Pražský okruh.

Pražský okruh. | foto: ŘSD

Pražský okruh přináší státu na mýtném milion korun denně

  • 43
Nová jihozápadní část Pražského okruhu se po svém otevření rychle zařadila mezi nejvytíženější dálnice v zemi. Okruh od jeho otevření v druhé polovině září vyzkoušeli řidiči téměř 1,6 milionu vozidel, napočítaly senzory. Stát přitom na mýtném získává přes milion korun denně, uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Vytížení 30 kilometrů dlouhé spojky mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1 není rovnoměrné.

Největší hustotu provozu lze pozorovat na starším kompletně zrekonstruovaném úseku u Třebonic, kde počet vozidel přesahuje denně 70 tisíc, nejméně vytíženou částí je napojení na brněnskou dálnici s méně než polovičním provozem.

Klaus, Bém a Bárta střihli a otevřeli Pražský okruh, mýtné se platí

Vybrané mýtné na nové části okruhu představuje zhruba pět procent denních výběrů z celé zpoplatněné sítě, která měří 1 300 kilometrů.

Majitelé kamionů, kterých se po okruhu vydalo od jeho otevření 400 tisíc, jsou ale největšími kritiky nové úpravy provozu, která zakazuje vjezd kamionů na Jižní spojku a Barrandovský most. Kamiony jedoucí ze severu a východu na západ tak musejí jet po novém okruhu, čímž se jim trasa prodlouží.

Podle pražské policie se ale i díky tomu po otevření okruhu doprava na Jižní spojce, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila a snížil se i počet nehod. Podle Ředitelství silnic a dálnic se počet aut na Barrandovském mostě snížil po otevření okruhu o 50 tisíc na zhruba 80 tisíc denně.

,