Diskuze
Stát zpřísní kontrolu strojvedoucích. Dohlédne, aby neřídili déle, než smějí
Děkujeme za pochopení.
M41i82r97o93s87l53a80v 55Z67i43k59m26u61n96d
Kolik strojvedoucích nedodrželo stanovenou délku pracovní doby, kolik z nich nedodrželo odpočinek ?
Personální turnusy velkých dopravců jsou zpracovány tak, že doba odpočinku mezi směnami odpovídá Nařízení vlády č. 589/2006 Sb., rovněž tak délka směny. U letmo jezdících si to ohlídá strojmistr nebo osoba s náplní práce strojmistra. Takový člověk by musel být padlý na hlavu, aby strojvedoucímu nařídil nástup "pod limit" minimálního odpočinku a stejně tak by musel být padlý na vlaku strojvedoucí, který by takový nástup akceptoval.
To, že strojvedoucí nedodržují dobu odpočinku je uměle vytvořená fáma různými politiky, kteří jsou ODPORNÍKY na železnici na základě toho, že jako spící kojenci v povijanu byli vezeni vlakem.
Když strojvedoucí mezi "strojvůdcovskými" směnami místo odpočinku bude jezdit s tramvají / autobusem, tak to DÚ stejně nezjistí. Podobně může TAXIKAŘIT s Uberem (podobnou firmou).
Problém s nedodržováním délky směny ve smyslu citované vyhlášky u některých dopravců je někde jinde.... ale tohle je takříkajíc veřejné tajemství a vyžadovalo by mravenčí vyšetřovací postupy, které dělat DÚ nemůže .... prostě podrobné kriminální šetření nebo sledování zaměstnanců .... a pak porovnání "okamžiku" kdy nastoupil do práce = začátek rg jízdy(např. autem) v místě bydliště a okamžikem, kdy zastavil a ukončil směnu ...
V81í18t 32P74r52č76í27k
To je sice hezké, ale kdo bude všechny ty vlaky vést? Nebo už máme strojvedoucích dostatek?
J32i16n46d20ř22i32c28h 71Š55k34o36p11e43k
Budou si muset dopravci zajistit vyškolení nových strojvůdců.
J49i70ř63í 40M73a17c98e74k
To snad měla vláda udělat už dávno. Ti zbytečně mrtví mohli dál žít.
M21i41r10o22s68l52a41v 88Z88i56k98m23u14n74d
Píšete nesmysly, nemáte o problematice ani ponětí.
Můžete uvést konkrétní závěrečnou zprávu Drážní inspekce, která by konstatovala, že strojvedoucí způsobivší nehodovou událost nedodržel délku směny nebo odpočinku dle nařízení vlády číslo 589/2006 Sb.
Nemůžete, protože žádná taková zpráva neexistuje.
Žádný mrtvý na české / československé železnici (minimálně za posledních 50 let) nezemřel proto, že by strojvedoucí nedodržel (překročil) stanovenou délku směny nebo proto, že nedodržel stanovenou délku odpočinku ....
M87a51r42i67a33n 48V71á14ň90a
Hlavní problém strojvedoucích není že by řídili vlak dlouho, ale že přes týden řídí vlak a o víkendu nebo o nocích např. dodávku, tudíž jsou vyčerpaní a unavení.
M34i95r90o42s46l68a44v 78Z69i27k13m21u74n46d
Jenže za bolševika měli pracovní dobu 40 hodin týdně, k tomu až 960 hodin přesčasu za rok, dále svépomocí stavěli družstevní byty .....
R97a53d78o85m82í66r 77K37r86u39p74i82č21k96a
To je opravdu úžasná ilustrační fotka - vyloženě typické pracoviště současného strojvedoucího.
J15i82ř59í 13M16a49c74e26k
Uvítal bych, kdyby místo nesmyslných ilustračních fotek raději nebyly žádné.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112020/241120205648678C3E9013DCF8BF38645A32D492.jpg)
M77i20r93o29s53l76a38v 95R10a63j22s14k44ý
Zcela jistě mají už teď vymyšleno, jak to obcházet a pracovat dle libosti
D24a53n62i88e47l 23N95o18s60k66a
Pro řidiče náklaďáků a autobusů to platí už dávno.... Proč se s tím u "fírů" čekalo tak dlouho?
M63a56r46e73k 85Š66i98m14o34n
Ono to u nich taky platí, ale dlouho byl fírů dostatek, tak se jim nemusely dávat přesčasy a taky byl jeden dopravce, který si to hlídal sám, teď mají směny u více dopravců a nedá se to uhlídat bez centrálního nástroje. U řidičů se tohle řeší asi dávno.
H70o80n74z68a 91K62o22v11a98n89d38a
To kdyby zkusili u lékařů v nemocnicích vynucovat si dodržování přesčasů, tak zdravotnický systém zkolabuje.
P21e69t16r 62N89o38v96o24t68n36y
Doktor nema potenciál zabít tolik lidí jednou chybou jako strojvedoucí.
V77l17a26s52t40i72m17i13l 51Z38a11d59á86k
To je ovšem "podraz" na soukromé dopravce. Nebudou moci zaměstnávat strojvůdce ČD na svých výkonech.
J43i62n48d84ř69i35c35h 21Š96k27o32p55e93k
Není to podraz. U kamionů se taky neshání řidiči tak, že jdou jezdit vyjetí řidiči jiného dopravce.
Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil
Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...
Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny
Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní
Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....
Airbus rakouských aerolinek prolétl krupobitím. Bezpečně přistál i bez čumáku
Nedělní let společnosti Austrian Airlines těsně před přistáním těžce poškodilo krupobití. Asi po...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli
Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....
Politici chtějí změny na ÚOHS, překopávají pravidla pro zakázky i soutěže
Brněnský Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nejspíš čekají velké změny. Stát představil...
Čína vyšetřuje dovoz vepřového z Evropské unie. Ta se důsledků neobává
Čína zahájila vyšetřování možného dumpingu ze strany dovozců vepřového ze zemí Evropské unie,...
RegioJet má jasno. Starý národní zabezpečovač by nehodě zabránil
Národní liniový zabezpečovač by srážce vlaků v Pardubicích dokázal předejít. Myslí si to alespoň...
Zelená lučištníkům, povinnost lovit... Co přináší novela mysliveckého zákona
Novela mysliveckého zákona prošla v minulém týdnu vládou. Nyní se nad ní strhne bitka v Poslanecké...