Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim

Diskuse k článku

Na státní podporu pro nákup elektroaut zapomeňte, vzkázal Babiš

Česká republika finančně nepodpoří občany při nákupu elektroaut. Po pondělním jednání s tuzemskými výrobci to uvedl předseda vlády Andrej Babiš. Kvůli evropským požadavkům na čistší vozidla musí zhruba třetina nově vyráběných vozů v roce 2030 připadat na čisté elektromobily. Jejich prodej vláda podporuje dotacemi na výstavbu nabíječek z veřejných peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a94r92t32i89n 51M79o60t75y49č50k39a 6421167907954

Přesně... Mají slepici, která snáší diamantová vejce a jejich hlavním myslenkou je, jak by jí podřízli...

+2/0
19.3.2019 9:59

R87o47m63a47n 24F92o42j78t29í10k 4261749978215

Až se zavede spotřební daň z mobilní elektřiny, tak budou veškeré teoretické diskuse zbytečné a vše rozhodne neviditelná ruka trhu. ;-D

Pak si ty nefunkční hračky budou moci ti co je vymysleli vystavit podobně jak nyní funkční auta z dieselgate.

Snad ale dřív zmizí z politiky ti nekompetentní diletanti co rozhodují o tom čemu vůbec nerozumí !

0/0
19.3.2019 8:17

M90a50r63t62i57n 18M59o96t78y61č23k13a 6881357147624

Ano, to je ten zásadní problém celé elektromobility... Tlačí se to silou, případně pomocí daňových výhod... Ale nechat to na trhu, tak po tom neštěkne ani pes... Pro naprostou většinu lidí, je to nepoužitelné. Politici by si měli uvědomit, že baterky nejsou cesta, pouze slavný krok stranou, který neřeší vůbec nic... Emise místo auta vyprodukují uhelné elektrárny, místo ropy se bude těžit lithium a kobalt..

+4/0
19.3.2019 6:16
Foto

P63a89v94e78l 25M62a94r68t20i66n81e92k 9435275721963

To jsou auta na baterky. A jak muze nekdo tvrdit, ze je tohle ekologicke, kdyz to neni pravda, to nechapu. Ale ourada rekl, dal razitko, poslanec zdvihnul pracku a bum, z nesmyslu se stal etalon ekologie. http://www.auto.cz/dieselova-auta-ekologictejsi-nez-elektromobily-tvrdi-nova-studie-125375

+1/0
18.3.2019 23:10

K40a84r69e68l 12N47e22d83o18p69i29l 7558636889154

Halík, když si hodně lidí koupí elektroauta, tak bude spotřeba řepkové biostolice co? Nižší, nižší, nižší! A nese výdělky půjdou kam...?! No do

...

Halík, myslete politicky, Halík.

+1/0
18.3.2019 22:43

K41a91r53e45l 78N84o18v33á67k 8694281390456

koukám, že devět z deseti řidičů jezdí denně na otočku dvousetkilometrové štreky. Na jááá...

+1/0
18.3.2019 22:11

M61a46r47t76i52n 43P86o86s90p77í55š29i75l 8335611726887

Neumím si představit, že do sídla firmy místo současných 4 hodin pojedu téměř celý den neb v půlce cesty budu muset deset hodin nabíjet. A jako bonus v zimě v kožichu a rukavicích a v létě ve vlastní šťávě.

0/−1
18.3.2019 22:04

K36a28r23e46l 23N58o19v48á39k 8884211540346

Na dojíždění do supermarketu za městem to v poho stačí a na delší štreky je tu šišišišihůůůů...

+1/−1
18.3.2019 22:09

E64m98i45l 40N73o82v42á63k 1845423840654

Vy máte koukám dost zjednodušené vnímání světa.

0/0
20.3.2019 7:21

P67e90t72r 89P58o89s20p31í55š69i30l 4958324576356

Hrozně se mi líbí, jak v době internetu, emailu a videohovorů a nevím čeho ještě, všichni musí osobně někam jezdit stovky a tisíce kilometrů.

