- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To se tak baví dva zaměstnanci ČD. Čoveče ty lidi to je hrůza, cena jízdenky jak za taxík, ve vlaku topíme zásadně jen v létě a záchody nikdo nikdy nemyl. Nepamutuji si kdy jsme někam přijeli včas ... Ale ty lidi.. Co myslíš? Pořád sem lezou ...
Skvělé je, že jistě mají flotilu vysoce přeplácených manažerů, analytiků a právníků. K tomuto základnímu parku pracantů pak ještě v případě nouze (vypracování smluv, zastupování u soudů, vytvoření marketingových plánů etc.) pronajmou externí makačenka za extrémní hodinové sazby.
Prostě klasická struktura jakékoli státní či polostátní firmy.
Jak vy to znáte. Kde to takhle děláte?
Sice tu vaše otázka trochu vísí ve vzduchoprázdnu, ale samozřejmě by bylo lepší dané státní peníze investovat do zlepšení železniční infrastrutury, aby byl vlak na více trasách atraktivní pro všechny, nejen pro jednu chudou skupinu, které populisticky zadotujeme jízdné.
Odhadované náklady na budování vysokorychlostních tratí se pohybují kolem půl miliardy. Kde byste na to chtěli na našem malém trhu vzít? Vždyť sotva utáhneme stávající stav.
Půl miliardy na kilometr tratě, samozřejmě.
Za co chtěli koupit LeoExpres a RegioJet ???
Jako většina firem, za půjčené peníze.
Obsazenost 28 % nemůže nikdy vést k zisku.
Nicméně je to cca nejvyšší obsazenost, jaké lze ve veřejné dorpavě dosáhnout, pokud se má stále jednat o veřejnou službu (tj. je kapacita pro každého, kdo má zájem cestovat).
Stačí si uvědomit, že existuje něco jako dopravní špička a sedlo a tato špička je zpravidla asymetrická (z "venkova" do "města" ráno přibývají lidi, opačně odpoledne).
Pak když máte ráno na těsně před příjezdem do města obsazenost 100%, na začátku linky ovšem logicky jen např. 20%. Takže průměr 60%. A to byla špička směrem tam! Zpátky ovšem vlak musí jet taky, jinak by se soupravy na jednom konci hromadily. No a v sedle je obsazenost logicky menší, přičemž zkracování souprav či vynechávání spojů je neefektivní (neušetřite tím skoro nic). A když to celé zprůměrujete, vyjde vám těch cca 30%.
Výrazně vyšší obsazenosti lze dosáhnout po vzoru letecké dopravy pouze za cenu povinných rezervací (odmítáte ve špičce přepravit přebytečné lidi) a/nebo revenue managementu (podstatné rozdíly v ceně jízdného mezi jednotlivými spojí, klidně pětinásobek, což Západě /Francie, UK/ v komerčních spojích to není nic výjímečného). Taková doprava ovšem nemá s veřejnou službou nic společného.
Asi ano.. Ale to bylo, když se jim do rozpočtu promítlo rozprodávání původně státního majetku .. .
Česká koruna dělá problémy nejen Českým drahám. Proto ji český národ tolik miluje.
Chápu ztrátu v osobní dopravě, když se musí jezdit i do míst kam by soukromý dopravce nejezdil ale to ukáže až čas po otevření trhu. Investice by ovšem měli mířit do železniční infrastruktury aby postupně vytlačovala nákladní dopravu, která je už takto neúnosná na našich dálnicích a okreskách. Protože nikdo na západě nemají takto vyřádkované kamiony za sebou jako u nás a to není jenom důsledek dálniční sítě
tyhle tratě jsou pro ČD nejvydělenější
Jiříku, tvůj výkřik nepůsobí příliš inteligentně