Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Měl to být trend v cestování, ale po covidu zájem opadl. Sdílení aut táhne méně

Během pandemie se snížil počet lidí, kteří jsou ochotni půjčovat svoje vozidlo za úplatu. Vyplývá to z nejnovějšího pravidelného šetření společnosti HoppyGo, která po celé republice pronájem soukromých vozidel zprostředkovává.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Tak jako teorie nad sójovým laté to zní fakt úžasně a cool. ale v praxi to tak nějak je všechno trochu jiné ;-D Jo, dělat socialismus z kavárny, to je fajn.

4 0
možnosti
VS

Moc nevím kde jen ten socialismus. Tohle je normální kapitalismus, buď firma pronajímá svoje auta nebo, v případě HoppyGo, to pronajímá někdo přes zprostředkovatele, kde si dá cenu a zprostředkovatel mu sebere 20+%.

0 0
možnosti
MN

Na ten název si budete muset zvyknout, že půjčovna s jednoduchým přístupem přes aplikaci se bude nazývat sdílení. Naopak když si dva lidi koupí skutečně dohromady auto, tak zase nikdy nepoužívají výraz sdílení, ale jenom půjčování.

0 0
možnosti

Slušné zmatení pojmů. Zvlášť vypíchnuta je firma HoppyGo, která poskytuje skutečné sdílení automobilů, a dále se hovoří o "klasickém carsharingu", kde je asi myšlena autopůjčovna s mobilní aplikací.

Není náhodou klasickým carsharingem to, co dělá HoppyGo? Dokáže to někdo, kdo se orientuje, vysvětlit?

1 0
možnosti
VS

Máte pravdu, klasický carsharing je postavený na tom, že mám auto a využívám ho třeba jen o víkendu, tak ho přes týden nabídnu k půjčení (nebo mám dvě auta, druhé aktuálně používám minimálně, ale nechci ho prodat). Pokud si firma pořídí flotilu 500-1000 aut, rozestaví je po městě, nabídne minutové sazby a appku, tak to je půjčovna a ne carsharing.

3 0
možnosti
VS

Jediný co je v tom výčtu carsharing je HoppyGo, vše ostatní jsou půjčovny, které zavedly minutové sazby, udělaly si appku a nazvaly to carsharing.

1 0
možnosti
PP

Auto a ženská se nepujcuje, sorry...

6 0
možnosti
TS

Taky bych do toho nešla, krom výjimečnejch situací jako dovolená, na kterou přiletím a pak potřebuju jezdit. Bála bych se, že tomu něco udělám. Vím, že tam bude nějak ošéfováno, že člověk může vrátit auto odřený... ale stejně bych se necítila dobře. Když si poškodím něco vlastního, mávnu nad tím rukou, je to moje blbost a způsobila jsem ji sama sobě... ale když poškodím cizí nebo společnou věc, mám s tím problém.

0 0
možnosti
ZW

To nemůže fungovat, už protože většinou auto lidé používají plusmínus ve stejnou dobu. Kdyby tedy mělo jít o náhradu soukromého, vlastního vozu, muselo být "sharovaných" aut pomalu tolik, co soukromých, na jednoho "zákazníka" jedno. Což je nesmysl, to nikdo nezaplatí.

4 0
možnosti
MD

Není to žádné sdílení,je to půjčovna aut,která má rozeseta auta všude možně,kde akorát ubírají místo a zahustuji provoz. Nikdo svoje auto neprodá,aby jezdil tím z půjčovny.

8 0
možnosti
ZW

A nebude fungovat ani původní idea sharování, tedy že majitel své auto dá někomu k dispozici, když jej zrovna nevyužívá. Jednak si lidé svého majetku cení a nechtějí, aby jej někdo ničil, druhak většinou by byl zájemce právě v době, kdy své auto chce používat i majitel, tedy přes den, ve špičkách. Zájemců o pronájem v noci, když spí, bude minimum.

4 0
možnosti
VH

Obyčejné drahé půjčovny, žádné sdílení.

4 0
možnosti
JK

„Na začátku si to půjčovali lidé, kteří fandí Green Dealu a hledí na emise a udržitelnou městskou mobilitu. Po odeznění této fáze se ukázalo, že většina uživatelů k tomu přistupuje pragmaticky."

A ráno vyšlo slunce, kdo by to byl čekal ...

4 0
možnosti
PB

Tak on opadl zájem o klasické půjčování aut. A jinak článek to vystihl přesně, dovedu do představit jen jako občasné druhé auto do rodiny. Manžel je s nasim autem v praci, a já třeba s malým dítětem potřebuji k doktorovi.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!