To, že by mohla být škodovka s podstatně změněným designem úspěšnější než předchůdce, potvrzují i odborníci či prodejci.

To, že by mohla být škodovka s podstatně změněným designem úspěšnější než předchůdce, potvrzují i odborníci či prodejci. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda chce novým superbem vozit politiky

  • 33
Škodovka se chce s novým superbem vrátit zpět k politikům. Ti totiž stále častěji dávají přednost luxusním vozům zahraničních značek. Pokud jde o služební vozidla, superbem jezdí jen šest ministrů. Firma přitom ministerstvům zapůjčila 26 těchto vozů.

"Připravujeme další akce na podporu užívání vozů Superb ve státní správě," podotkl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Používání limuzín ministry je pro Škodovku dobrou reklamou: například záběry ministra přijíždějícího služebním autem na jednání vlády se bez problémů dostanou do zpráv v hlavním vysílacím čase.

Na nový superb se těší například ministr kultury Václav Jehlička, který už s nynějším modelem jezdí. "Pan ministr hodně sleduje design aut, zajímá se o něj. A na nový superb se velmi těší, moc se mu líbí," uvedla mluvčí ministra Marcela Žižková.

Naopak ministr školství Ondřej Liška zatím podle všeho na nový superb nepřesedlá. "Současný vůz pana ministra je starý jen asi půl roku a bylo by neekonomické ho měnit. Pokud by snad Škoda v budoucnu přišla s ještě ekologičtějším modelem, než jaký máme teď, podle smlouvy nám ho nabídne k pronájmu," uvedl ministrův mluvčí Ondřej Gabriel.

Přesvědčí superb i ministry, kteří s ním dosud nejezdí? "Pohodlí a bezpečnost, to jsou hlavní kritéria pro výběr," říká ministr dopravy Aleš Řebíček jezdící Audi A8. K novému superbu se nedokáže vyjádřit. "Ještě jsem v něm neseděl, dokonce jsem ani neviděl, jak to vypadá," dodal.

Podstatně oblíbenější je superb mezi komunálními politiky. "Myslím, že skutečně český primátor, a nejen on, by měl jezdit v českém autě. Na superbu je nejlepší poměr kvality k ceně," tvrdí například liberecký primátor Jiří Kittner.

Manažeři po superbu netouží
Superb dosud není příliš častým vozem ani ve flotile manažerů. Ti dávají přednost jiným značkám. Jednou z mála výjimek je šéf firmy Brano a podnikatel roku 2006 Pavel Juříček. I když to není ze zcela nezištných důvodů: pro Škodu na superb dodává některé díly.

"Teď jsem tedy trošku naštvaný, čekám na jeden náhradní díl už týden. Ale jinak jsem spokojen," uvedl Juříček, který nové verzi předpovídá velký úspěch. "Je to povedené auto a vytlačí jiné značky ve své kategorii," míní Juříček.

To, že by mohla být škodovka s podstatně změněným designem úspěšnější než předchůdce, potvrzují i odborníci či prodejci. "Už nevychází z jiného modelu jako nynější superb, který byl jen mírným zvětšením Volkswagenu Passat. Je to teď svébytný model, který bude určitě úspěšnější než jeho předchůdce," uvedl Richard Plos, šéfredaktor magazínu Fleet zaměřeného na firemní automobily.

Superb nabídne Škodovka poprvé i jako čtyřkolku a příští rok má přijít na trh i v provedení kombi. To je dobrá zpráva hlavně pro firmy, které kvůli odpočtu DPH nakupují auta s "mřížkou". Předělat superb na nákladní vozidlo podle papírů dosud nešlo.

Nový superb je proti předchozí generaci delší a širší, má ale kratší rozvor kol. Novinkou v rámci celé skupiny Volkswagen je systém dveří Twindoor, který umožňuje využít vůz jako sedan i liftback současně.