"Chceme, aby vedle Jindřichova Hradce vzniklo na trase úzkokolejky další centrum turistického ruchu, které návštěvníkům přiblíží historii jindřichohradeckých úzkokolejek a drážní dopravy," přiblížil záměry dopravce člen představenstva JHMD Jiří Pavel.
Návštěvníci muzea se mohou těšit na historické exponáty, které se vážou k úzkokolejné dopravě nejen v Čechách, ale i na rakouské straně. "Exponáty budeme průběžně doplňovat a obměňovat," slibuje Pavel.
Na letní sezonu by mohlo být vše hotovo
Muzeum by se mohlo otevřít už před letní turistickou sezonou. Momentálně stavebníci předělávají nevyužívané přízemí nádražní budovy a výtopnu. Práce za necelé čtyři miliony korun by měli dokončit v dubnu.
Jindřichohradecké místní dráhy jsou prvním soukromým dopravcem na českých železnicích. Už od konce devadesátých let provozují dvě tratě o rozchodu 760 milimetrů a celkové délce 79 kilometrů na pomezí Vysočiny a jižních Čech. A v posledních letech do obou tratí - z Jindřichova Hradce do Obrataně a z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice - masivně investují.
Za více než 60 milionů korun modernizují čtyři motorové vozy. Zároveň nově zabezpečují železniční přejezdy, na některé instalují inovativní výstražná osvětlení. Nádraží v Kamenici nad Lipou se navíc dvakrát stalo druhým nejkrásnějším v republice.