- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ministr vezme půl mld. ČD a ČD si to vezme od lidí, co každej den stáváj do práce a musej jezdit vlakem, ve formě dražšího jízdného.
Bárty? Soukromníček, který "jen" vybudoval firmu, chce tunelovat stát. Kde jste všichni? Dnes už nekritizujete a pomalu začínáte chválit, nebo alespoň mlčíte. A to je dobře. Jen tak dál pane ministře. 20% snížení flákačů na ministerstvu měli udělat už všichni ministři. Neudělali to, protože to neumí. Soukromou firmu by nikdy řídit nemohli, zkrachovali by ihned.
Jsem tu !!! Vždy budu kritizovat člověka, který chce vzít 9 miliard železnici ve prospěch silnic.
dráhy se u nás potřebují modernizovat předevíším co se managementu týče
Ministerstvo do nynějška lilo na modernizaci drah neuvěřitelné množství peněz a dráhy je utrácely a nehleděly na cenu (jak se píše i v článku vlaky se kupovaly bez výběrových řízení apod).
Takže nejlepším krokem je říct : Tohle děláte s penězi pro modernizaci? Tak to je smůla, za peníze co jste dostaly, už byste měli mít zmodernizované vše. Teď už budete dostávat peněz míň. Je to rozhodně způsob jak je přimět k větší hospodárnosti.
Ale houby. On prostě seškrtal dotace na EC měsíc před začátkem platnosti jízdního řádu (kdy jsou všechny dohody s okolními státy uzavřeny) a zdražil poplatek za koleje (pro všechny - jak pro ČD, tak pro soukromníky).
Cesta k úsporám vede úplně jinudy - u dopravců férová výběrová řízení, u staveb např. důsledné prošetření kartelových dohod stavařů nebo pozvání firem ze zahraničí.
"Po Evropě běžně komerční nedotované spoje platí stát od roku 2007, ale do letošního prosince už naposledy."
K tomu se ale sluší dodat, že se na ně ovšem vybírá x-násobně vyšší jízdné než v ČR. Bárta chce sebrat dotace i na EC/IC na Brno atd., přitom ani Jančura tam nejde, protože tam se to nerentuje! Takže nevím, co tím chce Bárta dokázat. Bez zdražení "obvyklého" jízdného tam nepůjde ani soukromník.
Jinak něco objednat a pak vyhlásit "nezaplatíme" přesně v moment, kdy už se dodávka víceméně nedá zastavit, to smrdí normálním podrazem. Naprosto bych to chápal před několika měsíci, kdy byl ještě nějaký čas doladit podle toho jízdní řád, nebo kdyby to bylo s platností na příští rok. Takhle mi to připomíná zákazníka, co si něco nechá vyrobit na zakázku, a před odebráním se po něm slehne zem.
Jak má mít ČR pověst ekonomicky stabilní země, kde je možné standardně podnikat ?? Každý zahraniční dopravce bude muset počítat se zvý
...šeným rizikem (a tedy vyššími náklady a jízdným) kvůli kovbojskému chování ministerstva. Gratuluji.
už jsem nevěřil že někdo bude mít odvahu do toho píchnout
Ono to není tak super. Sice chce zlevnit poplatek za koleje pro nákladní vlaky, ale o tu částku chce zvýšit poplatek, co platí vlaky osobní, místo toho aby zvýšil mýto pro ty kamiony!
Což je nejen v rozporu se zdravým rozumem, ale i s programem VV, jestli ho tedy někdo z jejich voličů četl.
pana ministra Bártu. Proč zdražuje poplatek jen osobní,místo aby se snažil udržet dopravce za státní peníze, busy nepaltí ni koruny na silnicích 2 a 3 tříd a dráhy každou lokálku. Takže jen vybere dotace státu ČD přes SŽDC zpět do kasy. Smutné je akorát to, že se za ty navýšené peníze NIC neudělá na kolejích. Měl by pochopit, že zdražování ceny za koleje a nenavyšování cenu jízdenky, je docela problém. Chápu že ČD má hodně lidí v ředitelství, ale až bude soukromník obhospodařovat stovky vlaků a tísíce zaměstnanců tak mu taky naroste aparát a bude ho muset živit. A snížením peněz pro ČD je taky o tom, že nebude probíhat modernizace voz.parku a podnik státu půjde ke dnu, ale o to mu asi jde. Ale jeho peníze to nejsou tak ho to asi ani netrápí, hold úředník
Nic jinýho než modernizace jim nezbude, nebude modernizace, nebudou další smlouvy a konkurence nespí. Takže se bude muset někde ušetřit-třeba na nábřeží.
Když čtu vyjádření někoho z Česmadu, mám pocit, že je to banda demagogů. Je samozřejmě jasné, že nelze vše vozit vlakem, ale když se chce, tak toho může být daleko více. Bohužel vrchol logistiky zásobování např. nákupních center je takový, že do jednoho centrálního skladu se naváží suroviny (výjimčně i vlakem) a tam se balí na kamióny do konkrétních prodejen. Ve výsledku tak Znojemské okurky do Znojemského obchodu cestují zhusta přes Střední Čechy apod. Stejně tak se spousta průmyslových podniků zásobuje tzv. just-in-time, což je prakticky nepřetržitý řetěz kamiónů přijíždějících v pravidelných intervalech (klidně i 20-timinutových) a vykládajících zboží přímo na pás. Tyto firmy zpravidla nemají žádné sklady a suplují si je tím proudem kamiónů. Přitom jeden až dva vlaky denně by udělaly stejnou službu, obyvatelstvo by bylo spokojenější, jen by se to muselo někam složit, jenže není kam...
jo, obyvatelstvo by bylo spokojenejsi? leda by vyrvavalo, ze nam krajinu hyzdi nove haly skladu...
Kvalita služeb hrozná, firma neustále ve ztrátě ... je tam ohromná přezaměstnanost, mizivá produktivita. A směšný odboráři chtěj imervere stávkovat že maj málo a proti propouštění. Nechápu.
Já to chápu - při jejich pracovním nasazení a efektivitě jejich práce by totiž dost těžko hledali hlupáka, který by je po propuštění zaměstnal.
Používal jsem spěšninové zásilky. Tu musíte nejen na ČD dovézt, ale také příjemce odvézt. Přetrpěl jsem dobu odbavení, výměnu formulářů (které si musíte koupit ovšem jinde) atd. Pak Česká pošta odstoupila od striktního požadavku balení zásilek a tak jsem začal používat její služby. Jsou mnohem levnější, podacích míst hafo a příjemci je zásilka dodána na adresu. Jedná se o firmu (pro ty co mají zkušenost jen s informačním lístkem ve schránce).