- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli chcete uronit slzu, tak se podívejte na ty stovky rozestavěných kilometrů dálnic v Polsku:
V současnosti se tam staví nebo jsou podepsány smlouvy s dodavateli na cca 950 km dálnic.
V celém Česku chybí dobudovat nějakých 700 km a jejich dostavba je už nyní plánována na minimálně dalších 15 let!!
ANO... někde už je líp.. A jestli tady někdo maká, tak soudruh Babiš to zcela evidentně není....
16 km v průměru za doby vlády Sobotky a Babiše. A za poslední rok - Babiš - celé 4 km. To dokonce i za VV a Bárty se stavělo víc.
fotka cislo 8 je fakt budouci dalnice? vzdyt ta zatacka nemuze splnovat normu polomeru oblouku... to bude na naledi hodne navstev do svodidel teda...
Ty problémy jsou docela jasně definované, jen s tím mnoho let nikdo nic nedělal - oligopole v rámci výběrových řízení; jediným kritériem pro výhru v soutěži cena; chybějící kontrola ze strany státu a následná penalizace firem; špatně nastavený legislativní rámec, díky kterému trvá přípravná fáze nesmyslně dlouhou dobu (ekoteroristi, projektové dokumentace, povolení atd.). Výsledkem je nekvalitní a podprůměrná dálniční síť odpovídající východní Evropě.
No já hlavně nechápu jak Německo může stavět jednu dálnici za druhou zhruba ve stejné délce jako D1 za pár let, v podobném terénu a levněji a my se trápíme mnoho let s jednou dálnici, stále posouváme termín a ještě je to dražší.
Německo má cca 2,5x větší povolené více práce/více náklady než ČR.
Německo postavilo základní síť v době kdy jsme my budovali socialismus.
Německo staví "levněji" protože nějaký novinář porovnal cenu německé dálnice bez daně, pozemků a přemostění s českou cenou (celková cena všech nákladů/počet km).
„Pan ministr v současné době vyhodnocuje činnost a efektivitu komise za účelem urychlení přípravy výstavby“.
Taky by někdo mohl rovněž vyhodnotit činnost a efektivitu samotného "ministra" dopravy, protože větší parodie na jednu z nejdůležitějčích funkcí v exekutivě, než je Vladimír Kremlík, se tady doposud nevyskytovala.
ANO; dno stále ještě nebylo dosaženo....
Ministr za Věci Veřejné stavbu dálnic poslal k ledu na několik let. Dnes se alespoň staví (D6,D1,D7,D3) sice málo, ale přece.
Ťok především neprosadil zákon omezující nekonečné odvolávání se proti výstavbě zásadních liniových staveb.