ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Tomáš Krist, MAFRA

České dráhy spustily recenze vlaků. Kvalitu budou hodnotit cestující v aplikaci

  • 46
Jednou až pěti hvězdičkami mohou cestující ode dneška ohodnotit jízdu vlaky Českých drah. Formulář k hodnocení zobrazí po ukončení jízdy těm cestujícím, kteří si jízdenku koupili elektronicky prostřednictvím aplikace Můj vlak. Od opatření si ministerstvo dopravy slibuje zlepšení spolehlivosti státem vlastněného dopravce.

„Bude to předmětem pravidelného vyhodnocování. Abychom viděli, kde nás ještě tlačí bota a kde už jsou cestující spokojeni,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Kvůli nedávným problémům s výlukami a dlouhými zpožděními v důsledku spadlých trolejí prosadil změnu způsobu vyplácení odměn u správce železniční sítě - Správy železnic.

Nyní bude podobný model fungovat i u Českých drah. Čtyřicet procent odměn bude podle Kupky odpovídat míře zpoždění vlaků, které bude mít na svědomí dopravce. Kontrola bude rozdělená do tří segmentů vlaků. První budou tvořit spoje Pendolino, druhou expresy a rychlíky a třetí kategorií vlaky regionální. Dále se bude hlídat a vyhodnocovat řazení vozů do vlaků nebo odříkání a rušení spojů.

Se zpožděním pracuje i další novinka, která zákazníkům automaticky vrací část peněz při zpoždění. Tento systém, o kterém iDnes psal zde, spustily České dráhy na začátku listopadu. Týká se to ale opět pouze cestujících, kteří si jízdenku zakoupili online.

České dráhy podobně jako ostatní dopravci se dlouhodobě snaží zvyšovat podíl lidí, kteří si jízdenky kupují online. Dopravci to mnohem snáze umožňuje předpovídat poptávku a byl by rád, kdyby počet online prodejů dosáhl polovičního podílu cestujících, uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Počet lidí, kteří si jízdenky koupí elektronicky v posledních letech stoupá. Prostřednictvím mobilní aplikace Můj vlak, kterou má v současnosti staženo zhruba milion uživatelů, elektronických krajských systémů nebo prostřednictvím aplikace OneTicket si letos v říjnu nakupovalo jízdenky 39,3 procenta všech cestujících. To bylo v meziročním srovnání o více než deset procentních bodů více.