ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: DB Schenker

Štreka 13 tisíc kilometrů. Kamiony nově vozí zboží z Číny do Česka po souši

  • 169
Logistická a spediční společnost DB Schenker spustila kamionovou linku z Číny do Česka. Alternativní možností přepravy chce doplnit dopravu přes železnici a námořní terminály, které podle ní už nestačí poptávce. Firma o tom v úterý informovala v tiskové zprávě.

Firmy využívají pro přepravu zboží z Číny zpravidla námořní kontejnery, terminály na ně jsou však v poslední době přetížené, což zpožďuje a prodražuje dodávky.

Rodí se další logistická krize. Na jihu Číny se kvůli covidu zasekly přístavy

DB Schenker novou kamionovou linku spustil v květnu. Přes 13 tisíc kilometrů dlouhá trasa z Číny do Česka vede přes Rusko, Bělorusko a Polsko. V Číně nejprve přepravu zajišťuje tamní dopravce, který zásilku doveze na hranice s Ruskem. Tam je zboží během jednoho dne přes celní sklad přeloženo na kamion. Ten následně zboží doveze až na vykládku zákazníkovi do Česka. Přeprava po celou dobu probíhá v rámci mezinárodní sítě DB Schenker.

Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá dva týdny. Podle logistické firmy musí zákazníci pouze počítat se zamluvením slotu pro překládku na hranicích s předstihem zhruba dvou až tří týdnů.

„Zvláštní doba si žádá nestandardní řešení. Vzhledem k vytížení obvyklých přepravních cest z Číny je na trhu o tuto alternativu velký zájem. Doufáme, že se kamionová linka z Číny stane součástí standardní nabídky, která částečně usnadní toky zboží z celé jihovýchodní Asie do střední Evropy,“ uvedl ředitel společnosti DB Schenker v ČR Tomáš Holomoucký.

DB Schenker, která zajišťuje mezinárodní přepravu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy, funguje na českém trhu od roku 1991, má zde 2200 spolupracovníků a 22 pracovišť. Síť DB Schenker působí ve více než 130 zemích, kde zaměstnává přes 77 tisíc spolupracovníků.

,