Diskuze
Drahý benzin v Česku vhání cestující do autobusů, vlaků i na kola
Děkujeme za pochopení.
9.99
místo budování nesmyslných dálnic raději VRT
vysocerychlostní tratě (pro 500 km/h).
Ani to nejdražší, neluxusněší, nejrychlejší auto vás nedoveze z Břeclavi do Prahy za hodinu.
Pokud by se (asi nejlépe vedle dálnic - D1, D2) vybudovaly oplocené vysokorychlostní tratě (pro TGV, šinkanseny ap.), tak by lidi mohli denně dojíždět z Břeclavi, Brna, Bratislavy do Prahy za prací (v Praze by si nemusli kupovat hnusné předražené byty), ubylo by aut na silnicích (kdo by jimi jezdil, kdyby řidiči jedoucí po dálnicí dvoustovkou viděli, jak kolem nich vlak prosvištěl jako drak).
Z Břeclavi do Prahy by to trvalo jako metrem z Letňan na Dejvickou (ty vlaky pokud by to zvládali za hodinu, by ani nemusely být luxusní, metro taky není žádný luxus - tu hodinu to každý vydrží).
Damik
Re: místo budování nesmyslných dálnic raději VRT
zas nesmyslných...Dálniční propojení Prahy s Berlínem,Mnichovem,Vídní a Ostravou je myslím naprosto přirozený dopravní rozvoj.
SidiL
Takže Klaus měl pravdu...
k čemu deformovat trh různými více či méně nesmyslnými omezeními, když volná ruka trhu ruku v ruce s ekonomikou a ekologií . Kdyby se některá současná omezení zrušila, byl by pro lidi prostor k větší kreativitě, ekonomičnosti a ekologičnosti
Pruit Igoe VIII.
Re: Takže Klaus měl pravdu...
Kdyby se zrušila spotřební daň na pohonné hmoty, tak můžeme koleje úplně zrušit...
KarelV
Jen v PRAZE ne, jen v Praze NE ...
tam dokonce v metru cestujících velmi ubylo ... Čímpak to asi bude ???
macarát
Re: Jen v PRAZE ne, jen v Praze NE ...
Neřekl bych, že jich nějak výrazně ubylo.
kajak v zakoně
mladý programátor...
tak to mě pobavilo... Mladý programátor, který bere počítám kolem 50k a bydlí v Boleslavi za zlomek nájmu v Praze... (možná ve vlastním) řeší opravdu těžko překonatelnou životní situaci....
tarten
Re: mladý programátor...
Plat vydělte dvěma. Nesmíte věřit všem číslům, co projdou bulvárem.
taktaktak
A jak se m
A jak se má přispůsobit člověk,který není schopen ze zdravotních důvodu cestovat MHD a stát mu dává 400,- Kč/měsíčně na dopravné k lékařům,návštěvám rehabilitačních zařízení,nákupum a podobně?
timothyleary
Zajmavé.
Zrovna včera tvrdili na ČT24 pravý opak,že lidi i přes drahý benzín stále více využívají OA.Jen metro prý v posledních měsících má ztrátu cca 140tis.cestujících denně.
turista-
Re: Zajmavé.
Níže to máte pdorbně vysvětleno. Jedná se o nepochopení metodiky.
Pokles cestujících v metru prý vyplývá jen z měnšího množství prodaných jízdenek. Ale senioři a děti s OpenCard jezdí nově zdarma, takže to nic nevypovídá.
Já dodávám, že se přece také omezil víkendový provoz metra do jedné v noci. To bude mít vliv asi malý (ti lidi se přesunuli do taxíků, kde se ceny kvůli benzínu nezvýšily), ale přece jen nenulový.
romualda
...
Sám používám veřejnou dopravu, auto jen v nutných případech (nákupy, když chci jet tam, kde spoje chybí) a tak by to mělo být, i když na zastávku to mám 1,5 km, tak si říkám, že procházka je zdravá. Jinak všeobecně platí, že zvláště mladá generace nerada používá veřejnou dopravu. Koupili si své první auto, případně ho dostanou od rodičů a chtějí s ním jezdit co nejvíce, že to vyjde draho, nad tím obvykle nepřemýšlí. Tak známý všude jezdí autem, říká, že si na to už moc zvykl...ve 24 letech už má 6.auto, do jednoho z těchto aut vrazil do oprav 40 tisíc a dva roky jezdil vozem se spotřebou 10 l/100 km, moc si na to zvykl no, všude jezdit autem.
turista-
Re: ...
--- "zvláště mladá generace nerada používá veřejnou dopravu" ---
No tak to je jasný. Je to první generace, kterou rodiče vozili odmalička téměř výhradně v autě (prudké zvýšení dostupnosti aut a snížení cen benzínu po revoluci). Zároveň je byla první generace, která slyšela z médií i od politiků jen kydání hnoje na veřejnou dopravu (což taky začalo až o revoluci a trochu k lepšímu se to obrací až teď) a mediální masáž typu reklam na nové osobní vozy a image s nimi spojený.
tarten
Re: Jen ať vhání
To nebude ještě hooodně dlouho, pravděpodobně nikdy (kromě případu extrémní inflace). Ale na 50 Kč/l se to může ustálit relativně brzy, za několik málo let.
wostrey
holt se lidi konecne budou stehovat za praci...
tohle dojizdeni kazdeho jenom otravuje. Do prace se ma chodit pesky, maximalne popojet par (max 5.) zastavek MHDeckem.
chemba
Re: holt se lidi konecne budou stehovat za praci...
Prodáš rodinný dům v hodnotě 4,0 mil za 1.5 mil a koupíš si v práglu na periferii garsonku. A to se vyplatí.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...
Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík
Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...
Češi si na důchod šetří na „spořáku“, o možnostech investic nemají dostatek informací
Advertorial Sedm z deseti Čechů tuší, že jim výše jejich budoucího starobního důchodu nebude stačit na pokrytí...