+1/−1
20.3.2019 6:36

M28a36r31e86k 55P47o81s46p43í69š76i40l 2135695591

Tak jsem se nyní dozvěděl od dálničářů asistence. Asistovali u tesly. Vyjel z Prahy a měl dojet do brna. Nějak se mu to zkratilo cestou. A dojel 2km před odbočku na Humpolec a auto se mu zablokovalo. Cena 3.5mil. mel to 2 km k nabijecce!!! No a tak se ho znamej ptal. Tak baterie jsou na 8let. Pak odejdou. Cena setu je 1.5 mil. No a ve zprávách prej elektroauta budou stát od 800tis az se rozbehne seriovka. A po 8 letech baterky za 400 tis. To dokonce ani kolegove z me firmy z Nemecka na to mit nebudou. No super to vymyslela ta komise v EU. Uz by bylo na case ji zrusit. Myslim ze by něco razneho mohl podniknout i nas pan premier. Ten si nejde pro jadrne slovo daleko a mel by te Polce která sefuje tomu tymu pitomcu něco vzkázat přes media,kdyz uz se neodvazi jini predstavitele EU

+1/0
18.3.2019 21:59

M31a73r33t10i28n 37P18o42s51p34í38š83i17l 8725221226467

Nerad bych se pletl, ale mám dojem, že v té své reklamní předvolební knize o snech má kapitolu kde elektroauta vychvaluje.

+1/0
18.3.2019 21:52

Z60d54e17n46e59k 48K32e97d23a42j 6858871392874

Všechno je to jen o skladování elektřiny. Jestli už dnes dokážeme elektřinu skladovat třeba pomocí přeměny na vodík, časem se to jistě podaří. Ta budoucnost je jasná, chvíli to potrvá ale směr to je dobrý.

+1/0
18.3.2019 20:20

J57i32ř69í 11S67t24r24ž83í96n89e52k 3245248426359

Náklady na vybudování "elektroskladů", účinnost skladování a zpětné přeměny?

Kolik bude potom stát takto dvakrát přefiltrovaná1kWh z nedotovaného větrníku?

+1/0
19.3.2019 0:19

P45e84t87r 62V39a79r64g47a 3615173410460

Pokud to tu někdo už psal, tak se omlouvám:

Bez ohledu na to, co chce EU, aby se v roce 2025 nebo 2030 vyrábělo. A dokonce bez ohledu na to, co se skutečně bude vyrábět, tak na silnicích uvidíte provozovat auta, která už dnes reálně jezdí!

V roce 2025 se na našich silnicích budou v průměru pohybovat auta vyrobená už před 9 lety! ;-D (tehdy 5. nejprodávanějším autem u nás byla, dnes už skoro zapomenutá, Škoda Yetti).

Takže koukněte se na parkoviště - vymažte skoro všechny Š. Felicie (stále jich dnes jezdí dost), a nechte prořídnout první generaci Š. Octavia a Š. Fábia - a takto bude vypadat vozový park provozovaný u nás v roce 2025.

Pro ekofanatiky mám smutnou zprávu - v roce 2030 se na českých silnicích budou nejčastěji provozovat auta, která už dnes jezdí 4 rokem. (pozn. v té době např. neměla LED světla ani Š. Superb

+4/0
18.3.2019 19:44

M21a88r48o59s 20V81r32a69b69e91l 5885248311932

je to pojadne krematorium, bateria pri sebemensej nehode hori intenzivnym plamenom tak dlho ze vsetky horlave sucasti vozidla vratane vodica velmi rychlo zhoria do tla. To je riziko, ktore malokto berie do uvahy. Benzinove vozy mali tieto problemy do konca 80tych rokov, teraz je bezpecnost spalovacich motorov z hladiska rizika explozie ci vznietenia nadrze vyrazne nizsia ako v minulosti. Elektromobily maju presne tu slabe miesto. Okrem toho by prechod na elektromobilitu celonarodne bol neunosny pre distribucnu siet a tiez by sa vyznamne zvysila celiova spotreba energie, vyzadovalo by si to dalsie elektrarne apod apod.

+4/0
18.3.2019 19:26

M46a39r73o21s 24V62r43a44b83e61l 5315508771802

pojazdne..

0/0
18.3.2019 19:27

R25o84b57e22r29t 63M14á12s73l30o 1821311347277

Zaplaťpánbůh nevlastní žádné elektrárny a doufejme, že hned tak nějaké nenakoupí.

