Odhalí i maso pod knedlíkem. Samoobslužný kiosek zrychlí odbavení obědů

  • 6
Moderní technologie do gastro odvětví již vstoupily naplno. Objednávání jídel online s rozvozem nebo platby přes aplikace již nejsou ničím zvláštním. Nyní se provozovatelé velkých kantýn a závodních jídelen soustřeďují na urychlení odbavení objednávek přímo v provozech. Samoobslužný systém společnosti Hugmarket Digital CZ testuje ČSOB v jedné ze svých poboček v Praze.

Samoobslužný kiosek je určený především do provozoven, kde je žádoucí ve velmi krátkém čase obsloužit několik stovek až tisíc strávníků. K takovým provozům patří převážně velké závodní jídelny, volnočasové objekty, konference, eventy či velké hotelové či jiné restaurace. 

„Díky ročnímu technologickému vývoji můžeme nyní testovat systém přímo v provozu. Kromě ČSOB je samoobslužný systém instalovaný v závodní jídelně Lega v Kladně,“ doplňuje Bronislav Neubauer z Principal Group a dodává, že se tam systém tak osvědčil, že společnost uvažuje o zavedení do poboček po celém světě.

Přidaná hodnota celého systému je zejména v tom, že je schopen rozlišit jídla na jídelním tácu, zvážit jednotlivé položky, vyhodnotit a celkově zrychlit platbu, a to vše bez nutnosti fyzické obsluhy. 

Digitalizace mění i gastrobyznys. Křídou popsaná cedule před hospodou nestačí

Samoobslužný systém je propojený s jednotlivými výdejními boxy, kde jsou zabudované váhy, které poznají množství odebraného jídla. Zákazník si podle vlastního výběru servíruje jídlo a poté přechází ke kiosku, aby mohl zaplatit. 

„Když má zákazník vybrané jídlo, tak přejde k samoobslužnému kiosku, který pomocí skenovacích kamer, senzorů a váhy umí rozpoznat konkrétní jídlo i položky. Cílem řešení je zrychlit zákaznický servis a omezit provozní náklady,“ popisuje systém produktový manažer ze společnosti Hugmarket Digital CZ Martin Holub a potvrzuje, že je celý proces kratší, než když by šel host zaplatit přímo na pokladnu. 

„Všeobecným cílem je pomáhat budovat samoobslužné zóny, kde se provozovatelé mohou více zaměřit na kvalitu poskytované zákaznické péče a kvalitu podávaných jídel namísto rutinních úkolů. Do budoucna také chceme ještě zlepšit daný box po ergonomické stránce,“ dodává Martin Holub. 

Zpětná vazba je důležitá

Kromě samoobslužného kiosku mohou zaměstnanci také poskytnout zpětnou vazbu, která se týká kvality pokrmu. Hodnocení mohou zaměstnanci zaslat také přes propojenou mobilní aplikaci. 

Fotogalerie

„Host ukončí oběd a následně jednoduše ohodnotí kvalitu jídla. Kuchaři, ale i operátoři gastro sekce v ČSOB pak s daty mohou dále nakládat a následně sestavovat jídelní lístek,“ doplňuje Bronislav Neubauer z Principal Group. 

Realita je ovšem jiná, alespoň zatím. Jak potvrdil Tomáš Vejr, manažer cateringu ČSOB, lidé jsou zahlceni množstvím žádostí o hodnocení a zatím se je nedaří přesvědčit, aby zpětnou vazbu poskytli. 

„Já se ani nedivím, cokoliv dneska koupíme, využijete službu, všude chtějí hodnocení. A tak i u nás je problém získat relevantní zpětnou vazbu. Nyní se to pohybuje v pouhých jednotkách procent,“ říká manažer restaurace.