Vánoční hity budou digitální a mají bavit

  • 2
Všechno je tradiční: Vánoce, koledy i obchodníci, kteří čekají na zákazníky ochotné vystát fronty a utratit výplatu, aby potěšili blízké. Mění se jen dárky. Nejvíce je to poznat v zábavě.

Digitální foťáky a kamery jsou nyní proti loňsku daleko výkonnější a rozlišení mají větší za nižší cenu. "Za loňskou cenu se u elektroniky prodává podstatně vyšší kvalita," popisuje šéf sítě Electroworld Jiří Řízek. Říká tomu cenová eroze.

Rovněž filmy, hudba, počítačové hry nebo knihy mají každý rok jiné bestsellery. A co teprve dětské hračky. Rodiče se díky dětem letos seznámí s pavoučím mužem, kouzelníkem Harrym, ale i s panenkami Barbie a Chou-Chou.

Místo mezi nimi však mají i české stálice: krteček nebo Ferda Mravenec. Po návratu volají i hračky z dětství dnešních třicátníků, kteří dnes mají děti, například igráčci. Ti se však do velkých sítí zatím nedostali.

Ve sportu se nenajde jednoznačný trhák. "Prodává se hodně zboží, ale takový hit, jako byly vloni a před dvěma roky koloběžky, zatím není," říká šéf pražské prodejny Gigasport David Šedivý.

Podle Vladimíry Balejové z brněnské prodejny sportu Drapa je zatím největší zájem o lyže a lyžařské vybavení. "A v této kategorii zatím jasně vedou dětské lyžařské helmy.

Lidé dbají čím dál víc na bezpečnost svých dětí na svahu a prodej tohoto zboží neustále roste. Je to dané i tím, že třeba v Itálii dítě bez přilby vůbec na svah nesmí," dodává Věra Balejová.