Přelom ledna a února je obdobím největší špičky prodeje dálničních známek. Jen poslední lednový den vyprší platnost viněty přes 927 tisícům řidičů. „Jsme na to technicky připraveni,“ podotkl šéf společnosti Cendis, která je správcem systému dálničních známek, Jan Paroubek.
Denní průměr prodejů v posledních dnech stoupl na přibližně 25 tisíc známek za den a podle Paroubka bude v následujících dnech výrazně stoupat. Celoroční denní průměr prodaných elektronických známek byl loni 15 tisíc, do čehož jsou započítány i exponovaná období na začátku roku a během letních prázdnin, kdy jsou průměrné denní prodeje výrazně vyšší.
Řidiči, kteří při nákupu známky požádali o upozornění před ukončením platnosti, nyní deset dní před vypršením platnosti ročního kuponu dostávají upozornění. Cendis jim rozesílá zprávu prostřednictvím e-mailu nebo formou sms. Platnost známky lze ověřit i na webu edalnice.cz.
V závěru minulého roku zaznamenali někteří řidiči, kterým končila platnost známek, problémy s notifikacemi na konec platnosti. Podle Cendisu se tehdy naplnil nastavený denní limit pro upozornění, takže někomu zpráva nemusela přijít. Nyní by ovšem podle firmy měl systém fungovat bez potíží.
Inflace i kilometry nových vozovek. Dálniční známky podraží, řekl Kupka |
Elektronické známky loni nahradily papírové kupony. Jsou vázány na poznávací značky aut, není už tak nutné je lepit na přední sklo vozidla. Ceny známek zůstaly proti loňsku stejné, roční stojí 1 500 korun, 30denní 440 korun a desetidenní 310 korun.
Ministr dopravy Martin Kupka v minulých dnech připustil, že by se ceny dálničních známek mohly v následujících letech změnit. Řidiči zatím od předloňského prosince nakoupili přes sedm milionů známek za více než 6,6 miliardy korun.
19. ledna 2021 |