+2/−2
18.3.2019 18:50

J13i50ř48í 58S87c28h64m12i13d26t 5330783254705

Jinak souhlasím s tím, že úlohou státu je vytvořit infrastrukturu, už to je docela velký a drahý vstřícný krok elektro mobilitě, teď je na výrobcích, aby vyrobili a necenili auto, které bude prodejné;-).

+3/0
18.3.2019 18:42

J20i67ř44í 34S34c20h50m15i86d86t 5500113214245

Až budou k dispozici elektro auta, která dají 200 km v plné zátěži a za nepříznivých podmínek v kopcovité krajině a budou stát stejně jako běžná doposud vyráběná auta s klasickým pohonem, tak se rozšíří sama přirozenou cestou, pokud samozřejmě bude dostatečná síť stanic a já osobně si pak takové auto klidně koupím;-).

+8/0
18.3.2019 18:39

V15l55a17d73i23m84í56r 64M96a29l46ý 7603563460686

Takové auto už lidi vynalézají 100 let a pořád nic.

+4/0
18.3.2019 18:41

J85i11ř60í 29S78c76h63m79i76d44t 5470763114385

no právě, těch výkřiků o zázračné baterii, která to řeší tu v posledních 20 letech bylo už několik a pořád nic

+3/0
18.3.2019 18:43

V34l52a42d20i89m87í27r 69M68a80l95ý 7343593210966

Je fakt, že baterie výrazně pokročily oproti dřívějšku, ale pořád to ani zdaleka nestačí a zatím se další pokrok ani nerýsuje.

+2/0
18.3.2019 18:46

Z64d47e19n88e84k 17K19e85d31a44j 6798661772154

Zlatý koně, podívejte, jak se jim z toho parního stroje čudí.

0/−2
18.3.2019 18:54

V44l88a41d23i54m16í40r 28M89a87l65ý 7723613500496

Z tohoto "parního stroje" léta letoucí nečudí a stejně je pořád k ničemu. Jsou i slepé cesty vývoje a málokdo umí předem říct, která to je a která není.

+1/0
18.3.2019 19:00

Z32d24e38n54e89k 90K36e38d90a79j 6938541852634

Ona taková atomová elektrárna je taky trochu parní stroj.

+1/−1
18.3.2019 19:02

V14l55a98d85i55m24í73r 64M15a68l32ý 7403913850676

Ne "taky trochu", ale úplně. Ale to tady není téma.

+3/0
18.3.2019 19:04

K49a62r92e79l 41L41a52n52g37r 2862357490438

Jakých 200 km? ;-D Jen hezky ať to ujede trasu Plzeň - Ostrava na jedno nabití a ještě zbyde. Pak se budeme bavit o tom, že je to srovnatelné s benzínem.

+2/0
18.3.2019 18:54

M54a59r49t60i41n 42K44a73r90á17s55e81k 9268903318518

Tak model 3 ke by to zajet měl.....

0/0
18.3.2019 19:05

K85a50r38e42l 58L58a48n51g11r 2582767770158

Standartní Tesla 3 ani omylem 345 km to není dojezd ani z Prahy. A obyčejné auto co to zvládne nestojí 800k CZK.

+2/0
18.3.2019 19:18

J64i40ř95í 73S23t33r72ž34í58n48e83k 3405858326709

Vzhledem k oprávněným pochybnostem o celkové ekologičnosti elektroaut je toto rozhodnutí správné.

Při zahrnutí hlavně problémové výroby a likvidace baterií a navíc použití neekologických zdrojů elektrické energie je emisní zátěž obdobná jako u zážehových motorů.

Cesta směrem k elektroautům musí zahrnovat řešení všech souvisejících parametrů, nejen hloupě omezený pohled, že elektroauto při jízdě neprodukuje emise.

Je otázkou, zda ještě naopak nepřeváží cesta k vodíkovému pohonu.

Zaslepenost EU v tomto směru, a někdy snaha popírat fyzikální zákony je mírně řečeno hloupá a skončí "ekologickým Potěmkinem".

Co udělalo předcházející hloupé bruselské rozhodnutí používat "zelenou naftu" vidíme na našich polích dodnes.:-)

+6/0
18.3.2019 18:35

Z70d37e55n89e23k 20K78e37d86a97j 6428951812704

Každému, kdo udělá rozumný elektromobil pod 200 000,- Kč bych dal přiměřenou dotaci. Chápu, že pojmy rozumný a přiměřenou jsou na diskuzi.

