Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit zadarmo. Evropský soudní dvůr uznal stížnost Rakušanů na chystané mýto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Česko se k žalobě nemohlo připojit, protože plánuje doma nás všechny, za ty tankodromy, ještě více oškubat.

0 0
možnosti

Je smutné, že se Česko nepřipojilo.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

Toto má logiku. Buď neplatit nic pro osobní dopravu. Tam je to diskriminační pro nákladní přepravu. Nebo platit úplně všichni. Silniční daň je jiný způsob daně. Každá země má jiný daňový systém. Němci nohou změnit způsob placení silniční daně.

0 0
možnosti

Zpoplatnění dálnic bere logiku tomu, aby je provozoval stát. Buď tady funguje stát, který vybírá daně a platí z nich (nejen) infrastrukturu nebo to nechme na soukromém sektoru.

0 0
možnosti

Mě obecně přijde zpoplatnění dálnic jako neskutečná pitomost. Je to jediný druh silnice, kde doprava osobní i nákladní nikomu nevadí, nehučí pod okny, je chránéná i před zvěří a budeme z ní tu dopravu vyhánět. To je jako bych zpoplatnil použití přechodu pro chodce nebo cyklostezky

1 0
možnosti

Teď nevím jestli si děláte srandu nebo ne.

Pro případ že ne: Dálnice je nutné postavit, dálnice je nutné udržovat. Možná se vám to bude zdát divný, ale ani jedno z toho není zadarmo. Chcete jezdit? Plaťte.

Přechody i cyklostezky zpoplatněné samozřejmě také jsou. Jen jinak.

0 0
možnosti

Nadavky na Nemeeko jako 4. Reich se nepotvrdily.

Maly stat Rakousko jim to ukazalo.

Nemci budou dale platit ve vsech statechEU, ale jejich 13.000 km dalnice bude zdarma

0 0
možnosti

M94i50l88a30n 87V10o87l44e53k

18. 6. 2019 20:27

Mělo by pro to platit stejné pravidlo, jako pro dvojí ceny v restauracích.

0 0
možnosti

Na co je mytne ke kazdodennimu cestovani? Nemyslim casovou znamku ale platbu za kilometr. Vsichni znami ze zemi kde je myto jen nadavali a pochavalovali si nas stredoevropsky system. Predstavte si ze byste dali za kazdou cestu do prace dve tri stovky. Na chatu na vikend byste dali navic treba petikilo. Borec mi rikal "predtav si ze by mezi prahou a ostravou byly tri dalnice a za jednu cestu bys dal tisicovku. Pojedes jednou, dvakrat ale priste pojedes po silnici. Kdo myslis ze plati udrzbu tech dalnic? Tech par aut co po nich jezdi?" Dalnice ma byt sluzba verejnosti a ne jen zpusob jak ji oskubat.

1 0
možnosti

Tady v Česku je snad víc obhájců německého zavedení mýta pro cizince než v Německu ;-D

1. Dálnice se staví proto, aby tam jezdila tranzitní doprava a odvedla ji z měst a vesnic.

2. Současná praxe zavádění dalších a dalších vyšších či menších poplatků za dálnice začíná vést k tomu, že se lidé těmto dálnicícm občas vyhýbají a vrací se tam, kde jezdit nemají nebo by neměli.

3. Absurdní praxe dovedla placení za dálnice do takových paradoxů, že za projetí na dovolenou a zpět zaplatíte víc než za dálniční známku tady za celý rok.

4. Celá režie výběru poplatků sežere v řadě případů (například známky) až desítky % z vybraných poplatků, takže systémy jsou v řadě případů neefektivní.

5. Systémy jsou v řadě zemí i neekologické, když se kolem mýtných bran tvoří obrovské kolony postávajících aut.

Dle mého přenesení poplatku do spotřební daně na PHM by bylo logičtější a spravedlivější, kdo víc jezdí, víc platí - zároveň vázat prostředky takto vybrané výhradně do dopravních staveb. S tím zrušit mýtné pro osobní vozidla a motocykly plošně.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Cizinci ze zemí mimo EU si už českou zemědělskou půdu nekoupí

6. května 2024

Cizinci ze států mimo EU nebudou moci získávat zemědělskou půdu v ČR. Lidovecký návrh v novele...

K proměně jihokorejského průmyslu přispěl i Doosan, využívá turbíny z Česka

6. května 2024

Premium Firma Doosan Enerbility je symbolem dynamické transformace jihokorejského průmyslu. Její úspěch je...

Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví

5. května 2024

Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...

Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud

5. května 2024

Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!