- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty vagóny tam už jednou při začátku letošního jízdního řádu byly.
Teď se tam vrátí, ale mezitím pokračuje velká rekonstrukce desítek vagónů, takže doplňovat se bude pak z toho. Souběžně se dodávají RegioPantery a RegioSharky, které občas vytlačí i vlak s lokomotivou a vagóny. Takže nedostatek ty D1 Expressy ani způsobit nemohou. No a za rok tu začnou přibývat RegioJety - nejdřív ekvivalent nějakých 49 vagónů na linku do Vídně a pak podle toho, jak dopadnou jednání se Slovenskem a Maďarskem. I z toho zbydou slušné vagóny.
Herdek, myslel jsem samozžejmě RailJety, ne RegioJety. Jestli budou přibývat žluté expresy, to nikdo neví. Žluté regionální rychlíky asnad koncem přístího roku ano, ale ty nevytlačí žádný klasický rychlíkový vagón. Ale černé LEO Expressy pravděpodobně přibývat budou, ale ne letos ani příští rok, leda úplně na konci.
No je sice hezké, že ČD přidávají vagon mezi Prahou a Brnem, ale jak je vidět ty vagóny budou chybět jinde po celé republice, kde se budou rušit rychlíky. Škoda, že konkurence nejezdí i jinde, ono by to pak možná šlo.
Kdepak. Na D1 expresu jezdí zcela jiné vozy (lepší), než na omezovaných rychlících.
Navíc omezením těch rychlíků se neušetří ani vagón. Jedná se totiž o zrušení některých okrajových spojů případně omezní počtu dní v týdnu, kdy spoj jede. Potřebný počet souprav bude stále stejný, akort holt budou někdy mimo špičku stát, místo aby jely.
Od začátku mi přišlo něco na tom článku divné. A na konci jsem na to přišel. On to nepsal Sůra...
CITACE:
Obsazenost vlaků, které dráhy provozují bez dotací na vlastní komerční riziko, však v minulých dnech podle ČD dosáhla v ranní špičce zhruba 90 procent.
KONEC CITACE.
Nezdá se vám citovaná věta jako protimluv.
Proč potom jízdné na stejnou vzdálenost a dotované je dražší, než nedotované Praha-Brno?
Ještě dodávám, jezdím v ranní špičce narvanými dotovanými vlaky.
Ještě tento týden jsem se dočetla, že dráhy ruší spoje a za několik dní přidávají vagony? To nevěděli o tom, že probíhají na D1 práce? Kompetentní pracovníci, než pustí něco do éteru by měli zvážit co vlastně říkají,neboť jinak rozšiřují poplašné zprávy.
No to bylo asi na jiné trati, někde v tom článku byly aji vypsané...
Ta ilustrační fotka má nesprávný popisek - D1 expres zjevně právě přijel do Prahy hl. n., neboť jezdí přes Libeň a ne Malešice. Ale možná vyjíždí, ale ne do Brna, ale na ONJ
Buďte rád, že na fotce není žlutý vlak.
No, ....projel jsem D1 tento týden třikrát, pokaždé bez problému. Denně několikrát opakovaně zprávy o “modernizaci“ D1 jsou zatím jen plašením lidí. Možná bude někdy někde kolona, ale asi tak jak každou chvílu někde stejně je.
Nicméně pokud nemám v Práglu moc schůzek mimo centrum, tak ten vlak je příjemný, většinou na čas a pokud jedu sám, tak i levnější.
2.35 z nádraží na nádraží je slušný čas.
Však taky za nárůst nemůže fyzický "začátek" rekonstrukce, ale jiné příčiny:
- relativně vysoké mediální propírání toho, že z Brna do Prahy jezdí i vlak
- přirozená prodleva, než si lidé všimnou nového spoje a začnou jím jezdit