Vietnamské minimarkety obsadily odhadem dvacet procent českého trhu s potravinami a jsou největším, byť neoficiálním, řetězcem u nás. | foto:  Michal Sváček

Fenomén vietnamských večerek aneb v čem spočívá tajemství úspěchu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Kdy a proč vietnamští obchodníci opustili stánky s oblečením a dali se na podnikání v kamenných obchodech? Vietnamské minimarkety obsadily odhadem dvacet procent českého trhu s potravinami a jsou největším, byť neoficiálním, řetězcem u nás.

Když vstoupíme do dveří jakékoliv večerky, můžeme si být skoro jistí – za kasou bude Asijec. Vyšší ceny jsou vyvážené dlouhou otvírací dobu a dobrou dostupností, ve městech jsou skoro na každém rohu, na vesnicích bývají často jediným fungujícím obchodem, což právě v těchto dnech oceníme. Vietnamské večerky zpravidla provozují manželské páry, muž se stará o zásobování a žena je prodavačkou. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se