírají ručně klikou;-O Přejezdů je tam několik a u každého jeden panák placený z Česka Rv

Nechce se mi ovšem věřit, že by zrovna tam ty naše miliony mizely ;-D

5 1
možnosti
JK

špatně se díváte, jedny závory ovládají klikou ze stanoviště. A to ty první za stanicí směrem na Mikulovice ;-) Takže mají i toto ovládání ještě dodnes. Na druhou stranu můžete vidět vše původní jako kdyby jste se ocitl někde o 60 let zpět.:-P Kde to máte ;-D a bez příplatku za historii

2 0
možnosti
JK

no ale že by byly nějak oslnivé rychlosti na našem území v daném úseku to zas ne. Z Jindřichova na hranici 60 km/n a v Polsku taky až do Glucholaz, z Glucholaz na Mikulovice je už 40 a na našem území 50. Tak kde je to zpomalení ? Navíc těch 40 je jen pár km na hranici. Pomalé je to z Mikulovic až do Jeseníku. A taky rozbitá trať,takže nejel poláci nás brzdí,ale SŽDC jako takové

2 0
možnosti
LP

Přesně tak, problémem je především český přístup, kašle na lidi v regionech!  Takovou jsme zde měli vládu, opravdu pro lidi!

0 0
možnosti

J21a32n 72Š38i40ř32i79n40a

2. 9. 2013 13:44

A co tak možnost 4) dobudovat chybějící úsek čistě přes ČR, sice by se to vzhledem k terénu neobešlo bez výstavby minimálně jednoho tunelu, ale bylo by to určitě lepší než to řešit busy, ideální trasování by bylo např. z Města Albrechtic podél Opavice, jeden tunel nad Heřmanovicemi a druhý mezi Dolbín Údolím a Ondřejovicemi. Případně to spojit s řešením spojení Bruntál - Krnov po postavení přehrady v Nových Heřminovech tím, že by se ze Světlé Hory vybudovala trať přes Vrbno, podél Černé Opavy pod Rejvíz, jeden tunel mezi Rejvízem a Horním Údolím a pak podél Olešnice do Ondřejovic na již existující trať. To by bylo asi ekonomicky nejvýhodnější a vyřešily by se tím i další dva problémy kromě těch Poláků.

2 0
možnosti
TN

Velkorysé, ale podle mě absolutně mimo dnešní trendy.

Doba budování železnic u nás skončila zhruba před sto lety.

Teď se spíš ruší železniční tratě.

2 1
možnosti
KS

Stejné je to s tratí z Liberce do Žitavy. Kus kolejí vede Polskem a vlaky tam jezdí krokem.

2 0
možnosti
PM

Přesně tak. Jednání Poláků v tomto ohledu nechápu. Kdyby uvažovali trochu perspektivně, obnovili by tam dokonce i již dávno zrušenou odbočku. Třeba by k nim začalo jezdit i více lidí z Liberecka a kraj by se trochu oživil. To obdobně platí i pro okolí Glucholaz. Mám někdy dojem, že Poláci jsou zasaženi automobilistickou eufórií ještě o něco více než Češi. Pohraniční tratě jsou toho důkazem, a to i takové, u nichž se v 90. letech dokonce ještě uvažovalo i elektrifikaci (Klodzko - Kudowa Zdrój)!

3 0
možnosti
RM

Nechapu, proc je vlakove spojeni pres Polsko tak bytostne dulezite,

kdyz by to same mohli udelat autobusy. A jeste by na tom urcite usetrili nejakou korunu a mohli by zachovat nejake trate, ktere chteji zrusit.

2 8
možnosti
KS

A viděl jste někdy polskou silnici?

5 2
možnosti
MH

Přes Bad Ziegenhals by se bývalo jistě jezdilo lépe...

3 0
možnosti
TN

Ale ta doba už je pryč. Vždyť i trať Niklasdorf - Zuckmantel už je prakticky zrušená.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!