- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„To co bylo v médiích označováno jako analýza, byl ve skutečnosti finanční model společnosti Smartwings,“ napsalo novinářům ministerstvo. Jako analýzu přitom dokument označoval sám ministr Havlíček. Přijde mi, že vláda se jako cuká, ale celou dobu chtějí pomoc hlavně majitelům SW. Jen jde o to, jak to lidem převyprávět, proto přicházejí s hloupými podmínkami, které rizika vůbec neošetřují. Součástí té hry jsou i nesmyslné kalkulace toho, co by krach SW údajně znamenal, kolika lidí by se dotkl apod. SW není pro Česko strategická firma a srovnávat je s jinými leteckými společnostmi, potažmo s pomocí kterou dostaly, je naprosto nesmyslné a účelové matení veřejnosti.
Letěli jste někdy s touto společností? ČSA zachovávaly určitou úroveň, ale u Smartwings se dá těžko o nějaké úrovni mluvit. Jakákoliv nízkonákladová linka byla a je lepší než tato společnost. Sezení bylo upraveno pro čínské turisty (lidi menšího vzrůstu), služby na palubě katastrofální. Přesto, pokud by tato firma byla vlastněna ve 100 % Čechy, nemám nic proti podpoře. Ale věčně omílaná a preferovaná Čína mě už asi přestala zajímat.
Celkem často, PRG>AGP do cca 2tis nemá konkurenci, obzvlášť v časech který litaj SW...
Smartwings rozhodne neni strategicka firma a jestlize ji neni ochotna zadna panka dat uver, tak asi vi proc. V nejhorsim pripade zkrachuje a verte, ze se svet nezbori.
Banky nejsou ochotný dát úvěr temer žádný aerolince...
ČSA je strategická firma. Pokud jiní podporují, musíme taky, ale za odpovídající podíl ve firmě.
Smutné je, že před pár lety se stát podílu zbavil za pár korun. Přesně v roce 2018. Nedivil bych se, kdyby tomu byl nápomocen Babiš.
Problém je v tom, že když trh křiví jiní, my musíme taky, protože jinak sice budeme mít čisté svědomí a dobrý pocit, ale na to se v ekonomice nehraje. Přesněji řečeno dobrý pocit je sakra drahý a čisté svědomí má nevyčíslitelnou hodnotu, na to zkrátka nikdo v čistě ekonomických reáliích nemá.
Nejde naivně srovnávat a nevědět, které společnosti srovnáváte. Uveďte příklad a to kolik ona zachraňovaná jiná společnost provozuje letů a kolik z nich je vnitrostátních? Jak malý je podíl zahraničních vlastníků? Zveřejňují pravidelně kvartální zprávy? Je ta společnost kotovaná na burze? Jaký mají plán restrukturalizace? Jaká je její valuace? Jak dlouho trvají její problémy? Všem se rozhodně nepomáhá. SW pro naší ekonomiku není nějak strategická společnost.
Jestli se letecká společnost bude jmenovat SW nebo ČSA je v podstatě jedno. Důležitá bude návaznost na leteckou přepravu pro širokou většinovou klientelu v ČR. Cestovní kanceláře v ČR jsou závislé nejen na přepravě, ale poskytovaného např pojistného, které výrazně snižuje rizikovost podnikání při pasivním cest. ruchu. Současná situace nebude úplně řešena v letošním roce. Lide budou opatrní svěřovat své finance dopředu. Např. dárek k Vánocům apod. Voucher je dobré i když skoro nouzové řešení. Problémů bude ještě habaděj, ale dělat opatření for future nutnost. Osobně jsem pro pomoc společnosti SW/ČSA/!! A ty reakce, které pletou páté přes deváté o Babišovi, který za vše může jsou skoro patologicke. Když Šimáně a Vik začínali, tak Babiš o kuřatech ani nesnil. Tudíž trapné, nic neřešící výkřiky!!
Zdravé charterové služby pozvednou turistiku v příštím období. Jednoznačně a v lepší kvalitě. Blbé je, že na zemi v Ruzyni stojí letadla v nečinnosti. Letadlo, které létá vydělává a hlavně splácí úvěr. Takže to chce rozum bez zášti.
Charterové lety jsou schopny zajistit jiné letecké společnosti a to levněji a lépe. Jakákoliv pomoc SW je lití peněz do černé díry, kterou já jako daňový poplatník odmítám platit.
Když už se tam někdo ohání dotací pro Ryanair.... tak by stálo za to uvést, kolik ta dotace číní v přepočtu na jedno letadlo.....
Proč jste si vzal zrovna tohle měřítko? Neútočím, fakt by mě to zajímalo. Chápu, že je to snadné, ale je to i účelné, správné, má to tu správnou vypovídací hodnotu? Proč ne třeba na počet kapitánských čepic? já myslím,že by to chtělo zohlednit širší kritéria, než pouze počet letadel...
Ono je to jednoduché....Ryanair si buduje silnou pozici ve střední Evropě, už má dobře podchyceno Polsko. A určita skupina oligarchů kolem vedení koblihářů potřebuje státní prachy na oddlužení, aby mohla společnost prodat za více a inkasovat do vlastní kapsy (teď by prodavali za daleko méně).
To je černá díra na peníze. Teď smlsnou miliardu. Za rok řeknou, že je to perfektní, ale potřebují další, a tak dále asi pětkrát. Mezitím většina těch peněz půjde spřáteleným dodavatelům a různými cestami do kapsy zúčastněných. Pak se to složí, stát odepíše 5 miliard a zaplatí odstupné zaměstnancům, případně ještě od nich koupí nějaké harampádí (například právo na nejlepší sloty na letišti nebo něco takového, co dostali zadarmo). Oligarchové budou spokojeni, každý občan této země lehčí o tisícovku. Vždyť je to skoro zadarmo.
Na co ta miliarda má být? Na platy letuškám? Na přežraný management?? Ať to padne. Nebudou jediní. Založí se nová firma.