BeRider odstartoval pilotní projekt v Praze. Jinam se nakonec nerozšířil, a proto končí.

BeRider odstartoval pilotní projekt v Praze. Jinam se nakonec nerozšířil, a proto končí. | foto: ŠKODA AUTO

Projekt sdílených skútrů BeRider končí, nenašel partnera na expanzi

  • 12
S koncem května skončí v Praze i služba sdílených skútrů BeRider. Na trhu tak projekt, za kterým stálo inovační centrum Škoda Digi Lab, vydržel čtyři roky. Svůj konec zdůvodnil tím, že se nepodařilo najít partnera pro expanzi, bez níž nebylo další fungování už udržitelné.

„Vždy jsme věděli, že službu je třeba dál rozšiřovat: mít více skútrů ve více městech. Pro zajištění dalšího provozu se nám nepodařilo najít vhodného partnera. Provozování služeb jako BeRider není pro Škoda Auto DigiLab hlavní činnost a nyní se bude soustředit na klíčové projekty, které jsou spojeny s mobilitou a digitální službami v osobních vozech,“ uvedla firma v prohlášení na svém webu.

Do konce května má provoz skútrů ještě fungovat normálně, prvního června už bude ale služba vypnutá a skútry z ulic zmizí. E-shop, který nabízí rukavice, helmy či jiný merchandising, má zůstat v provozu do vyprodání zásob.

Zákaznická podpora bude k dispozici i v červnu a uživatelům by se během tohoto měsíce měly automaticky vrátit i nevyužité kredity. „Od uživatelů nebude vyžadována žádná akce. Budeme samozřejmě vracet peníze i za zakoupené vouchery na skútr školu i na kredit,“ uvedl BeRider.

Pokud jde o další osud samotných skútrů, v současné době se vedou jednání o jejich prodeji další firmě nebo firmám. „Naše skútry budou na prodej pouze právnickým osobám a minimální odběr bude 30 kusů,“ stojí v prohlášení na webu.

Pilotní projekt BeRider zahájila Škoda v září roku 2019, kdy po Praze rozesela padesátku zelených skútrů. Slibovala si od nich ekologickou alternativu pro městskou dopravu po metropoli na cestě do práce nebo při prohlídce pamětihodností. Zároveň senzory ve skútrech firmě poskytovaly údaje o provozu. „Každý skútr BeRider je vybaven senzory, které poskytují data v reálném čase,“ uvedla při startu služby vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.

Podle údaje BeRider zákazníci na jejich skútrech najezdili za čtyři roky přes 4 200 000 kilometrů, čímž pomohli ušetřit kolem 512 tun CO2 oproti jízdě autem.

V Praze dál v oblasti sdílení skútrů působí polská společnost Blinkee.city, jejíž vozítka na základě franšízy provozuje firma E-sharing.