+1/−1
18.3.2019 18:28

V55l75a11s47t98i77m83i81l 57D67o52r47o21t10í27k 3666706307139

Proč mají daňoví poplatníci platit někomu nákup elekroaut?

Už tu máme tunel na fotovoltaiku a všichni tak přispíváme vyvoleným do kapsy miliardy.

Kde je opěvované tržní prostředí, tržní hospodářství, neviditelná ruka trhu?

Velice rychle se vše zvrhlo v bohapusté vysávání kapes daňových poplatníků, okrádání řadových lidí.

Pod korouhví "blaha lidu" se tady dělá ten největší business na úkor toho lidu.

:-)

+6/−1
18.3.2019 18:17

J57a37n 90H78l48a90v17á31č 4441239133

Co by dělali některé podniky, jen tak namátkou ty co Burešovi už nepatří ,s bionaftou či jinými biopalivy? Je třeba bdít nad prosperitou tohoto podniku- eh státu.

+1/−1
18.3.2019 18:13

J67a56n 70S85l58á69m10a 5574382643281

Řepná kampaň, Čechové na řípu;-D;-D

0/0
18.3.2019 18:02

P33e26t54r 72V56o48b57o34ř39i69l 5519267428795

Ne že bych měl něco proti, dotace jsou zlo (žejo, bureši), ale to, že nejeho agrofert by prodal míň řepkovýho hnusu z toho přímo čouhá ;-D

+5/−2
18.3.2019 17:52

J47o53z66e33f 95P20o36l21á70k 9187810

Řepka vám čouhá z bot .

+2/0
18.3.2019 17:55

M46a62r71e62k 48G47a14j57d83a 4803524316242

Řepka půjde do basy.

+4/0
18.3.2019 18:02

J60o46z79e27f 79P33o29l12á14k 9617620

R^R^

0/0
18.3.2019 18:04

D58a73n46i66e55l 46P86a62n82e20k 6172101522750

Souhlas. Bez dotaci, prosim i pro firmy jo Buresi?

+3/0
18.3.2019 17:45

K54a87r97e94l 28S28l10a73v49í52k 4723904335165

Už se vám stalo že se mobil na držáku na předním skle začal přehřívat? Nešel bych do toho.

1.9 TDI je jistota.

0/0
18.3.2019 17:44

P19e55t32r 72V26o15b16o12ř60i51l 5749737728515

2.2 TDCI je lepší.

+1/0
18.3.2019 17:54

J77o48s16e57f 80N32a61j15m28a38n 4640186896672

Dvoulitr benzín atmosféra je ještě lepší

+3/0
18.3.2019 18:15
Foto

R49i39c57h98a23r23d 45P77o13l15á49š10e10k 9794243560269

plyn do kuchyně, nafta do traktoru.

+1/0
18.3.2019 19:32

Z79d21e51n91e26k 90K66e72d94a51j 6108651632324

Nechápu politiku výrobců elektroaut. Proč nevyrábí levná elektroauta do měst? Druhé auto do rodiny. Předražená elektroauta, která se tváří jako konkurence klasických aut jsou zatím jak technicky, tak finančně nesmyslem.

+5/0
18.3.2019 17:37

O56d17s87t46r16a96n70ě67n12ý 76U47ž35i42v34a15t81e92l 3758456476278

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
18.3.2019 17:42

M32a94r54c87e56l 42S59u90p 6589305948270

Jo musíte tím EV najezdit 400 tisíc km - pak se Vám to vrátí a další kilometry již jsou ve Váš prospěch. Bohužel prodejci Vám na akumulátor takovou záruku nedají s bídou někteří polovinu.

+2/−1
18.3.2019 17:51

O12d93s12t18r56a53n48ě41n84ý 19U66ž21i18v73a95t58e14l 3828436686768

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
18.3.2019 17:56

Z97d98e73n38e54k 56K76e75d50a98j 6818441262854

Audi E-tron začíná někde na 40 000,- dolarech, stále spíše přepych než běžné auto do rodiny. Teprve masivní používání vytvoří tlak na infrastrukturu, vývoj a ceny.

+1/0
18.3.2019 18:08

O79d66s50t17r66a77n36ě18n58ý 97U95ž82i73v98a89t24e60l 3308316876578

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.3.2019 18:14

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz