Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Diskuse k článku

Boeing 737 MAX se vrátí do provozu v lednu, předpokládá společnost

Americká společnost Boeing předpokládá, že se její letadla 737 MAX vrátí do komerčního provozu v lednu příštího roku. V prosinci by prý mohla obnovit dodávky těchto letadel svým zákazníkům. Provoz letadel 737 MAX byl letos v březnu přerušen po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R48o95m82a81n 76B96l66a51ž55e60k 6262714310668

No o tom zda Boeing bude nebo nebude mít s MAXy problém s důvěrou nerozhodují ani tak pasažéři jako aerolinky. Protože ony rozhodují v čem jejich klienti poletí. A pokud jste tu zprávu zachytili, tak Boeing má sice nasmlouváno dost dodávek, ale některé aerolinky ty objednávky zrušilo a hlavně Boeingu od aerolinek nedošla žádná objednávka během dvou měsíců někdy v dubnu a květnu tuším. Takže ano Boeing má sice objednávky na několik let dopředu, ale zdaleka zdaleka nemá u aerolinek na růžích ustláno. Boeing má štěstí v tom, že Airbus už prostě z kapacitních důvodů nemůže vyrábět víc letadel, aby uspokojil všechny zájemce.

0/0
12.11.2019 9:33

M11a73r45t18i73n 88N23o82v59ý 3262748928180

Boeing 737 MAX je nejbezpečnější letadlo na světě - dokud je uzemněné...

+2/0
12.11.2019 7:41

R88a85d52e21k 73N48e70u50m44a33n98n 5652802448405

Ha ha ha ;-D

To jsi vymyslel sám?

0/0
12.11.2019 9:21
Foto

J60a92r58o25s52l87a96v 64T36i35c29h32y 9315311896735

Teoreticky by ted tohle letadlo melo byt jednim z nejbezpecnejsich na svete, protoze Boeing si uz dalsi podobny prusvih dovolit nemuze...ale ruku na srdce.

Kdo z vas by vlezl na ten prvni let?

0/0
12.11.2019 2:38

M86i20c24h39a81l 22M55i30l86l43e12r 9446912119772

Pro ty kdo tvrdí, ze neví předem čím poletí:

Asi jste si nikdy nevybírali sedadla po zakoupení letenky. Jakmile totiž otevřete stránku Manage booking / seat selection, ukáže se vam plánek sedadel letadla, typu který je určen aerolinkou pro vás let. A to i několik měsíců dopředu.

Sice se někdy stává, ze aerolinka z provozních důvodu změní typ letadla, ale ve většině případů původní typ zůstává.

+1/0
12.11.2019 0:00

P22e95t63e66r 16K38o77t38r81č63k66a 5295881511

"Někdy" je ako často? Ja lietam minimálne a napriek tomu sa mi to stalo, dokonca 2x u jedného letu (zmenili z pôvodného na iný a potom ráno pred odletom naspäť na pôvodný model).

+1/0
12.11.2019 4:30

G57e96o63r33g 18K68o83m68b88e19r73e59c 9564791606861

no vidite, ja jsem letal dost casto a to jak sluzebne tak soukrome, a nikdy se mi to nestalo.

0/0
12.11.2019 8:30

P28e51t39e71r 61K26o92t53r60č90k33a 5535931491

Preto som sa pýtal. Inak patrím do skupiny ktorá by to jednoducho vzala, nie som letecký konštruktér (rovnako ako 99.999% tejto diskusie) aby som mohol zhodnotiť šance a povedať že MAX má o xy% väčšiu / menšiu šancu spadnúť než 320 alebo čo to lieta na porovnateľných trasách. Ak by som bol boeing, asi by som si po tomto fiasku dal záležať aby aj lietadlo s potencionálne horším návrhom bolo blbuvzdorné, pretože ďalší problém tohto typu by firmu asi položil.

