Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

  12:58aktualizováno  12:58
České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Zatím poslední pátý railjet Českých drah přijel do Prahy ve středu 3. září. Flotila railjetů je tak téměř kompletní. Poslední dvě soupravy jsou již ve vídeňské továrně Siemens ve výrobě a Dráhy je převezmou letos v říjnu a v listopadu.

Dva vozy z šestého railjetu budou od 23. září vystaveny na železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně. Půjde o řídící (čelní) vůz a poslední vůz jednotky, který je uzpůsoben pro přepravu jízdních kol, kočárků, je zde například i dětské kino.

Fotogalerie

Čtyři dosud provozované railjety jezdí už několik měsíců mezi Prahou, Brnem a Vídní. První jízda pro cestující se uskutečnila letos 6. května.

Čtvrtým railjetem se může každý svézt mezi Prahou a Brnem ve vlacích Brněnský drak. Pátý railjet bude fungovat jako střídací a testovací tak, aby potřebné zaváděcí kilometry najezdily před zahájením prosincového ostrého provozu všechny nové jednotky.

K celkovým sedmi českým railjetům se připojí v prosinci ještě tři rakouské a celá tato flotila zajistí od 14. prosince 2014 pravidelnou denní dopravu mezi Prahou a rakouským Štýrským Hradcem. V Česku bude osm spojů v každém směru jezdit po dvou hodinách mezi Prahou, Brnem a Břeclaví.

Cesty do Vídně urychlí od prosince kromě nových souprav i otevření nového hlavního vídeňského nádraží. Při jízdě z Prahy půjde o úsporu téměř 30 minut.

Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona (více čtěte zde).

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Další z rubriky

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Prodeje aut po předloňském rekordním roce klesly na 261 tisíc vozů

Škoda Kodiaq RS

Prodeje nových aut v České republice vloni poklesly proti rekordnímu roku 2017 o zhruba deset tisíc vozů. Celkem si tak...

Vláda neví, zda použít miliardy od Evropské investiční banky. Dopravě by pomohly

Ilustrační snímek

Resort dopravy zbrzdil čerpání úvěru od Evropské investiční banky (EIB) na výstavbu nových silnic a železnic, chce si...

Najdete na iDNES.cz