Diskuze
Dravý německý Flixbus se rozhodl porazit „dokonalou“ švýcarskou železnici
Děkujeme za pochopení.
P66a62v63e23l 43K26o95l50a98c93e54k
Veřejná doprava je infrastruktura. Proto je nutná k jejímu fungování regulace. Ta může být dobrá (Švýcarsko), horší (třeba u nás) nebo mizerná (Balkán).
Ve Švýcarsku jsem žil a můžu za sebe říct, že to byla jediná země, kde jsem auto opravdu nepotřeboval, abych dojel všude, kam jsem potřeboval. A toto cestování bylo v poměru příjmům směšně levné. Cca 10% minimální mzdy (ekvivalent našich 800 Kč) mne stála měsíční předplacenka na veškerou hromadnou dopravu ve Švýcarsku a jako bonus k tomu i slevy na skipasy.
Flixbus přinese úsporu menšině občasně dojíždějících a turistů na úkor většiny pravidelně dojíždějících a místních
P29e61t94r 90N88e94c78h52a12n53i22c87k69ý
Však se soukromníky na trase Praha - Ostrava to je velmi podobné. Výpadky v příjmech ČD se začaly projevovat v omezování okrajových spojů a několika rychlíků v sedlech v jiných regionech.
M85a82r67t11i79n 12K36o45l66l77e57r
Tenhle systém, kdy jsou autobusy jen doplňkem k vlakům by se mi líbil i v ČR, jenže to by se musely důležitý tratě modernizovat na nějakou slušnou rychlost.
J64i49ř25í 83K10o48c17u55r75e65k
Njn, zkuste se z Jihlavy dostat vlakem do Liberce. Brno Zlín je taky vlakem super. O spojení Kladna a Prahy škoda mluvit, pohraniční lokálka do Vyššího Brodu je na tom líp.
J23a59k68u55b 63K63o35r97e23c
Tak ať jim úřad nařídí, že těm co vystoupí dříve nesmí vydat zavazadlo (pokud ho mají). V letecké dopravě je to obdobné. Je dost problematické neabsolvovat celou cestu, na kterou má člověk letenku (myšleno cestu s přestupem a odbaveným zavazadlem).
F66r19a61n83t46i35š49e79k 94V51a63n46ě65k
Ona ta funkčnost švýcarské dopravy taky něco stojí. Jakmile by se financování změnilo (snížilo), tak by se systém zhoršil a ve výsledku by cestující jenom na tom doplatil. Je tedy logické, že Švýcarsko chrání tento systém, když ho nemálo financuje.
J21o14s71e32f 97Š55o25l47t10e46s
Ochrana je jedna věc, druhá věc je zakazování svobodného podnikání a nabízení služeb.
J53a31n 12J90e54m87e32l51k53a
Vyzobávání rozinek se podle mě používá ve Švýcarsku a je to přesně to co oni nesnáší. Myslím, že Flixbus tvrdě narazí. Švýcarsko je značně právní stát.
Aby jezdily po Švýcarsku neefektivní smradlobusy místo vlaků s nulovýma emisema. (16 vozové až 2 patrové soupravy.) To neprojde. Kdyby chtěli liberalizaci, tak si ji odhlasují. Ale oni mají nejlepší systém na světe.
Švýcarský systém je za přiměřenou cenu. 277 Km, 40 Franků, 3,6 Kč/km. Možná jsou tam ještě nějaké předkupní slevy.
Anglický soutěžně liberalizovaný sh.. Páteřní trasa, chválený open access operátor, špička 16 Kč/km! Cena špičkových časů totiž není státem regulována. A podle toho to vypadá. A že budete jezdit např. do práce jezdit mimo špičku je jaksi blbost.
Ve Švýcarsku ukážou kartičku na roční předplatné za 80 000 ročně a jedou (400 000 obyvatel má). U nás roční IN100 22 000 Kč. Ale není v tom MHD a busy. Ale mají jiné platy a jinou kvalitu sítě! K tomu další možnost místního předplatného (1 milion obyvatel)
Anglie 210 000 Kč za roční dojíždění vlakem do práce 130 km, 50 min! Tedy takové Pardubice Praha.
