Průměrný věk dosáhl 22,6 let, což znamená omlazení o více než dva roky. Dráhy obnovují vozový park díky miliardovým investicím do nových vozidel schválených ještě bývalým vedením Petra Žaludy. "Investice dosáhly více než šest miliard korun," řekl mluvčí drah Radek Joklík.
Omlazení pomohly nejen nákupy nových vozidel, ale také pokračující masivní šrotace nebo vyřazování nejstarších vozů a lokomotiv. Dráhy do nových vlaků počítají i zásadní modernizace starších souprav.
Dráhy loni ve velkém pokračovaly v omlazování vozů hlavně na regionální spoje, často s podporou evropských fondů: nakoupily další motorové jednotky Pesa Link a elektrické jednotky RegioPanter od Škody Transportation, jejich výroba pokračuje i letos.
Vozový park sice rychle mládne, dráhy se ale kvůli tomu v minulosti výrazně zadlužily. Další úvěry si už firma nechce brát, letos navíc musí splácet rekordní objem jistin i úroků. Společnost doufá, že se ji podaří získat další evropské dotace na nákup nových vozidel, především z Operačního programu doprava.
Stáří vozidel Českých drah letos výrazně sníží především koupě jednotek railjet, které přinesou v podstatě více než padesát nových vozů.