Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Dovolená se rozplynula v tahanicích o peníze za zrušený let. Čekali měsíce

Obrnit trpělivostí se musel David Horák s rodinou, když čekali na peníze za letenky ze zrušeného červnového letu do Portugalska. Nakonec jim došla a obrátili se na redakci iDNES.cz. Na platbu čekali dva a půl měsíce. Případ, jehož řešení vypadá banálně, je stál hodně nervů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No, termín ještě překročen nebyl ...

0 1
možnosti

S tap jsme meli podobny problem, akorat to bylo zpozdeni 25 hodin, vse jsme resili prez urad pro civilni letectvi, tam trvalo vyrizeni odskodneho dva mesice a za odskodne jsme si udelali jeste vylet do chorvatska

0 0
možnosti

zde zjevně nejde o odškodné, ale o samotnou cenu letenky

0 0
možnosti

V článku se nepíše několik podstatných informací, ale obecně: Není důležité, kdy si letenku koupil, ale kdy byla zrušena a kdy klient požádal o refundaci. Taky je rozdíl, jestli byla zaplacena hotově, převodem, nebo vlastní platební kartou. Zejména v posledním případě je refundace plně v režii letecké společnosti. V tomto případě zrušeného letu měl klient doložit potvrzení letecké společnosti o zrušeném letu a že své letenky nevyužil - to je běžné potvrzení, které každá společnost v těchto případech vystavuje (výjimky se najdou :-(). Po několika dnech nemusí být v rezervačních systémech informace k původním letům, ani k rezervaci k dispozici a věřte, že cestující občas "neříkají pravdu". Pokud takovéto potvrzení klient nemá - doba vyřízení refundace se může změnit z minut až na týdny - letecká společnost se požádá o autorizaci plné refundace (podle ceny byly tyto letenky nevratné) a teprve po ní vrací peníze společnost letenky za prodejci (7-14 dnů) a ten pak cestujícímu. Vůbec bych si neodvážil tvrdit, že "letuska.cz" svévolně klientovi zadržovala vyplacení refundace - jde o licencovanou "IATA agenturu" (ne o nějakého přeprodejce na webu, která má TV reklamu). Postupy a pravidla jak tyto situace řešit jsou jasně daná a dodržují je všechny licencované agentury - jinak to totiž ani nejde.

Kromě plné refundace ceny letenky má pak klient nárok i na finanční kompenzaci za zrušený let (pokud byly naplněny důvody) ve výši 400€ (Praha-Lisabon je 2237km) za každou osobu - o to měl požádat přímo leteckou společnost - jeho kladné vyřízení mohlo sloužit jako potvrzení pro refundaci letenky.

Je mi líto rozčíleného zákazníka, který očekával vyplacení zrušených letenek ihned - ale budiž mu "náplastí" finanční kompenzace, která je asi dvojnásobná, než cena jím zaplacené letenky.

A vždycky platí že stačí jen trocha víc spolupráce - z obou stran !!!

9 0
možnosti

a nevzniklo to tim, ze se zachoval zakaznik nestandardne? Myslim tim, ze normalne clovek pozada o nahradni let. Cimz nechci omlouvat, ze to vyrizeni trva tak dlouho.

1 0
možnosti

P23e54t94r 16B87í64l96e32k

21. 8. 2018 9:10

Vidíte cekal bych zasah ombunsmanky..ale tam jsou v jinem kalupu

2 0
možnosti

Uz se mi mockrat stalo ze me vysli letenky podstatne levneji kdyz jsem je objednal primo u letecke spolecnosti a jedno jestli se jednalo o Lufhansu, zrusenou Air Berlin, TAP, etc. a byly to lety jak napr. Lissabom, Ankara, San Francisco, etc.

Pri reseni eventuelnich problemu to pak je take daleko jednodussi.

1 0
možnosti

Já letenky kupuji často a ještě jsem neviděl, že by vyšli levněji u dopravce než u zprostředkovatele

0 0
možnosti

Klasika záporné cash flow je fuj. Klient to nějak zkousne. Nehorázné chovani Letusky.cz

2 4
možnosti

Pokud jim aerolinka nepotvrdila, že letenky nebyly využity, nechápu, proč by jim měla letuška.cz vracet peníze????

4 1
možnosti
Foto

Stane se. Důležité je, že to letuška přežije s malou skvrnou a může napálit i někoho dalšího. Kdo kupuje u letušky má, co si zaslouží.

1 4
možnosti

a jak, ole, letuška někoho napálila?

1 1
možnosti

Málo kdy se v diskusi vyjádří ke kritice společnost, které se to týká. Určitě se stala nepříjemná věc, ale klobouk dolů panu Trejbalovi, že se k tomu vyjádřil zde v diskusi.

3 0
možnosti

Dobrý den všem,

kdo budete mít zájem dozvědět se skutečný důvod toho, proč letecká společnost doposud nepotvrdila refundaci, napište prosím na můj e-mail: j.trejbal@letuska.cz

Záležitost je v řešení ze strany LETUŠKY.CZ i TAP PORTUGAL a nikdo nestrkáme hlavu do písku. Pokud zjistíme, že pochybení je na naší straně (tedy letecké společnosti a nás jako prodejce), postavíme se k tomu čelem.

Na autorizaci ze strany aerolinky se musí čekat z toho důvodu, že většinou je zrušení letu, ke kterému dojde v den odletu, řešeno poskytnutím místa na dalším spoji. V takovém případě má zákazník nárok na odškodnění, nikoliv na navrácení ceny letenky.

21 1
možnosti

Rozumím vám a chápu, proč je třeba potvrzení od letecké společnosti. Na druhou stranu pokud ta není schopna za více než dva měsíce zjistit, zda klient využil nějakého náhradního řešení, nebo ne a má nárok na vrácení peněz, tak je někde něco dost špatně.

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Kamiony dopravců z ciziny unikají v Česku trestu. Zaplatí jen každý druhý

13. května 2024

Premium Řidiči zahraničních kamionů nemusí být v Česku příliš nervózní, pokud překročí povolenou rychlost...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení je v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku

12. května 2024

Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....

Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky

12. května 2024

Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!