Švýcarský systém je pro cestujícího jednotný a pohodlný. Neřeší kapacity. Prostě dopravce zajistí kapacitu ve špičce. Neřeší nákup lístků na každou jízdu na eshopu dopředu u každého dopravce, aby dostali aspoň trochu rozumnou cenu. Prostě jedou.
"IN 50" u nich stojí 100 franků. tedy 2500Kč jako u nás in50. Počet obyvatel co ji má jsou 2 miliony z 8 milionů obyvatel. Snad 10-20% procent lidí nemá žádné auto. Nepotřebuje. To by v Anglii asi moc nešlo
A to mají dálniční známku za 1200 Kč, tedy levněji než u nás. Mají dobrou dálniční síť. A parkovné za slušné ceny v obecních automatech k jejich platům.
A takový systém evidentně Ťok a jeho úředníci nechtějí. Když píší "Riziko ..úředníveřejné dopravy, chybí úsměv průvodčího, že je.naprosto zásadní." Šašci. Přitom Švýcarský systém má dvojnásobný výkon proti proti Anglii. Oni chtějí tu Anglii a "optimalizaci výnosů dopravce," A tím především jejich kapsy.
J45o58s19e55f 61Š74o31l29t24e83s
Já si chci vybrat. A je mi jedno, co je tzv. výhodnější pro většinu.
P39e56t59r 19N88e61c89h64a37n59i48c54k58ý
Autobus vždycky bude levnější než vlak, protože za silnici tolik neplatí a náklady na provoz jsou mnohem nižší. Vlak však funguje v kontextu celé sítě a dopravního systému, vyzobávač rozinek jen na lukrativní trase v lukrativní čas.
R65a71d18e61k 44J44a93n91a72t10a
"Autobus vždycky bude levnější než vlak, protože za silnici tolik neplatí"
Vždycky? Záleží na tom, jaké mýto autobus platí na dálnici versus kolik platí vlak za koleje. A výší mýta na státní dálnici, stejně tak jako popaltek za dopravní cestu na železnici určují politici.
J19a10n 16Č12e57k20a56l
U Švýcarů je faktorem pro volbu vlaku coby dopravního prostředku tradice, a také fakt, že jsou silnice díky hornatosti a hustotě provozu ne moc použitelné...
J76i35ř10í 63H70o89v93o22r23k38a
Nějak jsem si nevšiml... Nejvíce využívané (rozinky) nevedou přes horské hřebeny. To se dá říci o oblasti Ženeva-Lausanne-Fribourg-Bern-Curich-Basilej-Biel, kam se především snaží nacpat
J64a33r93o90s14l89a98v 53M83a52r23e86k
Nejhorší dopravce ze kterým jsem za poslední roky jel. Hnus, arogatní rumunský řidiči, NIKDY nešla WIFI, jednou více než dvou a půlhodinové zpoždění(žádná info SMS. Jel jsem s nimi 3 krát(u konkurence to vycházelo dráž).
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Ruskému ropnému průmyslu docházejí lidi, důvodem je válka na Ukrajině
Ruský ropný a plynárenský průmysl hraje zásadní roli pro financování invaze na Ukrajinu. Kremlu...
Cena robusty trhá rekordy. Produkci kávových zrn dusí sucho ve Vietnamu
Cena kávy robusta se podle Mezinárodní organizace pro kávu (ICO) vyšplhala na nejvyšší úroveň za 45...
Čína hrozí cly na koňak. V sudech by zůstalo moře nevypité pálenky
Francouzští výrobci koňaku mají starosti. Tentokrát je nezpůsobilo počasí ani prohibiční kampaň,...
Pekaři ve Francii upekli rekordní bagetu dlouhou přes 140 metrů, snědli ji bezdomovci
Francouzští pekaři v neděli upekli nejdelší bagetu na světě a překonali tak rekord, který dosud v...