Diskuze

Českým drahám se ztenčil zisk, osobní doprava se propadla do ztráty

České dráhy za prvních šest měsíců letošního roku vydělaly 262 milionů korun, ve srovnání s loňským pololetím však zisk státem vlastněného dopravce klesl zhruba na polovinu (o 275 milionů). Do ztráty se po loňském kladném výsledku vrátila i dlouhodobě prodělečná osobní doprava. Zisk negativně ovlivnil i krátkodobý pokles kurzu koruny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To se tak baví dva zaměstnanci ČD. Čoveče ty lidi to je hrůza, cena jízdenky jak za taxík, ve vlaku topíme zásadně jen v létě a záchody nikdo nikdy nemyl. Nepamutuji si kdy jsme někam přijeli včas ... Ale ty lidi.. Co myslíš? Pořád sem lezou ... ;-D;-D;-D

0 2
možnosti

Skvělé je, že jistě mají flotilu vysoce přeplácených manažerů, analytiků a právníků. K tomuto základnímu parku pracantů pak ještě v případě nouze (vypracování smluv, zastupování u soudů, vytvoření marketingových plánů etc.) pronajmou externí makačenka za extrémní hodinové sazby.

Prostě klasická struktura jakékoli státní či polostátní firmy.

0 2
možnosti

Jak vy to znáte. Kde to takhle děláte? :-)

3 0
možnosti

Investovat do jaké infrastruktury?

0 0
možnosti

Sice tu vaše otázka trochu vísí ve vzduchoprázdnu, ale samozřejmě by bylo lepší dané státní peníze investovat do zlepšení železniční infrastrutury, aby byl vlak na více trasách atraktivní pro všechny, nejen pro jednu chudou skupinu, které populisticky zadotujeme jízdné.

1 0
možnosti

M12i70l31a32n 49V98o67l95e38k

31. 8. 2018 20:13

Odhadované náklady na budování vysokorychlostních tratí se pohybují kolem půl miliardy. Kde byste na to chtěli na našem malém trhu vzít? Vždyť sotva utáhneme stávající stav.

0 0
možnosti

Půl miliardy na kilometr tratě, samozřejmě.

0 0
možnosti

Za co chtěli koupit LeoExpres a RegioJet ???;-D

0 0
možnosti

Jako většina firem, za půjčené peníze.

1 0
možnosti
Foto

Obsazenost 28 % nemůže nikdy vést k zisku.

0 6
možnosti

Nicméně je to cca nejvyšší obsazenost, jaké lze ve veřejné dorpavě dosáhnout, pokud se má stále jednat o veřejnou službu (tj. je kapacita pro každého, kdo má zájem cestovat).

Stačí si uvědomit, že existuje něco jako dopravní špička a sedlo a tato špička je zpravidla asymetrická (z "venkova" do "města" ráno přibývají lidi, opačně odpoledne).

Pak když máte ráno na těsně před příjezdem do města obsazenost 100%, na začátku linky ovšem logicky jen např. 20%. Takže průměr 60%. A to byla špička směrem tam! Zpátky ovšem vlak musí jet taky, jinak by se soupravy na jednom konci hromadily. No a v sedle je obsazenost logicky menší, přičemž zkracování souprav či vynechávání spojů je neefektivní (neušetřite tím skoro nic). A když to celé zprůměrujete, vyjde vám těch cca 30%.

Výrazně vyšší obsazenosti lze dosáhnout po vzoru letecké dopravy pouze za cenu povinných rezervací (odmítáte ve špičce přepravit přebytečné lidi) a/nebo revenue managementu (podstatné rozdíly v ceně jízdného mezi jednotlivými spojí, klidně pětinásobek, což Západě /Francie, UK/ v komerčních spojích to není nic výjímečného). Taková doprava ovšem nemá s veřejnou službou nic společného.

7 0
možnosti

P86e32t43r 39B97o42x15a69n

31. 8. 2018 12:41

Ony byly někdy v zisku? 

0 1
možnosti

Asi ano.. Ale to bylo, když se jim do rozpočtu promítlo rozprodávání původně státního majetku .. .

0 1
možnosti

Česká koruna dělá problémy nejen Českým drahám. Proto ji český národ tolik miluje.

0 1
možnosti

Chápu ztrátu v osobní dopravě, když se musí jezdit i do míst kam by soukromý dopravce nejezdil ale to ukáže až čas po otevření trhu. Investice by ovšem měli mířit do železniční infrastruktury aby postupně vytlačovala nákladní dopravu, která je už takto neúnosná na našich dálnicích a okreskách. Protože nikdo na západě nemají takto vyřádkované kamiony za sebou jako u nás a to není jenom důsledek dálniční sítě

1 2
možnosti

tyhle tratě jsou pro ČD nejvydělenější

0 1
možnosti

Kdo by v té spíně jezdil.

1 14
možnosti

Jiříku, tvůj výkřik nepůsobí příliš inteligentně

12 1
možnosti