Osobne by som si vybral Airbus, z jedného jediného dôvodu - zatiaľ všetky lety s Airbusom mali konfiguráciu kde som mal viac miesta na nohy. Ale to je asi vec náhody, pri tých pár letoch :-D

0/−1
12.11.2019 9:04

R39a63d58e66k 63N34e43u59m33a21n67n 5482462178865

To není věc náhody!!

To je věc objednávky ...

+1/0
12.11.2019 9:23

M54i51c58h86a51l 91M14i13l95l97e95r 9156392789242

konfigurace, tj. dimenze sedadel, jejich rozestaveni a pocet vubec nezalezi na typu letadla, ale na tom co si ktera aerolinka objedna u vyrobce.

Napriklad Dreamliner B787 - economy ma Japan Airlines v konfigiraci 2-4-2, ale vetsina aerolinek do nej do kazde rady narvala o jedno sedadlo vic 3-3-3.

0/0
12.11.2019 13:50

M54i14c40h52a19l 34M23i30l37l74e59r 9126922649742

letam dost casto, na domacich i zamorskych linkach a stalo se nam to jen jednou, pred rokem.

Zacatkem lonskeho zari jsme si zajistili let na konec listopadu 2018 z Melbourne do Singapore s Emirates A380 a navrat s Qantasem A380.

EK405 je prvni cast cesty, kterou Emirates provozuji na trase Melbourne -Dubaj, pristani v Singapore a po necelych 2 hodinach pokracuji smer Dubaj.

Leteli jsme s EK405 uz v kvetnu 2018, ale tehdy pokracovali do Dubaje.

Koncem rijna jsme se dozvedeli, ze Emirates zamenily A380 za mensi B777, ktery na tomhle spojeni leta od te doby leta dodnes.

Duvod byla nedostatecna obsazenost A380 na EK405 i na spojeni opacnym smerem EK 404.

Emirates totiz mezi Melbourne a Dubaji provozuji v obou smerech 3 lety denne, dva prime a jeden se zastavkou v Singapore. U pasazeru jsou mnohem oblibenejsi prime lety a Emirates z ekonomickych duvodu nasadili mensi letadlo na nejmene popularni spojeni.

0/0
12.11.2019 13:44

M70a51r93e73k 48K41l49u90f53a 3408664524366

No konečně!

0/0
11.11.2019 22:32

J84i20ř23í 15B28r80u25t38o21v92s66k27ý 2760978832580

Důvěra v tyto stroje je dosti špatná ,jejich plán je jedna strana mince,zakaznici

rozhodnou

+6/0
11.11.2019 21:59

T36o38m42á54š 13C32h66r97a38s33t75n24ý 2471864261343

Max se vrati na nebe tri mesice po Brexitu:))

+9/0
11.11.2019 20:59

J23i98ř25í 19J92u44r72á81š70e18k 8527735950897

A budou mit porad jen jeden senzor nabehu a piloti budou po dobu letu cekat, kdy se zacnou s letadlem pretahovat?

+2/−3
11.11.2019 20:29

K89a14r21e57l 97L36a44n85g37r 2562867470898

To je správná otázka. A také jestli kontrolka spuštěného MCAS bude za příplatek jako nyní....

+1/−3
11.11.2019 21:32

J79a93r97o14m96i93r 50F18a82r62e20k 4762653297

Zadna kontrolka spustene MCAS neni, ani za priplatek. A s nejvetsi pravdepodobnosti ani nebude.

0/0
12.11.2019 11:27

A89d79a17m 41Ř75e93ž26á74b76e86k 5122100870770

Nechápu ostatni diskuterý, já bych s tim letěl s klidem(treba s 50%slevou). Vim, 2 pady jsou tragedie, ale i tak to je (oproti autum atd.) bezpečná cesta

+3/−2
11.11.2019 20:19

M36i60c34h38a98l 45C68h83a75l66u43p90a 6428790239473

Kolik dostanou pasažéři, kteří v tom poletí? :-)

+3/−2
11.11.2019 20:02

J91i66ř28í 29A13l20t43m39a21n 6703132776928

Mno jo, no. Posledním, vždy spolehlivým érem byla Dakota.:-P

0/0
11.11.2019 20:00
Foto

P20a36v70e43l 26M79a83r26t51i91n89e61k 9555885731613

Jeste porad je. Na par mistech sveta porad lita.

