Kromě kosmetický firem docela obstojně prosperují i plastičtí chirurgové. Podobně jako podomní prodavačky věří, že dobrá vizáž je jednou z mála radostí, kterou si Argentinky dnešních dnů mohou dopřát.
Teresita se spolu s dalšími stovkami kolegyň objevila na konvenci podomních prodavaček kosmetiky. Její zaměstnavatel patří mezi hrstku šťastných, které vykázaly v lednu růst zisku navzdory nepokojům, které policie potlačuje slzným plynem.
Ještě nedávno třetí hospodářsky nejsilnější latinskoamerická země se musí vyrovnávat se státním dluhem 141 miliard dolarů a měnou devalvovanou na polovinu, která značně prodražuje dovoz jakéhokoli zboží.
Álvaro Polanco, který je šéfem argentinské pobočky americké kosmetické firmy Mary Kay, vidí úspěch v udržení nízkých cen za každé situace. "Už jsme něco podobného zažili v Mexiku i v Rusku. Použili jsme tam tutéž strategii," říká Polanco.
Na argentinské parádnice tak zřejmě čeká příznivá zpráva. Zatímco ceny potravin šly nahoru až o třetinu, kosmetika příliš zdražovat nebude. Mary Kay je vedle firmy Avon gigantem v přímém prodeji, kterým si ročně v 37 zemích světa vydělá 2,4 miliardy dolarů.
Prodejní pavouk Mary Kay pracuje na jednoduchém a osvědčeném principu. Distributorkami jsou ženy v domácnosti, které nejdřív nabízejí zboží svým známým a příbuzným, a ty pak případné dobré zkušenosti šíří dál.
V Argentině kosmetice pomáhá posedlost obyvatel země fyzickou dokonalostí. Muži se pyšní krásou svých partnerek a turisté si v ulicích měst často kladou otázku, zda se omylem neocitli na předváděcím molu.
Plány obchodníků by mohla ještě narušit stoupající nezaměstnanost ve střední vrstvě Argentinců. "Ženy obecně - a Argentinky zvlášť - si dokáží ušetřit stranou vždycky trochu peněz, a to i v době krizí," věří ale Marta Sáenzová, nejlepší prodavačka kosmetiky Mary Kay roku 2001.