- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a to jen dočasně. Podle toho, jak nám to tu oranžády vedou, tak tu všichni utečou. Kdo pak tím vlakem bude jezdit, ví snad jen bůh.
Nevím po kolika letech jedu vlakem. Praha - Ostrava jezdím několikrát měsíčně, ale vždycky autem. Inu, zvyk. Ale musím přiznat, že se mi v Pendolínu líbí. Je tu čisto, relativně ticho, personál je na úrovni. Štvou mě jen dvě slepice, co se neustále vzadu chichotají a ruší celý vlak. Ale to cestou zpět vyřeším "tichým oddílem".
Vážně jsem mile překvapen.
A jdu si dát snídani a pivo - chuť na něj po ránu nemám, ale dám si ho - neřídím - mohu
bohuzel si nejsem moc jisty, ze tichym oddilem neco vyresite - na dodrzovani takovychhle veci se kasle dokonce i u ÖBB!
a je pravda, ze s ohledem na slepice, drbny a deti jsou vlaky bez kupe tragedie
Po 30 letech jsem jela na dovolenou do Prahy vlakem s RJ.Byla jsem velice spokojená.Žádné nervy,jestli nebudeme někde na D1 stát, nebo popojíždět a ještě jsem ušetřila.Autem do Prahy už nikdy více.
A na to jste přišla až nyní... ? Vysokou míru spolehlivosti, dochvilnosti a rychlosti nabízejí i ČD na této trase již delší dobu... nechci ale stranit jednomu dopravci. Mám sice v posledním roce jen několik vlakových cest Ostrava - Praha a zpět, pochopitelně je to nesrovnatelné se stresovou cestou autem, ale co se týče srovnání nabídek na trati, RJ překonává vše co nabízí ČD v kategorii vlaků Ex, EC apod., nikoliv časem, ale jízdním komfortem. Pendolino je dnes s komfortem na tom stejně (myslím osobně lépe - už nejezdí tak plná... :-))) časově lépe - což hraje roli pokud třeba ve Svinově přestupujete, a cenově hůře, pokud nejste schopna se orientovat v poněkud nepřehledné cenové nabídce ČD a nemáte jejich Inkartu. Výhoda storna jízdy bez sankce do 15min před odjezdem u RJ je taky zajímavější než způsoby, jakým můžete zrušit jízdenku u ČD.
"Na trati Praha - Ostrava bude tlačenice. Ku prospěchu cestujících" // Ku prospěchu to bude jen lidem z větších měst. Pro ostatní je to zbytečná zátěž sítě, která povede ke zpomalení ostatních spojů.
Pořad platí (ať se mi to líbí nebo ne) priorita vlaků v ZDO.
A to, že je trať Praha-Kolín pomalá je způsobeno mimo jiné tím, že je dvoukolejná (krátkointervalová příměstská doprava vs rychlíky vs těžké nákladní vlaky většinou s rychlostí pod 160.) Řešení jako "jednou za hodinu pojede dvacetivozový vlak" už byla. A kromě preference silniční dopravy moc nepřinášela - cestující chce jet v určitý čas, nikoli v určený čas.
Ve fotogalerii mě nejvíc zaujala 4 fotka, kupodivu ty dvě naprosto rozdílné soupravy (LE a motorák od ČD) mají něco společného - celkem 3 (!) WC pro cestující... Nevím jak to Leoš dělá ale spíš asi vůbec ne(po)dělá. Zatímco v tom motoráku se dá čekat že zájem o nutnou potřebu asi nebude extra velký na např. 20km trati z města na venkov, při ranní cestě 3 hodiny do Prahy potom, co každý do sebe vyklopí kafe, čaj nebo něco ostřejšího tak aby se prodávaly místenky i na toaletu. Pendoš má celkem 11 WC pro kapacitu 331 cestujícíh,souprava LE 3 WC pro 237 (tuším) cestujících, RJ má min. 1 WC v každém voze pro 40 či 48 cestujících... Ze "švýcarského ešusu" - vyrobeného v Polsku - prostě meziměstský expres nevyrobí ani sebelepší PR oddělení při nahlédnutí do reality. Kvalita služeb začíná od uspokojení základních potřeb, jsem zvědav co budou říkat první cestující poté co vyystojí frontu na WC mezi Českou Třebovou a Pardubicemi.
Vše je o ceně. Má-li v českých podmínkách jezdit nedotovaný vlak, právě tady máme řešení. Menší poplatky za dopravní cestu, dvě stanoviště.... relativně levná, ale kvalitní souprava má šanci na to, aby se v krátké době prosadila.
"a doufáme, že nepůjde o nějakou cenovou válku" ... Ondrůji Ondrůji, nějak zapomínáš, že cenovou válku dělá RJ taky. V autobusech by Ti mohl Jančura vyprávět Pokud by to LeoEx udělal, nezmohli byste nic
Pořád z Prahy do Ostravy(případně nácestné stanice) chce jet víc lidí, než kolik se vejde do Leových spojů.
Někdo pojede ČD, někdo autem, někdo autobusem.
A přeplněnou trať odnese příměsto. Na Kolín měla vést vícekolejka, sloty se mají dražit.
Nechci delat reklamu ale SA jezdi Viden 8x denne busem,..
a co jako? to me (skoro) vubec nezajima.
z/do Vidne jezdim do/z z praglu nebo Pardubic.
zajem presedat v Brne mezi CD a zlutym busem opravdu nemam.
do Pardubic by to jinak neslo. pri ceste z/do praglu si D1 a zajizdku do centra Brna rad necham ujit.
takze??
Kolik lidí jezdí vlakem 5% možná 3% a dělaj kolem toho takovej humbuk.
???? jako na trasa Praha - Ostrava? Čím byste jel? Busem? Leda zoufalec... Autem? Jste masochista... Letadlem? No nevím, jestli ještě ta letecká linka vůbec funguje...
Už nějaký pátek je, takže bych tu ironickou poznámku spíše zamířil obráceně: Je určitě jen shodou okolností, že obdobný projekt chtějí také u LE.
Zde opravdu nejde o nějaké plagiátorství ze strany ČD.
Jinak zas tak ku prospěchu cestujících to není. Trať se plní krátkými vlaky soukromníků a potom bude stačit malá mimořádnost a nastane neskutečný bordel.
Také je škoda, že na ostatní české tratě zapomínají jak soukromníci, tak české dráhy :(
Na "ostatních českých tratích" především v současnosti není možný provoz celodenní linky bez dotací, neb jsou pomalé. Takže jak často se tam jezdí, je na ministerstvu dopravy, respektive krajích. A i tak je dnešní stav výrazně lepší než býval před revolucí.