Spotřebitelské značky mají být pro zákazníky vodítkem při nákupu zboží. Problém je v tom, že jich existují desítky a někdy dokonce vypadají nebo se jmenují podobně. Podle odborníků je to špatně.
"Tyto značky jsou užitečné, protože přinášejí spotřebiteli smysluplnou a pro něj užitečnou informaci. Problém je jejich množství," potvrzuje kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát.
Hlasovat můžete zdeVyberte značku, která je pro vás užitečná |
Pokud si totiž každé ministerstvo nebo každá profesní, odborná či jiná organizace bude vymýšlet vlastní značky, celý možný užitek to podle Charváta spolehlivě potopí.
"Systém značek, za kterými stojí stát a státní instituce, by měl být maximálně přehledný a skutečně něco přinášet lidem. Současný stav je absurdní," dodal.
V seznamu spotřebitelských značek, který má na svých stránkách Sdružení obrany spotřebitelů, jsou například dvě loga Český výrobek. Obě sice vypadají jinak, ale jmenují se stejně. Spotřebitelských označení navíc stále přibývá.
Význam značekCo znamenají značky použité v anketě, najdete zde |
"Cestou podpory regionálních potravin jde celá Evropa. Jednoznačná podpora producentů českých potravin vychází také z koaliční dohody a programového prohlášení vlády," vysvětlila mluvčí resortu Tereza Magdalena Dvořáčková.