+1/0
11.11.2019 21:16

Š61t55e34f17a58n 67F98r89i54č47a 7242898303606

Příčina, proč jsou ty stroje životu nebezpečné, přetrvává a bude přetrvávat. Je to neodstranitelná vada.

+2/−6
11.11.2019 19:55

J15i35ř41í 22J42u49r63á16š25e37k 8307575390217

Tak teziste letadla asi posouvat nebudou. Takze je to o duvere v software. Ja bych tomu moc neveril :-)

Ale cim litat? Stare 737 se zacinaji rozpadat a nove jsou na houby. Snad jim ta rocni odstavka jeste vic neublizila.

+1/−3
11.11.2019 20:34

P38e54t50r 57L86a15b13a21j 5446771122659

No ale oni to těžiště posouvají furt.

Pár pasažérů se jde vyčůrat, takže místo uprostřed letadla jdou dopředu nebo dozadu. Nebo letušky vyjedou se servírovacími stolky A hned je těžiště jinde. ;-)

Problém Maxe je _opravdu_ o něčem jiném, než o nějakém těžišti.

+2/0
11.11.2019 22:04

P88e55t52r 95L28a77b90a19j 5786561212909

Tou příčinou myslíte špatně vycvičené posádky v Africe a Dálné Asii? A mizerný servis?

No tak to pak jo, tohle asi přetrvá. Změnit to je běh na dlouhou trať. Ale jsem optimista, možná to úplně neodstranitelné není.

0/−3
11.11.2019 22:08

M81i57r33o41s97l94a95v 29K23o57n42e66c42n20y 2779841826128

To je hysterie. Já se na něj naopak těším, nebude nyní bezpečnějšího stroje, o tom jsem přesvědčen:-) Další nehodu už by společnost Boeing nerozdýchala.

+2/−9
11.11.2019 19:47

M69a52r65t88i53n 45V37o34j28á50č10e27k 9303567951276

Mozna mate i pravdu ,ale prvni let by melo absolvovat vedeni boeingu a kontrolori co to pusti do vzduchu a uvidime jak si za rozhodnutim stoji

+12/0
11.11.2019 19:50

M25i87r19o17s91l31a29v 68K97o56n45e73c20n45y 2759311656228

Tak těžko to pustí do vzduchu bez testování, co asi doteď dělali? :)

+1/0
11.11.2019 19:51

P66e67t55r 53M33a15r89š97o76u75n 5725268406266

Simulovali chování jako posledne.

+1/−1
11.11.2019 20:11

M77i32c12h85a62l 62C43h70a95l30u25p43a 6988610139613

To není žádná záruka, i předtím to nějakou dobu létalo bez tragických následků. To by tam to vedení muselo sedět alespoň jednou týdně.

0/0
11.11.2019 20:05

F37r42a59n73t12i72š22e35k 89V42á41c28l15a87v51í30č34e42k 4865563821414

Na tom sice něco je, ale nebyl by to první výrobce letadel, který by skončil, a nikde není psáno, že se to nemůže stát.

0/0
11.11.2019 20:25

T60o69m91á51š 33T55a90t29í52č61e64k 5270112690538

Boeing nekrachne - civilní letectví je jenom jedna jejich divize. Ale kromě toho se taky změnily doby, co kdysi zkrachoval např. McDonnel-Douglas: tenkrát bylo výrobců mnohem víc. Dneska letadla s dlouhým doletem vyrábí celosvětově jen dvě firmy.

+1/0
11.11.2019 22:06

J28a90n87a 89S70v67o57b73o90d50o71v87á 6377851266292

mé plus byl omyl zcela určitě to tedy nebude nejbezpečnější stroj a vzhledem k tomu , že docela často létám budu si muset hodně hlídat s kým a čím letět.

0/0
11.11.2019 22:12

M52a90r45t89i35n 28V21o52j68á73č34e24k 9403587611696

No dam si sakra pozor abych se neucastnil nejakeho testovaciho letu

+10/0
11.11.2019 19:47

S60t42a43n70i29s97l18a50v 19R97o13s24e46c38k70ý 9765619251749

V Holomóci by se jedno mohlo odstavit místo TU-104.

+2/−2
11.11.2019 19:46

Š91t82e58f10a59n 27F62r74i40č18a 7952148393186

Ale právě ta nejistota v okamžiku koupě letenky, jakým strojem by měli letět, veřejnost odradí od nákupu letenek. Jsou atraktivní destinace, do kterých lze cestovat po pevnině.Rv

0/−4
11.11.2019 19:43

V37l26a17d87i18m78í42r 92J42u75r87n88í49č74e17k 6571597317560

Mno, já bych si ještě tak rok provozu těchto letadel počkal, zda skutečně vyřešili všechny problémy než do něj vlezu...

+2/−1
11.11.2019 19:41

R98o60m19a43n 78D68o40m20u12r13a21d 5115705861163

No jen aby zas neco neosolichali kvuleva tomu, aby zacli litat co nejdriv.

+5/−1
11.11.2019 19:37

P58e30t91r 44H67a82r97i13p93r19a35s52a68d 13H52a82j19i45č 5931956383680

No tak ono taky poslat letadlo přímo čumákem k zemi asi nemá nikdo šanci přežít. Trvalo dlouho, než to dali do přádku, maličkost to tedy rozhodně nebyla. :-(

0/−1
11.11.2019 19:28

J84o95s84e14f 66K40a32r54f68í38k 7672565406480

Jsem fakt zvědavý, jaký budou mít pasažéři důvěru k těmto strojům a zda tím bude vůbec někdo lítat.

I když mnohdy si člověk stroj vybrat nemůže a čeká co mu postaví ke gate...

+17/−1
11.11.2019 19:27

T74o60m28á62š 89P35a66č73e75s 2258572117657

Mnohdy nikdy ;-). Aspoň já jsem teda nezažil nikdy, že by mi dala na výběr čím se poletí, ale asi jen nejsem dost VIP.

+1/−2
11.11.2019 19:36

V19o25j72t12ě11c19h 72V26y34m13ě45t37a38l 4742359614933

Já teda nevím čím lítáte, nebo kde hledáte letenky, ale skoro vždycky je už při nákupu vědět, čím se poletí. A pokud není nějaká mimořádnost, tak se to vždycky dodrží.

Teda pokud se nebavíme o zájezdech nebo letenkách, které kupuje cestovka.

+8/0
11.11.2019 19:41

J13a93r51o34m30i28r 20F36a31r62e52k 4372933297

IMHO to pan Paces myslel tak, ze pokud si vyberete let tak, aby vam vyhovovalo datum a cas odletu/priletu, letecka spolecnost, cena atd., tak si opravdu nevyberete stroj a letite s tim, co ma dana spolecnost k dispozici.

Tzn. sice vite, cim poletite, ale neni to dano tim, ze byste si to vybral.....

Samozrejme muzete vybirat i podle toho, s cim poletite. Ale pak proste musite prijmout kompromis v ostatnich parametrech.....

0/0
12.11.2019 11:34

P94e51t67r 30M53a58r64š51o31u36n 5125468326526

Naopak, minimálně.

Většinou letecká spolecnost nemění svůj letový park, a případy, kdy si najme letadlo jinde nebývají časté. U letu víte čím poletíte (ono s tím souvisí i systém sedadel co vám prodávají), opět nutná záměna nebývá casta.

+3/0
11.11.2019 20:14

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Najdete na iDNES.cz