Finanční úřad nechce kvůli zákonem stanovené mlčenlivosti blíže vysvětlit důvody, v katastru figuruje jako zástavní věřitel.
Předseda představenstva Boris Čajánek plombu na majetek potvrdil. "Důvodem je zajištění daně z příjmu právnických osob, jsme dohodnuti na splátkovém kalendáři," uvedl Čajánek. Podle něj jde o zhruba 2,5 milionu korun, které vznikly rozpuštěním rezerv. Vinu dává bývalému vedení, které to odmítá.
V JHMD se před dvěma lety rozhádali akcionáři, vedení se ujala jedna skupina vlastníků, která nebyla spokojena s tím, jak firmu vedou hlavně železniční nadšenci. Současné vedení podalo na bývalé šéfy i trestní oznámení, k obvinění se policisté dosud nedostali.
Závazky vůči finančnímu úřadu mohou znamenat problém pro firmu i kvůli Drážnímu úřadu. Zákon totiž požaduje pravidelné dokazování finanční způsobilosti včetně například nulových závazků vůči státu. V případě, že firma nedodá potvrzení, hrozí jí odebrání licence a prakticky zastavení provozu. Přitom supluje standardní spojení obcí Jindřichův Hradec, Nová Bystřice a Obrataň. Jihočeský kraj má podle mluvčího Petra Šedivého připravené pro případ zastavení provozu alternativní řešení.
Úzkokolejka bude muset neočekávaně hledat peníze navíc i na své nové motorové vozy, na které výrazně přispívá Regionální operační program Jihovýchod. "Dojde ke čtvrtinové korekci kvůli nedostatkům ve výběrovém řízení," řekla mluvčí ROP Jihovýchod Kateřina Dobešová.